Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-26, 18:44
  #24121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Strasser
Bättre se rätt ut än att göra rätt? Håller med om att alla avhoppare inte direkt har bildsköna fejs. Om det nu är det viktigaste. Julius är väl en av ganska få som kan ses som "bildskön" i så fall. Flera personer på bilderna från Nordendagarna ser annars väldigt mycket "Hitler Jugend" ut och demonstrationer från NMR är kända för hög optik. Så jag vet inte vilka absurda krav de har som föredrar optik framför offervilja.
För min del tycker jag optiken på demonstrationerna är bra i fråga om kläder. Negativ optik är rakade huvuden, men nu när dessa blivit färre är de ett mindre problem.

Låt oss utöka begreppet ”optik” (e.g. en något dålig översättning av engelskans optics) till att innefatta hela ämnet PR - mördaren i Finland dödade tyvärr min sympati för NMR och all förmåga för mig att försvara NMR mot kritik i debatter. Det är omöjligt att försvara en organisation som har en medlem som tortyrmördade en tafsare. Det är övervåld som får förföljelserna i metoo att framstå som snälla mot männen i jämförelse. Straff, vare sig via domstolar eller vigilantism, måste vara proportionerliga.

En annan svaghet i PR är NS-ideologin därför att dess utrikespolitiska implikationer begränsar handlingsutrymmet. Den är i sin tur en del av strategin och diplomatin och där är det dålig PR att inte kunna göra mer avancemang. Men, med det sagt, så har NMR i många andra avseenden utvecklats i en positiv riktning de senaste åren PR-mässigt. Några till hade gärna fått låta håret växa ut. Sedan får man inse NMR:s begränsningar givet valet av NS som ideologi - ett maktövertagande i Sverige får nog göras av en annan organisation - eller så måste först länderna runt omkring samt USA kollapsa så pass att risken för intervention mot en coup d’etat försvinner.
__________________
Senast redigerad av ledigtnamn46 2019-08-26 kl. 18:49.
Citera
2019-08-26, 18:47
  #24122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridahorten
Och Jerzey: jag va i skogen vid anläggningen ni hyrt. Så hade första hands info.
Din påstådda observation stämde dock inte med fotona som släppts nu så ditt påstående är avslöjat som bluff. Alternativt låg du för långt ner i fästinggräset för att se ordentligt och du riskerar dessutom att få borrelia och TBE nu.
Citera
2019-08-26, 20:03
  #24123
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledigtnamn46
För min del tycker jag optiken på demonstrationerna är bra i fråga om kläder. Negativ optik är rakade huvuden, men nu när dessa blivit färre är de ett mindre problem.

Låt oss utöka begreppet ”optik” (e.g. en något dålig översättning av engelskans optics) till att innefatta hela ämnet PR - mördaren i Finland dödade tyvärr min sympati för NMR och all förmåga för mig att försvara NMR mot kritik i debatter. Det är omöjligt att försvara en organisation som har en medlem som tortyrmördade en tafsare. Det är övervåld som får förföljelserna i metoo att framstå som snälla mot männen i jämförelse. Straff, vare sig via domstolar eller vigilantism, måste vara proportionerliga.

[...]

Jo "optik" är inget bra begrepp, "optics" på engelska är väl ett slanguttryck också, man har alltså bara anammat ett utländskt slangord. Dumt och andefattigt. Optics är samma ord som optik på svenska annars.

Likadant med de som slänger sig med "tagning", finns både folk i NMR och på flashback som gör det, också ett dumt svengelskt slangord. Man kan inte tas på allvar om man använder det ordet. Man har till och med gjort det i Ledarperspektiv.

Image eller framtoning kan man väl säga istället för "optik". Optik är glasögon, kikare och såna grejer, eller "läran om ljuset", inte utseende.

Du avser annars snubben som dog i Finland efter att ha blivit nersparkad av en NMR-medlem? Han avled tydligen inte av själva sparken utan av drogmissbruk i anslutning till detta. Hur får du det till tortyrmord? Men jag håller med om att det säkert inte såg bra ut i allmänhetens ögon.
Citera
2019-08-26, 20:18
  #24124
Medlem
2xrx1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malva123

I och med att det bar är ett 30-tal aktivister kvar så gäller det att snabbt få fram bänkvärmarna. Förutspår att den här tråden kommer bjuda på komik i åratal framöver.

Vad bygger du de påståendet på?
Citera
2019-08-26, 20:27
  #24125
Medlem
Dorniers avatar
Tufft med bilden "Årets nordman 2019", det kallas "fireman's carry" på engelska. Det kan ni träna på annars också, inte bara ha med i såna här tävlingar.

Citat:
A fireman's carry or fireman's lift is a technique allowing one person to carry another person without assistance, by placing the carried person across the shoulders of the carrier.

The technique was commonly used by firefighters to carry injured or unconscious people away from danger, but has been replaced in firefighting due to the drawback that smoke and heat are greater higher up, and may be fatal to the person being carried.

The "fireman's carry" technique is still taught for use outside firefighting. Soldiers use this technique to carry wounded comrades. Lifeguards are sometimes trained to use the fireman's carry.
Citera
2019-08-26, 20:50
  #24126
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier

Du avser annars snubben som dog i Finland efter att ha blivit nersparkad av en NMR-medlem? Han avled tydligen inte av själva sparken utan av drogmissbruk i anslutning till detta. Hur får du det till tortyrmord? Men jag håller med om att det säkert inte såg bra ut i allmänhetens ögon.

Tror det är denna kille ledigtnamn46 avser.

https://www.expressen.se/nyheter/alm...t-i-almedalen/

Flashback tråden om dådet

(FB) 55-årige Jouko Alakulju mördad i Upplands Väsby av NSF: are
__________________
Senast redigerad av FranzMarc 2019-08-26 kl. 20:58.
Citera
2019-08-26, 21:10
  #24127
Medlem
malva123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2xrx1
Vad bygger du de påståendet på?

30 aktivister deltog i "årets nordman" på nordendagarna. Om det sedan det det var ett antal som inte ville delta pga bristande motivation eller liknande, ja då är de nog inte så sugna på "blixtdemonstrationer" och annat heller.

Att det utöver aktivisterna även var medlemmar och sympatisörer som deltog är självklart då man bjudit brett.

Som jag skrev tidigare kommer nog aktivistkadren snabbt fyllas på genom att man tar in bottenskrapet och andrasorteringen. Kommer bli kul.
Citera
2019-08-26, 21:35
  #24128
Medlem
Jerzy.Sarneckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malva123
30 aktivister deltog i "årets nordman" på nordendagarna. Om det sedan det det var ett antal som inte ville delta pga bristande motivation eller liknande, ja då är de nog inte så sugna på "blixtdemonstrationer" och annat heller.

Vad baserar du de siffrorna på? Är det Bajs-Kim som är källan?

Varför skulle Årets Nordman vara mer prioriterat än demonstrationer?

Citat:
Ursprungligen postat av malva123
Att det utöver aktivisterna även var medlemmar och sympatisörer som deltog är självklart då man bjudit brett.

Nu framgår det ju att man inte alls bjudit brett. Aktivister och medlemmar, inte utomstående.

Citat:
Ursprungligen postat av malva123
Som jag skrev tidigare kommer nog aktivistkadren snabbt fyllas på genom att man tar in bottenskrapet och andrasorteringen. Kommer bli kul.

Varför skulle det bli så? Kriterierna är ju samma då som nu.
Citera
2019-08-26, 21:50
  #24129
Medlem
malva123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerzy.Sarnecki
Vad baserar du de siffrorna på? Är det Bajs-Kim som är källan?

Deltog Bajs-Kim? Du vet att det var så och jag vet det, räcker inte det?

Jag tänkte att nordendagarna och blixtdemonstrationer skulle vara lika prioriterade. I och med att det var på en helg, vad skulle vara ursäkten?
Citera
2019-08-27, 08:33
  #24130
Medlem
AslakVikingssons avatar
Dom sa igår på radio nordfront att Robin Palmblad hade gått ut med varför han inte är kvar längre. Vart har han gjort de?
Citera
2019-08-27, 08:46
  #24131
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AslakVikingsson
Dom sa igår på radio nordfront att Robin Palmblad hade gått ut med varför han inte är kvar längre. Vart har han gjort de?

I den här tråden. Du får kolla bak lite.
Citera
2019-08-27, 09:22
  #24132
Medlem
Nyarlahoteps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AslakVikingsson
Dom sa igår på radio nordfront att Robin Palmblad hade gått ut med varför han inte är kvar längre. Vart har han gjort de?

Han knulla på Emil Hagbergs ariska prinsessa Johanna när Emil låg i koma. Emil vaknar, Johanna säger vad Palmblad gjort. Palmblad åker ut. Emil och Johanna sticker till NS. Grabbarna i NMR kanske kan ha överseende nu när slinkan och dennes karl svikit dom, Palmblad är ju lojal i alla fall.

Slut
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback