2019-08-26, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamsiboll
Klart GM inte siktade fel! Ser väl skillnad på man o kvinna, hon var offret eller skjuten som en varning för mannen bredvid

Jag har ingenstans menat att de siktade fel, men ursäkta om jag var otydlig. Jag menar att det är klart att just hon inte hade något med brott att göra, hon skulle ju vittna också. Syftade på skjutandet mitt ibland sk vanliga människor och att oskyldiga har råkat illa ut dessa gånger. Kvinnan här var en måltavla ja visst och den här gangstern siktade säkert där han skulle. Men hon är ändå oskyldig. Jobbigt såklart om de inte kan sikta bra heller, när de ändå ska peppra bland folk, var det jag menade.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-26 kl. 19:15.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Är det bara jag eller liknar det hela hur DP brukar agera? De lejer ju småpojkar att döda vem som helst för ca 50.000 SEK. Jag tror de får låna vapnet, men flyktbilen får de stjäla själva och skramla till bensin för att elda upp den efteråt.

Hoppas Malmöborna ledsnar på detta dödande snart och börjar samarbeta med polisen.
Tveksamt att folk ska vilja samarbeta med polisen, om de då själva riskerar att mördas. Då är det mer värt att bara flytta.
Citera
Medlem
MissMitsoukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babi.
Så maken var inte måltavlan utan själva kvinnan för maken och barnet är oskadda. Då är maken strykt men vem avrättar en kvinna på det här sättet. har hon varit ett stjärn vittne i något annat mord ?
Det är ingen som sagt att de var maken eller barnets far som var med kvinnan när hon blev skjuten.
Det vanligaste scenariot när en kvinna blir dödad är att gärningsmannen är hennes man eller hennes ex.
En teori i det här fallet:, om det nu är kvinnan det spekuleras om i tråden som är BO och hon har ett ex/far till barnet som är kriminell, vilket det skrivits, är att hon lämnat gangstern, barnets far, hittat en annan (kanske den hon hade sällskap med vid dådet). Exet kan inte ta nederlaget och beställer ett mord på sin fd.
Det skulle jag satsa på.,
Citera
2019-08-26, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Fast nu är alla resurser insatta och det här reageras på betydligt starkare än en ”vanlig” gangsterskjutning. Det här kommer att klaras upp utan tvekan.

Ja, man kan alltid hoppas. Men var inte så säker på det. Om mördaren eller om det var flera än en, hunnit ta sig över Öresundsbron blir det extremt svårt om inte omöjligt att lösa mordet. Finns dem kvar i Sverige ökar chanserna betydligt. Men det är såklart välplanerat med några veckors kartläggning av den mördade kvinnan. Planering av hur allt skulle gå till tog säkerligen minst några månader, eller ett halvår eller kanske till och med uppemot ett år. De har förmodligen noga försökt sopa igenom alla spår så gott dem kan. De har ju såklart räknat med att det kommer sättas in stora resurser och planerar utifrån det. Hittills har vi haft många uppmärksammade mordutredningar med dödsskjutningar då polisen satt in stora resurser men som inte lett till något gripande eller åtal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uknowwho
Ahmeto El Zein, censorsgatan. Mördaren Is*c Drivh*ll fick sitt straff ökat med mer än 1 år just idag. Is*c är storebror till killen som sköt vaktmästaren på Roskildevägen.

https://www.docdroid.net/file/downlo...2019-06-07.pdf
Citera
Medlem
Detta är väl första gången en kvinna som skjuts till döds i gängkriget?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Polisens spaningsuppslag

1.Mordet är kopplat till barnets pappa som har ett kriminellt förflutet med bland annat en fängelsedom för grovt rån för tiotalet år sedan.

2.Kvinnan vittnade för något år sedan i en uppmärksammad mordrättegång i Malmö där flera personer tidigare hotats.

Vittnesmålet var inte centralt för målet men polisen undersöker ändå om det kan finnas en koppling till det ärendet, enligt Aftonbladets uppgifter.

Precis. Köper de som ett motiv att hon vittnade, även om det inte var centralt i målet. Så vet vi ju inte vad hon sagt, och vad hon visste.
Citera
2019-08-26, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer

I Malmö är det nog de. Men i Göteborg vet jag att en tjej strök med en gång

Även Uddevalla får man ju ta med också, det var ju också en del i en konflikt
Citera
2019-08-26, 19:14
Medlem
Citat:
Dom där bröderna från Uddevalla sköt väl en brud med också?
Citera
2019-08-26, 19:15
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:

Nej, Trez West Persson
Citera
2019-08-26, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Är det bara jag eller liknar det hela hur DP brukar agera? De lejer ju småpojkar att döda vem som helst för ca 50.000 SEK. Jag tror de får låna vapnet, men flyktbilen får de stjäla själva och skramla till bensin för att elda upp den efteråt.

Hoppas Malmöborna ledsnar på detta dödande snart och börjar samarbeta med polisen.
I så fall kommer man att få tag på GM. Men malmöbor kommer aldrig att samarbeta med polisen. Åtminstone inte om du bland dem räknar in ohyran.
Citera
2019-08-26, 19:16
Medlem
1) BO gick ju med barnets far bredvid sig.
2) Barnets far - inte en skråma.
3) Någon kontaktade Polisen och sade att han var målet.
4) Inte ens kriminella mördar oskyldiga kvinnor för ett tidigare obekvämt vittnesmål.

Ergo: Barnets far vet förmodligen en HEL DEL om detta.

Övrigt: Intressant att se hur hemskt media tycker att det är när mamman dödats. Inga sådana krönikor förra veckan när pappan i Danderyd dödades i för ögonen på barnet. Är det inte lika hemskt? Varför inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in