2019-08-26, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidfel
Jag var i på väg in på Coop på Tessins väg/Sergels väg. Jag hörde också tre skott, men tvärt om din beskrivninig i ljudstyrka, dvs ett högre, kort tystnad sedan två lägre i snabb följd. Var befann du dig? Kan det skjutits från flera håll?
I mitt vardagsrum 50 meter från coop.
Citera
2019-08-26, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Är det svenska anhöriga?

Nej, bara utländska.
Citera
2019-08-26, 13:54
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En skillnad är väl att kvinnan sannolikt inte är tungt kriminell.

Kan det vara ännu ett mord på ett vittne?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skolpe
Det är en Caroline Ha* som dött, hennes man är Naief förmodligen ville dem hämnas på honom. Han tillhör den kriminella världen.

Svenska kvinnor bör välja killar och religion med bättre omsorg.

Nu blir det syntax error hos svensk media; kvinna, konvertit, mördad av invällare. Men nog kommer man skylla på att det är de vita svenskarna som har skulden ändå. Eller Trump. Eller ryssen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skolpe
Det är en Caroline Ha* som dött, hennes man är Naief förmodligen ville dem hämnas på honom. Han tillhör den kriminella världen.

Vad är *?
Citera
2019-08-26, 13:55
Bannlyst
Säpo har ju gått ut och varnat för alla högerextrema, så polisen får väl leta efter skytten i dom miljöerna.
Kan väl inte finnas så många nazzar i Malmö!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Kan du berätta hur anhöriga ser ut?
Är de av nordiskt ursprung eller är det mycket slöjor?

Bara utländska (slöjor)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Sydsvenskan har skrivit om detta sedan 10 imorse

Ja om själva dådet, inte ett ord om de inblandade. Hade man misstänkt svenskar så hade det framskymtat. OK kan ha fel. Offret verkar ju vara svensk.
Citera
2019-08-26, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
De senaste 10 åren så har man varit tvungen att ha rätt bra ekonomi om man ska ha råd med en lgh i Ribersborg. 2r för runt 2 miljoner.
En 2:a går på runt 2,5-3 mille. Men det beror också på hur nyproducerad den är. Exakt var den ligger och en hel massa annat. Men hela Fridhem och Slottsstaden är ett jättetrevligt område. Tryggt - tills nu. Ett av få ställen i Malmö som man kan promenera själv på kvällarna utan att se sig om över axeln. Eller... kunde.
Citera
2019-08-26, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Mordet verkar planerat. Hade det varit en svartsjuk ex man känns det som det hade hänt mer spontant. Som det syns på bilder är skytten välmaskerad.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/efter-skjutningen-har-springer-en-maskerad-person-fran-platsen

Jisses, ser ut som spindelmannen fast med korta ben och lång överkropp, han sliter med konditionen med.
Varför vänder han vid bilen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag skulle också stå och gråta om min anhöriga låg med sönderskjutet huvud. Vare sig hon lever och ligger på operation, eller om hon är avliden.

Såklart, men jag gick förbi precis när dom fick dödsbeskedet, det hör man skillnad på...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Säpo har ju gått ut och varnat för alla högerextrema, så polisen får väl leta efter skytten i dom miljöerna.
Kan väl inte finnas så många nazzar i Malmö!
Klart det är en högerextrem terrorist som använder sitt jaktvapen, det är det ju alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in