2019-08-26, 23:28
Medlem
Babydolls avatar
Vittne i Expressen:
" Jag var hemma när jag hörde ett par skott. Jag gick ut på balkongen och ser en man som springer för fullt över gatan förföljd av två andra män, den ena klädd i svarta kläder och med en svart pistol. Sedan ser jag en kvinna som kommer springandes bakom dem som skriker ”nej sluta”. Hon håller i ett barn. "

Vittne i DN:
"..att två svartklädda män sköt 7–8 skott mot kvinnan:
– Hon skrek, de sköt. När hon låg ner gick en av männen fram till henne. Han stod kanske två meter ifrån när han sköt henne sista gången."

Fy fan.
Citera
2019-08-26, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
*"Men varför ge sig på mamman till hans barn?"

Eftersom inga andra utpressningsförsök har gett någon effekt. Då ger man sig på där det svider mest...tillsammans med "nästa gång dödar vi ditt barn, om du inte betalar" (typ)

Men det håller inte.
Det är så jävla kontraproduktivt...

Inse det skydd det här barnet kommer få nu. Och då farsan också.
Om han var svår att pressa nu kommer han bli snudd på omöjlig imorrn.

Samma sak angående dom resurser som kommer slänga på det här nu. Varenda plattfoting och insatsninja kommer ha fullt upp i Malmö i veckor nu tack vare det här.
Övertidstimmar kommer staplas på hög.

Myndigheten MÅSTE statuera exempel. Inse annars hur handfallna våra styrande faktiskt kommer visa sig vara annars. I Sverige 2019 går inte ens en mamma med sin bäbis säker. Läkare on top of that.
Det kommer våra kära styrande göra allt för att få bort, kosta vad det kosta vill.
Citera
2019-08-26, 23:29
Medlem
Anuslovers avatar
Det är absolut tragiskt!
Men hur kallt det än låter så bör man tänka på detta, om den hypotesen stämmer enligt det jag läst i tråden så är det ju inte en helt "vanlig oskyldig" kvinna.

Om hon nu porträtteras i media som en "oskyldig"helt vanlig mamma/kvinna som precis blivit läkare är väl sanning med modifikation. Hon har enligt tråden barn med en grovt kriminell man vilket tyder på väldigt dåligt omdöme! Det är förmodligen typen av kvinna som attraheras av "badboys" och det kostade henne tragiskt nog livet. Kom knappast och påstå att hon INTE hade någon aning om att hennes partner eller fd partner var grovt gängkriminell.

Så det var knappast en helt vanlig kvinna som aldrig haft något med den världen att göra.
Sedan tycker jag det fortfarande är hemskt att man avrättar en kvinna som håller i ett barn! men att media ska måla upp det som en totalt vanlig nyexaminerad läkare som snart skulle ut på sin AT tjänst och aldrig haft något med den världen att göra är ju ej sant!

Men allt kommer ju fram till slut, hoppas oavsett att de ansvariga för detta åker fast!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jo! Varför ingrep ingen? Det var ju jättemånga vittnen. Och gärningsmannen sprang runt som ett förvirrat får. Varför tog ingen fast honom? Han hade precis avrättat en kvinna med ett barn i famnen.

Därför att han precis hade avrättat en kvinna med ett barn i famnen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Till sådant här använder de inte bilar på målvakter. Det är för risky.
Till mord duger endast stulna bilar.

Stämmer inte alls. Skjutnigen vid Galaxy stod Saaben på en målvakt. Har för mig att även bilen som återfanns efter mordet på Saleh Hadri stod på en målvakt.
Citera
2019-08-26, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Hells Angels, Bandidos, Brödrarskapet (om dom finns kvar). Väldigt ovanligt att invandrare är fullpatchade medlemmar i dessa klubbar undantag Bandidos där dom tar in mer och mer invandrare men hos Hells Angels så är de 90% Svenskar.

Och majoriteten av medlemmarna dom gängen är dömda för diverse våldsbrott mot kvinnor eller annat. Den hedern finns INGENSTANS.
Hells Angels mfl har inga som helst problem att ge sig på vittnen eller hota inblandades familjer. Inte ens BARN är fredade (riktiga barn då)
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rAV2kK/pappa-kontaktade-hells-angels-nar-sonen-blev-angripen-doms-for-brott
Ett exempel.

Är pengarna rätt finns ingen jävla heder.
Citera
2019-08-26, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Mer eller mindre utraderade sedan deras "ledare" Nermin blev klippt för några år sen, Mekky och grabbarna som sköts vid galaxy kaffet förra sommaren har kopplingar till M-falangen.

Först var det Mirza Masovic som var ledaren. Hans bror Mirtez sköts ihjäl av K-falangen under det stora kriget med K-falangen. Nermin var deras högra hand och nära kompis ända sedan barndomen. Mirza bor väl i Serbien eller Bosnien med sin familj nu. Det finns ingen M-falang längre. Kinesen Hong är väl den enda boendes i Malmö som är kvar av den inre cirkeln. Sedan var det väl typ 10-15 till som var med i falangen och därutöver hundratals springpojkar. Ungefär så.. Jag vet inte exakt.

Edit. Den riktiga ledaren var Mirza och Mirtez pappa Nalle Masovic.. En Gudfader liknande figur. En riktigt tung spelare i den kriminella världen med stora internationella kontakter.
Senast redigerad av Pazzamo 2019-08-26 kl. 23:36.
Citera
2019-08-26, 23:32
Medlem
Är namnet på den avlidne kvinnan offentligt? Isåfall vad hette hon?
Citera
2019-08-26, 23:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Är det här känt i tråden?? Känner inte igen att detta har diskuterts:

https://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-skottlossning-i-centrala-lakare/

Ja jag tyckte också det var var märkligt

”En annan person säger:
– Jag hörde två-tre skott och hörde hur patronhylsor slog i marken. Då rusade jag ut på balkongen. Jag såg två män och en kvinna som höll ett barn. En av männen sköt kvinnan med flera skott i huvudet medan hon höll barnet i sina armar. Hon föll till marken och tappade greppet om sitt barn.
Enligt ett annat ögonvittne ska kvinnan ha jagat efter gärningsmännen innan hon sköts till döds.
– Jag var hemma när jag hörde ett par skott. Jag gick ut på balkongen och ser en man som springer för fullt över gatan förföljd av två andra män, den ena klädd i svarta kläder och med en svart pistol. Sedan ser jag en kvinna som kommer springandes bakom dem som skriker ”nej sluta”. Hon håller i ett barn.
Samma vittne sprang sedan in i lägenheten för att ringa till SOS. Väl ute på balkongen igen
såg personen kvinnan ligga livlös på marken med sitt barn skrikandes någon meter bort.”
Citera
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll
Vittne i Expressen:
" Jag var hemma när jag hörde ett par skott. Jag gick ut på balkongen och ser en man som springer för fullt över gatan förföljd av två andra män, den ena klädd i svarta kläder och med en svart pistol. Sedan ser jag en kvinna som kommer springandes bakom dem som skriker ”nej sluta”. Hon håller i ett barn. "

Vittne i DN:
"..att två svartklädda män sköt 7–8 skott mot kvinnan:
– Hon skrek, de sköt. När hon låg ner gick en av männen fram till henne. Han stod kanske två meter ifrån när han sköt henne sista gången."

Fy fan.

Intressant.
Hennes kille blir jagad, hon försöker avbryta, blir själv ett vittne som tystas med några kulor i sig.

Låter mer och mer som att han är måltavlan men hon fick betala priset.
Citera
Medlem
happilappis avatar
Förstår inte ståhejet nu när en kvinna har dött. Varför är alla så upprörda? Är hon mer värd än alla andra som blir skjutna till döds eller våldtagna varje dag? Blir riktigt jävla irriterad på politiker och media.
Citera
2019-08-26, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyThisComment
You guys should be ashamed of yourself. What kind of people are you? Wasting their time discussing bullshit on the internet?
I don't live in Sweden and translated what you wrote with google. We are Persians, we are wealthy people, we are secular people, not Muslims. None of us are. Unfortunately this guy with whom she was together (they were not married, but lived together and she became a mother recently) had a shady background. We didn't know about this. This guy was very wealthy, the family seemed decent and upper class, they were of Swedish-Palestinian background (which to be honest I didn't like too much but I didn't say anything, because it's her decision and they are secular people, very much involved in Swedish society).
Unfortunate what happened to her. She finished university 4 years ago and was becoming a surgeon, always positive, she didn't deserve it.

That was my only comment. I won't write anything anymore.

Hej!

Kul att du skriver i tråden. I Sverige ser vi dock inte djupt kriminella våldspersoner i första hand som "This guy was very wealthy, the family seemed decent and upper class" oavsett om man kommer från en fin familj eller inte.

Varför tror du hon gjorde det och varför gör du det?

Gäller det generellt för alla persier, att ni familjens bakgrund ursäktar och ger rätt att vara kriminell.

Vi hade ett par centerpartister som dömde ett brottsmål här i Sverige för något år sedan enligt den filosofin, att den som kom från den finaste familjen skulle frias men dom fick sluta dömm a folk.

Antar att vi har lite annan syn på det här i Sverige än i er kultur!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in