2019-08-26, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokklubben
Morgan Johansson;
Vilka fega och avskyvärda odjur som ger sig på en nybliven mamma.
https://twitter.com/johanssonmorgan/status/1165978273416994817

Vad hände med allas lika värde?

Men hur uttrycker du dig Morgan!
/Annie Lööf
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Är det uteslutet att det var en felbehandlad patient som beställt dådet?
Hon kanske var kass som läkare. GM sprang ju lite lustigt tex..

Ja. Uteslutet.
Citera
Medlem
Går det att få fram bild på BO
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Varför har just detta fall så stor uppmärksamhet? När jag läser ”skjutning i Malmö” registrerar min hjärna det på samma sätt som om det vore en annons för doktor.se eller liknande och jag scrollar vidare.

Är folk medvetna om att vi skriver år 2019 i Sverige? Vi gamla rävar här har varnat för detta i över ett decennium, så överraskningsfaktorn är ju inte särskilt stor.

Jag ser det lite mer hoppfullt:
Inte ens i Malmö är det accepterat att avrätta en kvinnlig läkare med barn i famnen mitt på dan.

Jag vet inget om BO personligen, men större symbol för kompetent omhändertagande kvinna kan jag knappt tänka mig. Det är ovärdigt hela Norden om GM eller anstiftare kommer helt undan.
Citera
2019-08-26, 21:34
Medlem
Är det ingen som undrar varför inte manen som stod bredvid BO reagerade mot GM ?
Citera
Medlem
Om du läser i tråden så kan vi sedan länge skippa vittnesgrejen. Move along.
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sen står det olika uppgifter i tidningarna. Som vanligt.... Det verkar vara förhör - inte vittnesmål. Så kanske man kan skippa den kopplingen. Kopplingen är nog babyns pappa. En varning till honom. Pengar är starka drivkrafter. Framförallt så mycket pengar.
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Dom här gängen skickar ju ut yngsta möjliga för att skjuta, helst under straffmyndighet. För att maxa straffrabatten ifall dom åker dit.
Citera
2019-08-26, 21:35
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
De skyldiga kommer att åka 100% fast. De kriminella gick över en osynlig gräns vilket gör dem nervösa så de kommer att gola lätt så att de skyldiga kommer att åka fast. De som inte är inblandade vill inte ha med personen att göra och vill gola bort personen/personerna.
Detta är en milstolpe i svensk gängverksamhet. Vi har just bevittnat hur en kvinnlig läkare avrättats. Man visar tydligt att vem som helst kan drabbas och ingen går säker. Den svenska tragikomedin har nått nya nivåer. Nu funkar det på samma vis som i Mexiko. Låt oss alla tacka Stefan och alla andra styrande som sett till så detta blivit möjligt. Tack ska ni ha.
Citera
Medlem
Kim-Ju-Holts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Den som filmade mördaren kommer nu bli kallad som vittne... och kan förvänta sig en vendetta

Filmen finns. Vad skulle filmaren vittna om? Uttala dig inte om saker du inte har en blek aning om.
Citera
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Fanns ju betydligt känsligare vittnesmål från vittnen man hade velat dräpa före henne isåfall.
Varför ge sig på ett vittne som gav ett icke-känsligt vittnesmål, istället för att ge sig på vittnen som gav betydligt värre vittnesmål?!

Så nej - tror inte ett dugg på att det har den kopplingen.

Sonens far var yrkeskriminell. Rån i 80 miljoners-klassen med byte som "försvann". Rånkompisarna ville nu ha sin del av kakan? De visste att han hade bytet? Han vägrade?

Kriminella gäng skjuter definitivt en kvinna för att få sin del av ett 80-miljonersrån.

Teori: Pappan har pressats på pengar. Pappan har vägrat. Utpressarna visar att de menar allvar...de kan inte släcka honom, eftersom han kanske är den ende som vet (som utpressarna känner till) var pengarna är
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Är det ingen som undrar varför inte manen som stod bredvid BO reagerade mot GM ?

Känns som han inte haft nog med tid att ninja ner någon med pistol. Men jag har inte sett händelsen.
Citera
Medlem
rex144s avatar
Polisen har gripit en kille, vi får se om han erkänner och golar

Polisen har en lista på kanske 100 misstänka gängkriminella, kanske är det nån som hade knarkskulder som blev tvingad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in