2019-08-25, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Vet att rådjur låter som en våldtagen kvinna när de skriker ( gör läten ) , inte för att jag hört en kvinna som våldtas men har hört rådjurens läten och då tror man att en kvinna blir utsatt för något , låter riktigt läskigt faktiskt .

Visserligen kan både rådjur å räv låta lite kusligt kan jag tänka mig att somliga tycker.
Nu är jag jägare å bor så till att jag hör dom här ljuden väldigt ofta, tycker
inte det låter som en människa precis.

Rådjur.

https://www.youtube.com/watch?v=mFl4sDFTiVQ

Räv.

https://www.youtube.com/watch?v=J6NuhlibHsM

Det är väl mycket slump att dalaans skulle höra djurskrik för första gången
som låter som en människa samma natt och sannolikt nära i tid i riktning mot planket
som LW mördas.
Det va sannolikt LW dom hörde.
Citera
2019-08-25, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
MGM kan ha trott att en person som BO skulle åka till Norge med var en rival. Det var han inte eftersom han inte "klaffade" med BO, enligt uppgift i tråden. Om det stämmer som MV (i princip) sagt, att MGM i digital kontakt krävt att BO skulle ställa in resan till Norge och hon vägrat så kan det vara ett motiv till mordet. Fast inte enbart, man kan misstänka att det blev toppen på berget.

Tycker det är långsökt, för då är det inte ett planerat mord och då skulle detta varit avklarat och utrett för längesedan. Om det är SD vill säga.
Citera
2019-08-25, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Vet att rådjur låter som en våldtagen kvinna när de skriker ( gör läten ) , inte för att jag hört en kvinna som våldtas men har hört rådjurens läten och då tror man att en kvinna blir utsatt för något , låter riktigt läskigt faktiskt .

Ja rådjur kan verkligen skrika men de låter inte som människor, tycker du det?
Citera
2019-08-25, 19:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det kan finnas flera, bl.a. någon med intressanta initialer. Men brottmål kan vara vad som helst: rattfylla mm och gör ingen till varken mördare eller medhjälpare.

Dessa personer borde vara några av de första man förhör vid dörrknackning efter det att kroppen hittas. Kanske de även vid försvinnandet har hörts.

Är det inte rimligt att tro att man kollar upp dessa personer också när det står klart att de bor nära LW, brottsplats och att de möjligen kan känna LW?
Vem var det nu hon lånade tomater av? Hade de inte flyttat? Minns inte längre.

Som sagt, att förekomma på Lexbase, kan innebära många olika saker. Jag hörde någon som berättade att de fanns med för att de medverkat i en rättegång som vittne.
Klart JM kan ha kollat upp vad...varför kvinnan med de intressanta initialerna finns med där.

Men att detta skulle undgått polisen...Om det varit något som inte var typ rattfylla...

Det är inte denna person som är misstänkt vad vi fått kännedom om.
Vet inte om JM menar att personen skulle vara en av skrikarna... och/eller delaktig?

Hotad till tystnad?
Nä, det blir för krångligt. Tror jag.
Citera
2019-08-25, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jag vet inte. Jag känner inte barnen. Jag har visserligen haft kontakt med lenas mamma, men har inte frågat.

Vet du om Lena hade en ny relation med en annan man?
Citera
2019-08-25, 19:56
Medlem
Citat:
Det kan finnas flera, bl.a. någon med intressanta initialer. Men brottmål kan vara vad som helst: rattfylla mm och gör ingen till varken mördare eller medhjälpare.

Nu är du imbecill och ingenting annat. Var någon stans inom mitt tidigare skrivna och postade inlägg, nämner jag ordet mord eller mördare i samband med den personen, viken tidigare av mig beskrivits varit åtalad❔ och även just nu är kopplad till ett ärende som handlar om brottmål till ifrågavarande's nackdel.

Var någon stans inom mitt tidigare skrivna och postade inlägg har jag satt då ... ifrågavarande i samband med att ha varit en medhjälpare till det dåvarande mordet på Lena Wesström❔

En sak är i alla fall klarlagd, och det är följande sagt att, personen är kriminell och befattar sig med sådant som har med kriminalitet [brottslighet] att göra.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-25, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Tycker det är långsökt, för då är det inte ett planerat mord och då skulle detta varit avklarat och utrett för längesedan. Om det är SD vill säga.
"Viss planering", en väldig "tur" för GM och en klantig polisinsats som gjorde att det tog lång tid innan BO hittades samt en överlastad utredningsenhet hos Örebropolisen, tror jag är förklaringen.
Citera
2019-08-25, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Nu är du imbecill och ingenting annat. Var någon stans inom mitt tidigare skrivna och postade inlägg, nämner jag ordet mord eller mördare i samband med den personen, viken tidigare av mig beskrivits varit åtalad❔ och även just nu är kopplad till ett ärende som handlar om brottmål till ifrågavarande's nackdel.

Var någon stans inom mitt tidigare skrivna och postade inlägg har jag satt då ... ifrågavarande i samband med att ha varit en medhjälpare till det dåvarande mordet på Lena Wesström❔

En sak är i alla fall klarlagd, och det är följande sagt att, personen är kriminell och befattar sig med sådant som har med kriminalitet [brottslighet] att göra.

Mvh/ @JokerMannen

OK, och om du inte nämnt mord, vad har det med den här tråden att göra. V.g. sjung ut kort och kraftfullt.
Citera
2019-08-25, 20:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Mvh/ @JokerMannen
Det är enkelt att hitta personer som är åtalade/dömda för brott.
Har man inget annat för sig så kan man bara gå in och titta på mrkoll.se.

Fast det är offtopic och har knappast med mordet på LW att göra.
Citera
2019-08-25, 20:06
Medlem
Citat:

Mvh/ @JokerMannen

Vet du något om den här bilbärgaren som såg en person intill motorvägen, vilket
klockslag samt tidpunkt för hans larmsamtal?
Citera
2019-08-25, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
OK, och om du inte nämnt mord, vad har det med den här tråden att göra. V.g. sjung ut kort och kraftfullt.

God kväll bästa @Elsa2018

Efter som jag inte äger den röst-kapacitet som Jussi Björling hade, så kan jag inte sjunga ut allt för kraftfullt.

Som svar på din fråga, vill jag lämna dig och tråden följande svar,

Personen är kriminell ... Personen kände Hjärsta-kvinnan då hon var vid liv.

Ställ dig själv följande fråga, kände denna nu ifrågavarande [personen] SD och HD också, det vill säga, utöver den nu mera hädangångna och mördade Lena Wesström❔

Personen finns som jag tidigare deklarerat, inom Nya Hjärsta, inte så långt ifrån där Lena Wesström hade sin dåvarande bostadsrätt.

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-08-25, 21:04
Medlem
Citat:
God kväll bästa @Elsa2018

Efter som jag inte äger den röst-kapacitet som Jussi Björling hade, så kan jag inte sjunga ut allt för kraftfullt.

Som svar på din fråga, vill jag lämna dig och tråden följande svar,

Personen är kriminell ... Personen kände Hjärsta-kvinnan då hon var vid liv.

Ställ dig själv följande fråga, kände denna nu ifrågavarande [personen] SD och HD också, det vill säga, utöver den nu mera hädangångna och mördade Lena Wesström❔

Personen finns som jag tidigare deklarerat, inom Nya Hjärsta, inte så långt ifrån där Lena Wesström hade sin dåvarande bostadsrätt.

Mvh/ @JokerⓂannen

Man ve å fasa! Har någon anlitat en kriminell granne att utföra mordet på Lena? En grannne som haft full uppsikt på LW under lång tid?
Som vet när grannar jobbar och inte är hemma och som visste när det var som minst risk att bli upptäckt och sedd??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in