2019-08-25, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är precis så som jag också tror att det har gått till.

Ja det borde vara så, med tanke på att de ändå fortsatte umgås. Jag tror också att SD förhalade allt och undvek pressen från LW så mycket han kunde.
Men jag tror ändå att han i sin tanke faktiskt kan haft avsikter på att lämna HD för LW skull, bara att han kan varit rädd för allvarliga konsekvenser som följd och att det hindrade honom.
Är det så, så tror jag inte att LW förstod det förrän det hade gått alldeles för långt?
Det tror jag är anledningen till att postare här uppgett att det var LW som var besatt av SD!?
Men då är det nog snarare så att SD och LW var besatta av att kämpa för sin framtid tillsammans!?
Annars hade LW varit polisanmäld för trackasserier av både SD och HD, men det var hon inte!!
Citera
2019-08-25, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det stod fel i tidningarna.
Daalan har dementerat att skrik hördes under larmsamtalet och hen är ju faktiskt den enda som vet.
Dessutom är hen i mina ögon helt trovärdig.

Har inte misstrott daalans, var inte så jag menade. För daalan skrev själv i tråden att det tystnade men de åkte runt och letade om de skulle se något. Sen ringde de polisen och berättade om detta.
Jag undrade bara varför JM tog upp detta, men nu har väl alla förstått hoppas jag.
Citera
2019-08-25, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
De bör troligtvis ha menat att daalans hört skriken i bakgrunden men inte kunnat lokalisera varifrån de kom.

Hur många gånger ska jag behöva upprepa; Nej, det hördes inga skrik i bakgrunden. Läs mina första inlägg igen, innan vi kommit ut hade skriken tystnat.

Hur kan det missuppfattas?
Citera
2019-08-25, 12:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Anmälningarna om ofredande och misshandel gjordes av LW. Det finns flera artiklar om det där.

Ja, det blev syftningsfel.
Citera
2019-08-25, 12:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vissa är födda utan nerver och kan ljuga utan att blinka. SD har själv uppgett i ett diskussionsforum om pelletsbrännare att han saknar nerver. Det kan iofs vara "snack", men nog tycker jag att man kan skönja att hen inte verkar vara en person som berörs i första taget. Fast det är svårt att veta eftersom han verkar väldigt noga med att uppvisa ett skyddande humorskal i sina geo-texter.
Kanske HD och hans föräldrar har sett skymtar av den riktiga SD? Vännen JG har nog inte kommit innanför skalet, men en som möjligen kom innanför är mördad...

Människor utan skam- och skuldkänslor upplever ingen ånger. De kan låtsats ångra sig om de vet att det skulle gagna den egna situationen om hen skulle ha oturen att åka fast.
En människa utan ånger ansåg antagligen att Lena utgjorde ett hinder och skulle elimineras på ett eller annat sätt. Det fick lov att bli ett mord för att hon inte följde GM:s lag?

En sån person är nog sällan utan motsvarande brister, vilket i detta fall skulle kunna skönjas i det faktum att mordet går till som det gör och inte planeras på annat sätt. Förhävelse i vilken än form brukar åtfölja tankens svaghet. Möjligen om en utpressningssituation uppstått (som det lätt gör när hot och våld trappas upp...). Men det svaga i tanken är att inte förstå att man bäddat för det genom normbrott, aka sina synder. Förakt för svaghet, avsaknad av skam och ånger, är i själva verket svagheter, inte styrkor. Som drar åt snaran. Herr tunnelseende är en fara för omgivningen. Kisa med ögonen för att slippa se problemen och lös dem när de exploderar med hot och våld.

Symtomatiskt så har en sån typ just inte förplanerat värst utan gör ”utryckningar” för att städa undan sina problem och undvika bli ”grusad” själv. För en som glatt rispar upp ben, vadar genom kärr, kör terränghinderbanor efter förmåga, äter frystorkat, dricker billigt kaffe, smyger omkring nattetid i pannlampors sken och genomlider långa bilresor på mörka vägar i slumpmässigt sällskap så kan man ju spontant tycka att lite grus varken skulle göra från eller till... Men det har väl också sin logik: man står ut med det ena så länge man kan hålla fast vid det andra.

Att sakna skam och ånger är som att käka utan kniv och gaffel. Det går att få i sig maten ändå men man blir kladdig och man får lite ont i magen och det är ingen särskilt vacker syn för den som tittar på. Alla andra likheter är godtyckliga.
Citera
2019-08-25, 13:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Hur många gånger ska jag behöva upprepa; Nej, det hördes inga skrik i bakgrunden. Läs mina första inlägg igen, innan vi kommit ut hade skriken tystnat.

Det känns som om någon vill förvilla och
ev minska er trovärdighet.

Ert vittnesmål måste vara väldigt
besvärande för GM.
Men vad hade hen väntat sig när LW skrek
så högt och länge?
Trodde hen inte att någon skulle höra det?
Var det så pass planerat så att det
utfördes bakom bullerplanket just av den
anledningen; GM trodde inte att hennes
skrik skulle höras av någon?
Var det därför GM inte brydde sig om att hon skrek?
Citera
2019-08-25, 13:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Nä, det kan knappast vara en missuppfattning det handlar om.
Tydligare än vad ni har varit går det inte att vara.

Det har också bekräftats i pressen att inga skrik hördes under ert samtal.
Jag har ju länkat både er tidigare dementi och pressens dementi.

Agendan att "sudda ut" känns nära till hands.
Citera
2019-08-25, 13:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Här nedan är de citat från SOS kommunikationsavdelning och dalaans kommentarer om förhållandet mellan skrik och samtal.

Dessa inlägg är gjorda 15/6-18. Jag vet att det i media presenterades en dementi på att det skulle ha hörts skrik under dalaans samtal med SOS.

Någon annan kanske kan hitta ett sådant inlägg/citat?
Släpp det där nu. Det har dementerats i flera senare intervjuer, bl.a. av åklagaren själv.
Citera
2019-08-25, 13:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Folk påstår allt möjligt om det. Ibland är det grova förenklingar, överdrifter och fria fantasier. Ibland mera realistiskt.

Relationen till SD var inget L*na diskuterade med kreti och pleti. Det har sagts att hon skämdes, men det tror jag är att förenkla lite. Det gjorde hon säkert också i vissa lägen/sammanhang, fast det fanns flera anledningar till att hon höll relationen. Varför den var hemlig varierade nog beroende på läge och sällskap.

Vi var några personer som L*na inte höll uppe någon fasad mot. Hon hade stort behov av att bearbeta vad hon var med om. Jag tror inte att hon skarvade något, nej. Inte till mig. Det fanns säkert folk runt henne som fick skarvade versioner, hon kunde inte gärna vara helt öppen mot alla, men hon mådde mycket dåligt och hade behov av att få berätta. Varför skulle hon försköna då?

Visste LWs barn om förhållandet med SD?

Visste hennes föräldrar om det?
Citera
2019-08-25, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Folk påstår allt möjligt om det. Ibland är det grova förenklingar, överdrifter och fria fantasier. Ibland mera realistiskt.

Relationen till SD var inget L*na diskuterade med kreti och pleti. Det har sagts att hon skämdes, men det tror jag är att förenkla lite. Det gjorde hon säkert också i vissa lägen/sammanhang, fast det fanns flera anledningar till att hon höll relationen. Varför den var hemlig varierade nog beroende på läge och sällskap.

Vi var några personer som L*na inte höll uppe någon fasad mot. Hon hade stort behov av att bearbeta vad hon var med om. Jag tror inte att hon skarvade något, nej. Inte till mig. Det fanns säkert folk runt henne som fick skarvade versioner, hon kunde inte gärna vara helt öppen mot alla, men hon mådde mycket dåligt och hade behov av att få berätta. Varför skulle hon försköna då?

Precis så tänker jag med, klart hon måste haft behov av att få prata med några av sina vänner hon litade på. Sedan fanns det säkert de som hon helt enkelt var tvungen att dölja sanningen för, även om hon inte ville.
Försköna var fel ordval, jag menade mer om du känner att tillhör de få hon berättade allt för, eller om du känt att hon kunde försköna/dölja något för, men du svarade på det jag undrade över.

Det är svårt att veta vad som är sant, uppgifterna går isär något enormt.
Därför viktigt att inte tänka i enbart ett spår, för att kunna förstå hur detta kunde sluta så illa för LW.

Beklagar din förlust av din vän.
Citera
2019-08-25, 13:17
Medlem
Citat:

Hej Daalan!
Nej det har inte missförståtts egentligen!
Det är pga JokerMannen gång på gång drar upp detta, blir inte klok på vad han menar med detta om skrikandet. Men tänker att han misstagit sig något litet kanske, det är det som är intressant förstår du?
Citera
2019-08-25, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Absolut det håller jag med om. Men jag tänker att SD även krävt av LW att ljuga just för hans egen skull, och det gjorde hon nog säkert flera ggr även att det tog henne emot.

Om nu anledningen var att HD inte skulle få veta eller om hon vetat men inte visste vem är ju en fråga för sig. Det var naturligtvis även för att andra inte skulle få veta något.

Jag tänker att LW var den som pressade på att sanningen skulle fram. Handlade hoten och tracksserierna om just LW krav på att sluta ljuga och för att hon talade om sanningen? Det borde varit så men men kan också vara så att SD också förstod att något skulle hända LW, inte sant?

Vi vet inte vad hoten och trackasserierna bestod av, det kan lika gärna varit typ: fattar du inte vilka risker du utsätter oss alla för, hon är kapabel till vad som helst, jag har ju talat om för dig att hin hotar med bla bla händer det dig något så får du skylla dig själv. Vill du bli mördad eller?

Det jag menar är att LW kanske inte talade om att hoten indirekt kom från HD och att SD varnade? För att SD krävde att det inte skulle komma fram vilken situation han satt i med just HD? Då kan hon dragit en nödlögn att det var SD för att hon inte vågade tala om sanningen fullt ut?
Fast å andra sidan kan ju givetvis SD skyllt på HD, hon kanske inte alls uttalade några hot om vad hon skulle göra med LW om deras relation inte upphörde?

Det kan givetvis varit någon annan än HD som stod bakom det också, vi vet inte än hur det var, jag säger bara att möjligheten finns, att någon annan uttalade hoten till SD först..

Hoten och trakasserierna var mera utav karaktär att kontrollera och äga en människa. Så nej SD lär stå rätt så på egna ben här. Det fanns ingen form utav omtanke inbakat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in