2019-08-26, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anuslover
Så du tror inte att hon visste om riskerna med att skaffa barn med en GROVT gängkriminell?

Och hon förtjänar att mördas för det? Om något så "borde" maken mördas.

Vad är det ens för resonemang? "Jag är tillsammans med en dåvarande kriminell så jag förtjänar att mördas".

Hon är fortfarande oskyldig.
Citera
2019-08-26, 23:55
Medlem
undercover-racists avatar
Det kommer nog bli en fortsättning på det här eller vad tror ni? BO's man med kriminellt förflutet, lär ju vara hämndlysten. Så går det när polisen jobbat utefter principen "självsanering" och varit för slapphänta de senaste åren, med politikerna i spetsen.
Citera
2019-08-26, 23:56
Medlem
1 man anhållen för medhjälp till mord. Är han född 1999?
Citera
2019-08-26, 23:56
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyThisComment
You guys should be ashamed of yourself. What kind of people are you? Wasting their time discussing bullshit on the internet?
I don't live in Sweden and translated what you wrote with google. We are Persians, we are wealthy people, we are secular people, not Muslims. None of us are. Unfortunately this guy with whom she was together (they were not married, but lived together and she became a mother recently) had a shady background. We didn't know about this. This guy was very wealthy, the family seemed decent and upper class, they were of Swedish-Palestinian background (which to be honest I didn't like too much but I didn't say anything, because it's her decision and they are secular people, very much involved in Swedish society).
Unfortunate what happened to her. She finished university 4 years ago and was becoming a surgeon, always positive, she didn't deserve it.

That was my only comment. I won't write anything anymore.

Thank you for taking your time to explain things and prevent unnecessary speculations. The entire nation is upset about this murder and feel compassion with her family. It is indeed surprising that such an intelligent and beautiful girl would fall for a convicted criminal but maybe she didn´t know his shady past when she fell in love. Anyway, such a meaningless, unnecessary tragedy; a loss for the entire society. My sincere condolences to her parents who lost a beloved daughter, her brothers who lost their sister and the little baby who lost its mother. They are innocent victims for life.
Citera
2019-08-26, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Det som talar emot är att han har en kriminell bakgrund och varit med i Danmarks största rån. En av dessa rånare har tidigare blivit klippt pga golade.

Hon verkar vara helt fläckfri. Har universitetsutbildning och kommer från ett välbärgat hem.

Varför hon är måltavlan är för mig just nu en gåta.

Vad jag skrev handlade om de två nya vittnesbeskrivningarna, som sa emot varandra något.

Jag tror att GM var ute efter kvinnan redan från början.
Varför? Markering/straff eller hämnd mot den riktiga "fienden" (handlar om rånbytet)
Kvinnan blev en oskyldig bricka i spelet.
Där satsar jag min slant.

Om man ska lita på de två vittnena så gick det till så;

GM dyker upp. Rusar fram mot kvinnan.
Mannen försöker skydda henne/konfronterar attackerar GM
Därför ser ena vittnet att männen jagar varandra, med kvinnan därefter.
GM får upp pistolen ---> mannen aktar sig --> GM får på så vis tillfälle att sikta och skjuta kvinnan

Alternativt att ingen konfrontation mellan mannen och GM uppstår, utan GM skjuter kvinnan relativt snabbt och smidigt.
Senast redigerad av blueberrycake 2019-08-27 kl. 00:00.
Citera
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Du som redan är vaken, berätta gärna om det är vanligt eller ens överhuvudtaget skett tidigare att en nyss dömd babbe (i detta fall zigenare) har låtit mörda en helt ovidkommande figur som hörts om en formaliauppgift till en förundersökning - och enbart p.g.a. det, inte för att figuren har intimt samröre med organiserad kriminalitet.

Om poängen bara är att babbar tenderar att vara kaotiska och fungera annorlunda än riktiga människor så är det redan välkänt och hör till allmänbildningen. Det är fortfarande inte den mest sannolika huvudsakliga förklaringen till att just denna BO blev BO denna gång.

Ett liv är inget värt i dagens Sverige. Straffen är ett skämt, med olika rabatter och nämndemän som tycker synd om kriminella. Kombinera detta med en ny generation kriminella (andra generationens araber och somalier), som dessutom har dålig impulskontroll och vet att de inte kommer att få hårda straff. Vad tror du kan hända då? Precis det som hände idag.
Detta är bara början. Tror du att vi kommer att se liknade fall framöver? Där oskyldiga avrättas av kriminella? Eller var detta den sista gången?

Jag är rätt så säker på att den här kvinnliga läkaren inte var inblandad i någon kriminell verksamhet. Hon har inte langat heroin, eller skjutit mot folk. Hennes man är kriminell, och det är rätt så säkert att hans livsstil orsakade hennes död.

Fast fundera lite på det. En kvinna som bär på ett spädbarn blir avrättad på en gata i Malmö. Gränsen på hur långt det kan gå, har precis flyttats idag.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2019-08-27 kl. 00:14.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja jag tyckte också det var var märkligt

”En annan person säger:
– Jag hörde två-tre skott och hörde hur patronhylsor slog i marken. Då rusade jag ut på balkongen. Jag såg två män och en kvinna som höll ett barn. En av männen sköt kvinnan med flera skott i huvudet medan hon höll barnet i sina armar. Hon föll till marken och tappade greppet om sitt barn.
Enligt ett annat ögonvittne ska kvinnan ha jagat efter gärningsmännen innan hon sköts till döds.
– Jag var hemma när jag hörde ett par skott. Jag gick ut på balkongen och ser en man som springer för fullt över gatan förföljd av två andra män, den ena klädd i svarta kläder och med en svart pistol. Sedan ser jag en kvinna som kommer springandes bakom dem som skriker ”nej sluta”. Hon håller i ett barn.
Samma vittne sprang sedan in i lägenheten för att ringa till SOS. Väl ute på balkongen igen
såg personen kvinnan ligga livlös på marken med sitt barn skrikandes någon meter bort.”

Då var det NA hennes kriminella f.d kille som jagades av mördarna. De var ute efter att döda honom men lyckades inte få tag i honom, och sprang tillbaka och sköt ihjäl KH istället. Hon trodde nog att dom inte skulle göra henne illa eftersom hon hade ett barn i famnen, därför vågade hon springa efter dom. Hon agerade instinktivt och ganska dumdristigt men var ändå väldigt modig som försökte stoppa mordet på hennes ex. Undrar om han kommer försöka hämnas detta i framtiden.
Citera
2019-08-26, 23:58
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
Hade han handskar på sig? Lite jobbigare då men kan ju lämnat DNA på handskarna när han tog dem på sig, som sedan kan ha fastnat på bilen?

Kontaminering förekommer. Korskontaminering av den anledningen kan man inte lägga flera besidlade saker i samma beslagspåse..
Citera
2019-08-26, 23:59
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Det som talar emot är att han har en kriminell bakgrund och varit med i Danmarks största rån. En av dessa rånare har tidigare blivit klippt pga golade.

Hon verkar vara helt fläckfri. Har universitetsutbildning och kommer från ett välbärgat hem.

Varför hon är måltavlan är för mig just nu en gåta.

Att skjuta pappan, som antagligen sitter på kosingen från Bröndbyrånet skulle ju vara dumt....speciellt om det bara är han som vet var pengarna finns eller har tillgång till dem....därför går man på nära och kära, för att ge budskapet att det är allvar
Citera
2019-08-27, 00:00
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Så du tror inte hon var medveten om att hon hade barn med en gängkriminell?
Vad spelar det för roll?
Citera
2019-08-27, 00:01
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Vad jag skrev handlade om de två nya vittnesbeskrivningarna, som sa emot varandra något.

Jag tror att GM var ute efter kvinnan redan från början.
Varför? Markering/straff eller hämnd mot den riktiga "fienden" (handlar om rånbytet)
Kvinnan blev en oskyldig bricka i spelet.
Där satsar jag min slant.

Kan mycket möjligt vara så.
Skrämmande eskalering. När oskyldiga blir plockade.
Citera
2019-08-27, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitochondria
Och hon förtjänar att mördas för det? Om något så "borde" maken mördas.

Vad är det ens för resonemang? "Jag är tillsammans med en dåvarande kriminell så jag förtjänar att mördas".

Hon är fortfarande oskyldig.

Men ärligt talat, vem bryr sig om nån som skffat barn med en utlänning? Hon valde själv hur hon ville leva sitt liv. Hon ville bli en del av det nya spännande sverige. Grattis! Hon fick som hon ville.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in