2019-08-24, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheelino
Prövade igår, och fyfan va det smakade illa!! Men fick i mig det till slut..
Tog nyss 5g White Horn, får se hur den strainen är. Tog grön Maeng Da igår. Kommer även ta lite gabapentin idag också, det boostar ju lite också! Kommer säkerligen fylla på med antingen White Horn eller Maeng Da om någon timme.

Lägg av, ta en sked bara och lägg in den i käften.
Skölj sedan ner med valfri dryck
Citera
2019-08-24, 17:06
Medlem
Jag har beställt hem 10st 30g meang da från PS, var över ett år sen jag körde men blev sugen när jag skummade igenom denna tråden !
Citera
2019-08-24, 21:16
Medlem
Har nyligen beställt 4x25g av olika sorter. Provade grön maeng da, men fick förhöjd ångest av den. Igår och idag provade jag red Bali, fick först en liten muskelavslappnande effekt som jag eftersträvar (tog bara ca 1g) men en stund senare förhöjd ångest av den med. Är det normalt, har inte hört talas om någon som fått förhöjd ångest av röd sträng?

Är dosen för liten eller kan man fått spetsat Kratom?
Citera
2019-08-24, 21:44
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzy67
Har nyligen beställt 4x25g av olika sorter. Provade grön maeng da, men fick förhöjd ångest av den. Igår och idag provade jag red Bali, fick först en liten muskelavslappnande effekt som jag eftersträvar (tog bara ca 1g) men en stund senare förhöjd ångest av den med. Är det normalt, har inte hört talas om någon som fått förhöjd ångest av röd sträng?

Aldrig hört något liknande, men Kratom har olika effekter på olika individer, du kanske bara reagerar konstigt på det
Citera
2019-08-25, 01:06
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Konstigt, jag brukar lindra min ångest med kratom. Har tagit Red Bali några gånger och aldrig upplevt det du varit med om.
Citera
2019-08-25, 01:08
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheelino
Prövade igår, och fyfan va det smakade illa!! Men fick i mig det till slut..
Tog nyss 5g White Horn, får se hur den strainen är. Tog grön Maeng Da igår. Kommer även ta lite gabapentin idag också, det boostar ju lite också! Kommer säkerligen fylla på med antingen White Horn eller Maeng Da om någon timme.

Tycker faktiskt inte att det är så hemskt. Har man tuggat tramadol och liknande så vet man att det finns något som smakar värre. För min del får det smaka hur jävla äckligt det vill, bara jag mår bra av det efteråt så är det värt det.
Citera
2019-08-25, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Tycker faktiskt inte att det är så hemskt. Har man tuggat tramadol och liknande så vet man att det finns något som smakar värre. För min del får det smaka hur jävla äckligt det vill, bara jag mår bra av det efteråt så är det värt det.

Tycker inte smaken är så värst, man tänker ju på effekterna man ska få då blir de genast godare
Citera
2019-08-25, 22:26
Medlem
Tjenare, någon som kan svara på lite frågor angående kratom? Ska använda kratom för att lyckas gå av oxyn.

Jag äter oxy på grund av smärta men har blivit alldeles för höga doser så känner att jag behöver sluta helt och hållet ett tag.

Äter i dagsläget cirka 120-160mg oxy per dag. Fick hem mitt kratom häromdagen, köpte 2 olika strains. Röd Borneo och grön Borneo. Har tänkt att äta kratom i 7 dagar sedan vara helt ren. Har 100mg av varje sort. Har även lite gabapentin som kan hjälpa till med ATn. Inte första gången jag går av starka opiater men dom andra gångerna har jag kört Cold turkey och pallar inte det just nu känner jag.

Det jag undrar är hur mkt bör jag ta för att få bort så mkt av ATn som möjligt? Alltså dosering och hur många gånger per dag brukar ni ta ungefär?
Samt går det att ta gabapentin ihop med kratom?
Citera
2019-08-25, 22:46
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoic
Tjenare, någon som kan svara på lite frågor angående kratom? Ska använda kratom för att lyckas gå av oxyn.

Jag äter oxy på grund av smärta men har blivit alldeles för höga doser så känner att jag behöver sluta helt och hållet ett tag.

Äter i dagsläget cirka 120-160mg oxy per dag. Fick hem mitt kratom häromdagen, köpte 2 olika strains. Röd Borneo och grön Borneo. Har tänkt att äta kratom i 7 dagar sedan vara helt ren. Har 100mg av varje sort. Har även lite gabapentin som kan hjälpa till med ATn. Inte första gången jag går av starka opiater men dom andra gångerna har jag kört Cold turkey och pallar inte det just nu känner jag.

Det jag undrar är hur mkt bör jag ta för att få bort så mkt av ATn som möjligt? Alltså dosering och hur många gånger per dag brukar ni ta ungefär?
Du får testa dig fram tills du hittar den mängden som du känner fungerar bäst, brukar rekommendera 1 tesked i vanliga fall till folk men med tanke på att du hoppar av en relativt hög Oxy dos så skulle jag gissa på att du behöver åtminstone ett par teskedar, bara fylla på tills du känner dig nöjd. Återdosera kan du göra efter några timmar.

Ja Gabapentin och Kratom fungerar bra ihop.
Citera
2019-08-26, 07:41
Medlem
golffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoic

Vad är det för point att bara ta det en vecka om du ändå tänker köra en CT?

Tusen gånger bättre att du kör kratom en längre tid genom att köra en lång taper. Istället för att du kommer behöva uppleva Oxy AT så kommer du känna av Kratom CT (vilket är tusen gånger enklare än Oxy AT).

Inte bara med det, kör du en lång taper med kratom så kommer inte bara den fysiska ATn vara mycket mindre (kan vara NOLL om du kör en väldigt seriös och lång taper än bara 7 dagar) så kommer PAWS vara betydligt kortare än (flera månader där du kommer kunna undvika brutala depressionen man får från opiater under PAWS).
Citera
2019-08-26, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golff
Vad är det för point att bara ta det en vecka om du ändå tänker köra en CT?

Tusen gånger bättre att du kör kratom en längre tid genom att köra en lång taper. Istället för att du kommer behöva uppleva Oxy AT så kommer du känna av Kratom CT (vilket är tusen gånger enklare än Oxy AT).

Inte bara med det, kör du en lång taper med kratom så kommer inte bara den fysiska ATn vara mycket mindre (kan vara NOLL om du kör en väldigt seriös och lång taper än bara 7 dagar) så kommer PAWS vara betydligt kortare än (flera månader där du kommer kunna undvika brutala depressionen man får från opiater under PAWS).

Menar du att jag kommer att ha fysisk oxy at även efter 7 dagar med kratom? Grejen är att jag har ju tänkt att göra detta dels för att få ner min tolerans på oxy och dels för att se om kratom är något som jag skulle kunna köra istället för oxy men har svårt att tro att det kommer vara tillräckligt bra mot smärta.
Citera
2019-08-27, 01:19
Medlem
Citat:

Har du tagit kratom tidigare?
Om inte så kan den effekten uppstå då hjärnan inte förstår först vad den ska göra av det.
Fick själv motsatta effekter dom 2 första gångerna i början.
Ta det lugnt bara på samma dos tills kroppen accepterat.
Annars testa röd Boreneo eller grön Malai ev röd.
Av den gröna blir man lugn och pigg, Den röda Boreneon lugn och mysig.

Meng da kan vara tuff har jag hört av en del. Vilken var det? Du borde i så fall ha röd. Bali är väldigt dosberoende. Får man för mycket mår man skit.

Men generellt tycker jag att grön eller röd Borneo skulle funka för dig. Mycket sällan bieffekter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in