2019-08-27, 01:47
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det återstår väl att se, vi vet inte om hon var kriminell. I bästa fall vet vi möjligen att hon inte har dömts för brott men om man lever med en grovt kriminell person kan man inte utesluta att även hon var kriminell.

Lever man på blodspengar är man kriminell. Allt annat är hyckleri.
Citera
2019-08-27, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zannazezz
Frikort? Va fan snackar du om? Det har jag inte påstått heller! Att bli avrättad så är hemskt nog, men med sitt barn i famnen... jag finner knappt ord. Kallblodigt.
Om hon nu tänkte så ”jag kan visst bli mördad om jag är ihop med honom” så tror jag inte ens att hon hade stannar särskilt länge....

Det är klart det är kallblodigt, trodde du dessa gossar var söndagsskolebarn?
Citera
2019-08-27, 01:48
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
”Barnets pappa ska för ett antal år sedan ha dömts till 8,5 års fängelse för grovt rån och grovt vapenbrott”.

Blev barnet till i ett besöksrum på fängelset?

2/3 Delar av 8,5 år blir ungefär 5,5 år och eftersom han dömdes 2008 så muckade han från kåken runt 2014 och eftersom barnet är 2 månader gammalt så betyder det att karolin måste alltså varit gravid i 5 år
Citera
2019-08-27, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Exakt.

Redan utrett i tråden. Så detta spår kan vi släppa. Orimligt och osannolikt.
Citera
2019-08-27, 01:49
Medlem
Varför säger alla att det är pga. partnern? Det står på Aftonbladet att hon till 100% var målet.

Varför skulle någon vilja döda henne pga. pojkvännen?

Tror inte på något resonemang att ”han ska lida”, isåfall hade man väl tagit hans familj? Dom var unga och inte gifta.
Citera
2019-08-27, 01:50
Medlem
Otursmannens avatar
Finns det bilder på hennes partner?
Citera
2019-08-27, 01:51
Medlem
kanbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
En sådan kvinna bör skyddas av stat med tillhörande polisiärt våldsmonopol. Men var är statistiken på att en sådan kvinna blir mördad frekvent? För övrigt så är det ni kriminella som är löjliga fåntrattar.

Vi pratar om att kvinnan "får skylla sig själv". Att hon borde gjort en konsekvensanalys.
Så min poäng är att det kan ju gå åt båda hållen.
Nästa gång gång kanske det är en annan kvinna som får skylla sig själv - då hon "valt" en mesig man som inte kan skydda henne.
Citera
2019-08-27, 01:52
Medlem
kanbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Lever man på blodspengar är man kriminell. Allt annat är hyckleri.

Vad är din poäng?
Citera
2019-08-27, 01:55
Medlem
Åker man till Thailand på semester ökar risken med några hundra % att dö, ännu värre med Sydamerika. Väljer man att åka dit hellre än att stanna hemma så har man alltså gjort ett ”val”, man får skylla sig själv om man blir kallblodigt rånmördad då.

Det är Flashback logik.
Citera
Medlem
Klickar man på ”Gotteburks” länk i inlägg #2143 och sedan Karolins konto på Pinterest tidigt där, är det inte utan man tror att hennes klädintresse varit sponsrat av annat än studiemedel... men vem vet, hon kanske modellade..??
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zannazezz
Frikort? Va fan snackar du om? Det har jag inte påstått heller! Att bli avrättad så är hemskt nog, men med sitt barn i famnen... jag finner knappt ord. Kallblodigt.
Om hon nu tänkte så ”jag kan visst bli mördad om jag är ihop med honom” så tror jag inte ens att hon hade stannar särskilt länge....

De flesta som fått sin första bebis vet att man under första månaderna är grymt beskyddande. Närmast en djuriskt instinkt att undvika farliga miljöer - man vänder barnvagnen och rullar åt andra hållet om man vädrar fara. Möjligen springer.
Fulla, knarkare, bråkstakar, stökiga gäng eller bildäck som tjuter är no no. Man tar inga konflikter.

Berättelsen att BO med sin bebis i famnen skulle sprungit efter någon som har en pistol och konfronterat den maskerade personen låter därför onekligen väldigt märklig.
Citera
2019-08-27, 01:58
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algot-Rosberg
Klickar man på ”Gotteburks” länk i inlägg #2143 och sedan Karolins konto på Pinterest tidigt där, är det inte utan man tror att hennes klädintresse varit sponsrat av annat än studiemedel... men vem vet, hon kanske modellade..??

Hur kan man se bilder på henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in