2019-08-26, 14:25
Medlem
fridahortens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHumanEvolution
Istället för att sitta som en pissluffare och gissa får du väl gå med i NMR och räkna. NMR kommer med största sannolikhet inte bedriva skvallerverksamhet för rödingar till pissluffare. Alla andra frågor har besvarats, om du är för lat för att scrolla är det ditt problem. Börjar bli lite tjatigt med din papegojverksamhet om nu ditt syfte inte är egentligen att läsa till dig svaret på frågorna utan bara vill spamma tråden med nonsens.
Du antar en massa saker utan att svara på frågor som denna tråden är till för. Ditt manliga superego blir super kränkt bara för att man ställer frågor om antal. Antar att du mår jättebra.

Nej alla andra frågor har inte besvarats. Detta är tråd med frågor till nmr. Hål i dig till ämnet istället för att slänga dig med massa fräcka påhopp gubben
Citera
2019-08-26, 14:41
Medlem
Nyarlahoteps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seksuroba
Servitörlinjens avgångsklass? Simon Lindberg liknar lite en romsk GG Allin. Intressant med Vejdelands kommentar att "atmosfären var en helt annan", vad var det för fel på atmosfären förut? :'D

Ja, kroppsformen går inte skylla på för mycket napoleonbakelser dock.

Ja, hörde inget om att det var dålig stämning förra årets Nordendagarna? Kanske var porrstjärnan som höjde stämningen då.

Undrar hur nordisk styrka känner inför de hårda orden. Var inte grejen att hålla käft om saken för att minska risken för skitsnack?

Har inte zigenar-Simon fått det meddelandet? Eller är detta hans sätt att försöka spela tuff och bevisa att han inte är en hanrej man bara kör över?

Ska bli spännande och se vad som sägs i kvällens Radio Nordfront.
Citera
2019-08-26, 15:00
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyarlahotep
Ja, kroppsformen går inte skylla på för mycket napoleonbakelser dock.

Ja, hörde inget om att det var dålig stämning förra årets Nordendagarna? Kanske var porrstjärnan som höjde stämningen då.

Undrar hur nordisk styrka känner inför de hårda orden. Var inte grejen att hålla käft om saken för att minska risken för skitsnack?

Har inte zigenar-Simon fått det meddelandet? Eller är detta hans sätt att försöka spela tuff och bevisa att han inte är en hanrej man bara kör över?

Ska bli spännande och se vad som sägs i kvällens Radio Nordfront.

De var alltså fler? Eller hur ska man tolka det? Var det skönt att ligga i buskarna?
Citera
2019-08-26, 15:37
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridahorten
Och Jerzey: jag va i skogen vid anläggningen ni hyrt. Så hade första hands info.
Kan du inte ge ett snabbt svar på vilken skog du menar? Det skulle ju öka din trovärdighet från minus sex miljoner till 0 i alla fall.
Citera
2019-08-26, 15:46
Medlem
seksurobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHumanEvolution
Ibland behöver behöver man peka med hela handen för att damen skall rätta sig i ledet.

You're welcome. Ser fram emot kvällens Radio Nordfront med rapporter från Nordendagarna om hur årets upplaga av evenemanget skiljde sig från tidigare års. Optiken var kanske inte på topp, men trevligt med inlagda saltgurkor. Är det Malvå som har överträffat sig själv?
Citera
2019-08-26, 16:07
Medlem
Dorniers avatar
Lite märkligt yttrande av Lindberg och han nämner även elit, "Även om jag inte är blind för optik så måste vår organisation bygga mer på offervilja än på optik. Skönhet genom handling. Det skapar en elitorganisation".

Är det där skon klämmer för de som hoppat av, att inte alla såg ut som hårdingar? Det kan väl knappast vara att inte alla i organisationen hade bildsköna fejs. Alla som hoppat av har inte heller bildsköna fejs.

För att ta två exempel, chefen näste 3 är ganska liten och Jimmy Thunlind är lite rund om magen, de ser inte ut som hårdingar. Men de har helt ok fejs. De ser ju inte ut som några mongon.

Är det därför Emil Hagberg har den minen han har på Nordisk Specialstyrka-bilden? "Nu jävlar är vi en elit-grupp där alla är de hårdaste av de hårda"
Citera
2019-08-26, 16:17
Medlem
Dorniers avatar
Problemen annars när det gäller optiken i NMR har mera gällt klädseln, stora skägg, rakade skallar och såna saker.

Man borde fimpa de vita skjortorna, det passar inte att springa runt i dessa på gator och torg. Det ser ut som man har lagt ifrån sig kavajen och går i skjortärmarna snarare än att det är en uniform.

Alla behöver självklart inte se ut som hårdingar heller när huvudsyftet är att prata med allmänheten och sprida propaganda. Några kan se ut som hårdingar men alla behöver inte göra det.
Citera
2019-08-26, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Lite märkligt yttrande av Lindberg och han nämner även elit, "Även om jag inte är blind för optik så måste vår organisation bygga mer på offervilja än på optik. Skönhet genom handling. Det skapar en elitorganisation".

Är det där skon klämmer för de som hoppat av, att inte alla såg ut som hårdingar? Det kan väl knappast vara att inte alla i organisationen hade bildsköna fejs. Alla som hoppat av har inte heller bildsköna fejs.

För att ta två exempel, chefen näste 3 är ganska liten och Jimmy Thunlind är lite rund om magen, de ser inte ut som hårdingar. Men de har helt ok fejs. De ser ju inte ut som några mongon.

Är det därför Emil Hagberg har den minen han har på Nordisk Specialstyrka-bilden? "Nu jävlar är vi en elit-grupp där alla är de hårdaste av de hårda"

Bättre se rätt ut än att göra rätt? Håller med om att alla avhoppare inte direkt har bildsköna fejs. Om det nu är det viktigaste. Julius är väl en av ganska få som kan ses som "bildskön" i så fall. Flera personer på bilderna från Nordendagarna ser annars väldigt mycket "Hitler Jugend" ut och demonstrationer från NMR är kända för hög optik. Så jag vet inte vilka absurda krav de har som föredrar optik framför offervilja.
Citera
2019-08-26, 17:04
Medlem
malva123s avatar
Så: om man "Baktalar årets Nordendagar åker man på däng".

Årets Nordendagar "Var de bästa i rörelsens historia"

Talen var både "långa och ärorika(?)"

I och med att det bar är ett 30-tal aktivister kvar så gäller det att snabbt få fram bänkvärmarna. Förutspår att den här tråden kommer bjuda på komik i åratal framöver.
Citera
2019-08-26, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Strasser
Bättre se rätt ut än att göra rätt? Håller med om att alla avhoppare inte direkt har bildsköna fejs. Om det nu är det viktigaste. Julius är väl en av ganska få som kan ses som "bildskön" i så fall. Flera personer på bilderna från Nordendagarna ser annars väldigt mycket "Hitler Jugend" ut och demonstrationer från NMR är kända för hög optik. Så jag vet inte vilka absurda krav de har som föredrar optik framför offervilja.
För min del tycker jag optiken på demonstrationerna är bra i fråga om kläder. Negativ optik är rakade huvuden, men nu när dessa blivit färre är de ett mindre problem.

Låt oss utöka begreppet ”optik” (e.g. en något dålig översättning av engelskans optics) till att innefatta hela ämnet PR - mördaren i Finland dödade tyvärr min sympati för NMR och all förmåga för mig att försvara NMR mot kritik i debatter. Det är omöjligt att försvara en organisation som har en medlem som tortyrmördade en tafsare. Det är övervåld som får förföljelserna i metoo att framstå som snälla mot männen i jämförelse. Straff, vare sig via domstolar eller vigilantism, måste vara proportionerliga.

En annan svaghet i PR är NS-ideologin därför att dess utrikespolitiska implikationer begränsar handlingsutrymmet. Den är i sin tur en del av strategin och diplomatin och där är det dålig PR att inte kunna göra mer avancemang. Men, med det sagt, så har NMR i många andra avseenden utvecklats i en positiv riktning de senaste åren PR-mässigt. Några till hade gärna fått låta håret växa ut. Sedan får man inse NMR:s begränsningar givet valet av NS som ideologi - ett maktövertagande i Sverige får nog göras av en annan organisation - eller så måste först länderna runt omkring samt USA kollapsa så pass att risken för intervention mot en coup d’etat försvinner.
Senast redigerad av ledigtnamn46 2019-08-26 kl. 18:49.
Citera
2019-08-26, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridahorten
Och Jerzey: jag va i skogen vid anläggningen ni hyrt. Så hade första hands info.
Din påstådda observation stämde dock inte med fotona som släppts nu så ditt påstående är avslöjat som bluff. Alternativt låg du för långt ner i fästinggräset för att se ordentligt och du riskerar dessutom att få borrelia och TBE nu.
Citera
2019-08-26, 20:03
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledigtnamn46
För min del tycker jag optiken på demonstrationerna är bra i fråga om kläder. Negativ optik är rakade huvuden, men nu när dessa blivit färre är de ett mindre problem.

Låt oss utöka begreppet ”optik” (e.g. en något dålig översättning av engelskans optics) till att innefatta hela ämnet PR - mördaren i Finland dödade tyvärr min sympati för NMR och all förmåga för mig att försvara NMR mot kritik i debatter. Det är omöjligt att försvara en organisation som har en medlem som tortyrmördade en tafsare. Det är övervåld som får förföljelserna i metoo att framstå som snälla mot männen i jämförelse. Straff, vare sig via domstolar eller vigilantism, måste vara proportionerliga.

[...]

Jo "optik" är inget bra begrepp, "optics" på engelska är väl ett slanguttryck också, man har alltså bara anammat ett utländskt slangord. Dumt och andefattigt. Optics är samma ord som optik på svenska annars.

Likadant med de som slänger sig med "tagning", finns både folk i NMR och på flashback som gör det, också ett dumt svengelskt slangord. Man kan inte tas på allvar om man använder det ordet. Man har till och med gjort det i Ledarperspektiv.

Image eller framtoning kan man väl säga istället för "optik". Optik är glasögon, kikare och såna grejer, eller "läran om ljuset", inte utseende.

Du avser annars snubben som dog i Finland efter att ha blivit nersparkad av en NMR-medlem? Han avled tydligen inte av själva sparken utan av drogmissbruk i anslutning till detta. Hur får du det till tortyrmord? Men jag håller med om att det säkert inte såg bra ut i allmänhetens ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in