2019-08-27, 00:39
Medlem
kanbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savagemamii
Undrar om han kommer spilla information till polisen eller om han kommer ta saken i sina egna händer. Klart han vet vilka det var som sköt henne

Han berättar allt han vet för polisen just nu
Citera
2019-08-27, 00:40
Medlem
DickeFixs avatar
Jag tycker detta vittnesmål i Expressen förklarar hur det gick till och varför kvinnan hade barnet i famnen. Först jagade gärningsmännen mannen för att döda honom. Kvinnan sprang efter för att stoppa mordet. När mannen undkom avrättade de henne istället.

Citat:
Enligt ett annat ögonvittne ska kvinnan ha jagat efter gärningsmännen innan hon sköts till döds.

– Jag var hemma när jag hörde ett par skott. Jag gick ut på balkongen och ser en man som springer för fullt över gatan förföljd av två andra män, den ena klädd i svarta kläder och med en svart pistol. Sedan ser jag en kvinna som kommer springandes bakom dem som skriker ”nej sluta”. Hon håller i ett barn.

Samma vittne sprang sedan in i lägenheten för att ringa till SOS. Väl ute på balkongen igen såg personen kvinnan ligga livlös på marken med sitt barn skrikandes någon meter bort.

– Jag sprang ner och där var flera personer som gjorde HLR på kvinnan och en annan kvinna som stod och höll i barnet. En kort stund senare kom mannen tillbaka, han som blev jagad, och skrek för fullt. Han var i panik.

Enligt vittnesmål ska det ha hörts 8-10 skott i samband med händelsen. Skytten gömde sig sedan på en gård.

– Det lät som två olika vapen, säger vittnet.
Citera
2019-08-27, 00:42
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Tur att det var danska kronor - Hade degen varit i SEK så vore dom förmodligen värdelösa nu tack vare sedelbytet 2015-2017

Ja visst är det lite kul att det har blivit så

Där har man omsorgsfullt förpackad, gömt och grävt ner massvis med sedelbuntar, gjort skattkartor och hållit tyst i många år - och så är allt lika mycket värt som gammalt tidningspapper!

Norge och Sverige har utrangerat och bytt ut sedlar senaste åren. Såvitt jag vet har det inte skett i Danmark? Då finns dessa 83 miljoner någonstans.
Citera
2019-08-27, 00:42
Medlem
Anuslovers avatar
Denna kvinna har sannolikt levt väldigt gott på sin kriminella pojkväns miljoner från rånet. Hon var 100% medveten om att deras lyxvardag finansierades av pojkvännens kriminella historik.

Är man med i leken får man leken tåla!
Oskyldig till viss del, knappast helt om hon väljer att skaffa barn med en fd yrkeskriminell som enbart lämnat kriminaliteten då han kan leva gott på rån pengarna från Danmark vilket känns som den logiska förklaringen till att hon blev mördad.

Det enda som man verkligen kan reagera på är att GM avrättar henne då hon har sin bebis i famnen - inte ok!

Men att måla upp henne som helt oskyldig tycker jag inte är rätt. Hon förtjänade absolut inte att bli mördad, MEN hon attraherades av gangsters då får hon också vara medveten om riskerna.
Citera
2019-08-27, 00:43
Medlem
savagemamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Enligt folk som kände igen fadern ska hon ha haft en polsk mamma, kanske var en styvmamma i detta fall.

Ok!
Citera
2019-08-27, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noproblem28
Många kvinnor tar tyvärr dumma beslut när det kommer till män, men ska dom förtjäna att bli mördade för det?? Fattar inte resonemangen här.

Hon kanske var inblandad på något annat sätt, men var hon helt oskyldig är det så jävla hemskt detta!!

Det är nästan ohanterligt vidrigt, måtte polisen få fatt i alla inblandade.
Citera
2019-08-27, 00:45
Medlem
savagemamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Men vittnet som säger att det är mannen som är konfronterad/jagad i första skedet? Carro kommer efter som tredje person, med mördaren mellan sig och man an, och skriker : nej sluta! Mördaren vänder om springer fram o skjuter henne. För att sedan vända om igen efter vad han tror mot mannen, mot den vita bilen! Men han är inte där, o han vänder om igen för flykt från platsen. Kan ju faktiskt vara han som vart målet, och hon blev ett störningsmoment, för inte var hon rädd för att bli skjuten, hon bar ju på ett barn. Ingen borde väl ge sig på en mamma med sitt barn, tänker hon och alla andra, fram tills nu..

Hela denna situation är så jäkla tragiskt som det bara kan bli. Jag är helt illamående har inga ord
Citera
2019-08-27, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Jag tycker detta vittnesmål i Expressen förklarar hur det gick till och varför kvinnan hade barnet i famnen. Först jagade gärningsmännen mannen för att döda honom. Kvinnan sprang efter för att stoppa mordet. När mannen undkom avrättade de henne istället.

Om detta skulle stämma så faller teorin om att de är ute efter rånpengarna. För dödar de honom vet de ju med sig att de inga pengar lär få alls. Alternativt var de bara ute efter att skada honom, som en varning.

Men jag håller mig fortsatt kall till vittnesutsagorna. Sådana brukar innehålla väldigt många felaktigheter. Vittnen ser och registrerar saker väldigt fel alldeles för ofta. GW brukar säga samma sak; vittnen är ingen hit. 10 personer ser samma sak; men redogör för 10 olika händelseförlopp.
Citera
2019-08-27, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Japp detta förklarar en hel del. Vilket jävla stolpskott till "torped"! Uppdragsgivaren borde själv avrätta honom, så fullständigt misslyckad! Ser totalt efterbliven ut i stilen oxå. Värre än en dålig film, jävla svin
Citera
2019-08-27, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Jag vill nog påstå att om man väljer att leva med en tungt kriminellt belastad person, som brukat våld både vid rånet och vid 6-8 tillfällen på fängelset - ja då lever man nog farligare än om man lever med en icke kriminell utan våldshistorik. I de allra flesta fallen.

Titta på tidigare kvinnomord; GM brukar ha en gemensam nämnare; tidigare historik av våldsbrott mot antingen kvinnan eller andra.

Blanda inte ihop kvinnomisshandlare och psykopater med gängkriminella nu. Våldtäkter och att misshandla kvinnor är tabu hos kriminella.

Rent statistiskt så har fler kvinnor blivit mördade av sina ej kriminella/ostraffade män. Som sagt så har det vad jag vet aldrig skett tidigare att någons flickvän blivit indragen och mördad i något gängkrig.
Citera
2019-08-27, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anuslover
Hon förtjänade absolut inte att bli mördad, MEN hon attraherades av gangsters då får hon också vara medveten om riskerna.

Instämmer. Ens val får konsekvenser, hur oskyldig man själv än är
Citera
2019-08-27, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Om detta skulle stämma så faller teorin om att de är ute efter rånpengarna. För dödar de honom vet de ju med sig att de inga pengar lär få alls. Alternativt var de bara ute efter att skada honom, som en varning.

Men jag håller mig fortsatt kall till vittnesutsagorna. Sådana brukar innehålla väldigt många felaktigheter. Vittnen ser och registrerar saker väldigt fel alldeles för ofta. GW brukar säga samma sak; vittnen är ingen hit. 10 personer ser samma sak; men redogör för 10 olika händelseförlopp.
Kan ju varit att han brännt pengarna o någon annans del oxå, full anledning till att klippa honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in