2019-08-26, 14:07
Medlem
WordWarriors avatar
Ytterligare en hjärndöd (no pun intended) kvinna som hänger med kriminella, eller en faktisk tragedi? Hedersmord? Hörde att hon höll ett spädbarn i famnen när hon blev skjuten, och att det for i gatan.

Det mesta tyder på att våldet trappats upp och blivit ännu mer hänsynslöst.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-08-26 kl. 14:16.
Citera
2019-08-26, 14:07
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Om det är hon så vill jag oponera mig med att hon ser ju inte svensk ut! Konstigt värre.
Ven har påstått att hon är av nordiskt härkomst?
Citera
2019-08-26, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En 2:a går på runt 2,5-3 mille. Men det beror också på hur nyproducerad den är. Exakt var den ligger och en hel massa annat. Men hela Fridhem och Slottsstaden är ett jättetrevligt område. Tryggt - tills nu. Ett av få ställen i Malmö som man kan promenera själv på kvällarna utan att se sig om över axeln. Eller... kunde.

Alla svenskar, försvenskade invandrare kan fortfarande luta sig tbx då inga oskyldiga skjuts inte ens i Malmö. Som sagt maken är gangster och för att fucka honom då han gömmer sig som en pussy så knäpper du frugan istället som en slags varning. Ingen svår gåta då det sker dagligen runt om i världen. Tur att bebisen inte blev pepprad vilket hade fått hela Sverige i landssorg så litet är Svea Rike som nation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Om det är hon så vill jag oponera mig med att hon ser ju inte svensk ut! Konstigt värre.

Det var ingen svensk kvinna jag såg på marken.
Citera
Medlem
Tubalkains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
Ser exakt ut som en Afghan pojke i sin springstil.

Tycker det ser ut som att hen har motoriska problem rent av. Väldigt konstigt "löpsteg".
Citera
Medlem
Cybbelajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srail
Misstänker starkt att det är hedersmord så hennes nationalitet bör styrka eller missvisa detta.

Så om hon är från någon annanstans än Sverige, då kan vi bekräfta att det är ett hedersmord? Flashback levererar även idag märker jag..
Citera
2019-08-26, 14:09
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Håller med, han rör sig långsamt med tanke på situationen, han verkar förvirrad och inte riktigt veta vart han ska.
Skallen full av bensodiazepiner.
Citera
2019-08-26, 14:10
Avslutad
Färska bilder från brottsplatsen, väldigt lågupplösta:
https://www.pppress.se/nyhet/kvinna-med-barn-ihjalskjuten-pa-ribersborg-i-malmo/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukkarusellen
Hade inte Zlatan köpt en villa för 10 miljoner i det området för några år sedan?

Villan som Zlatan köpte för ca 30 milj ligger ca 1 km bort, i riktning mot Limhamn.

Vilka jävla äckel som håller på såhär. Ibland önskar man att dödsstraff skulle återinföras, skulle njuta av offentliga avrättningar på Stortorget när det gäller sådana här fega gärningsmän.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Varför antar du att kvinnan inte är tungt kriminell samtidigt som du ifrågasätter andra användare som på minst lika goda grunder antar att GM är blatte?

Det är två olika diskussioner. Jag kan ju ha rätt i att det inte går att slå fast något om GM:s ursprung samtidigt som jag också ha rätt i att kvinnan sannolikt inte själv är grovt kriminell. Jag kan ju också ha rätt i det ena, men fel i det andra. Eller fel i båda.

Den organiserade gängkriminaliteten är kraftigt dominerad av män. Därav tror jag inte att kvinnan mördades för att hon skulle varit kriminell, däremot kanske hon levde med en kriminell.

Gällande GM så beror det ju på motivet. Skulle exempelvis kunna vara ett beställningsjobb av ett ex (svensk eller ej). Isf behöver det ju inte finnas någon koppling till org krim.
Citera
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dapanch
Bor 30m därifrån. Kvinna skjuten. Allmänheten körde hjärt- och lungräddning tills ambulansen kom. Tveksamt om hon överlever. Tror det var en liten baby inblandad!! Helt sjukt. Svensk man som var helt förstörd. Troligen make/sambo.

Citat:
Ursprungligen postat av srail
Misstänker starkt att det är hedersmord så hennes nationalitet bör styrka eller missvisa detta.

Om det som Dapanch skrev stämmer, och om BO är Karol*n Hak*m (i) osar det hedersmord lång väg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Varför det? För att den första som nämnde att de skrikit "de har skjutit Carro" stavade det med C? Jag är inte säker här men har fått indikation att den karolin vars insta jag länkade skulle vara BO, och sen kommer det ett nystartat konto och skriver samma.

Jo, sant.. Det behöver inte betyda att det stavas med C. Det verkar som att ni hittat rätt person.
Senast redigerad av Pazzamo 2019-08-26 kl. 14:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in