Citat:
Ursprungligen postat av
Mantilla
Industriområden är förvisso oerhört attraktiva för snorungar kvälls- och nattetid (talar faktiskt av egen erfarenhet från ett relativt närbeläget område i min barndom).
Men då kvarstår ju frågan varför man inte lät reparera denna glasskada på flera månader? Beror det på ekonomiskt trångmål, eller insikt om att det inte är någon idé att reparera eftersom man förväntar sig att skadegörelsen bara skulle upprepas?
Dålig omsättning känns inte trolig när man läser alla berömmande kundrecensioner, så har man då varit ansatta av utpressare? I så fall kan det ju öppna för motiv till den aktuella händelsen, både från ägarens och utpressarens sida.
Jo kanske men de gånger jag gått eller åkt förbi där nattetid har det varit helt öde. Oerhört trist område. Donken i närheten har öppet till tolv men inte många som hänger där, mest bilburet folk.
Tycker också det verkar konstigt att inte byta glas på så länge, det är väl inte så dyrt.
Utpressning, eller har de tvättat pengar eller annat fuffens och så har det skurit sig? Eller så ville någon ta över lokalen, då händer det att de skickar folk att slå sönder rutorna tills ägaren ger sig. Hände t ex Café Valand 2018. De gav upp och slog igen.
Men jag blir ändå inte klok på det, det är en helt omotiverat kraftig sprängladdning. Hördes tydligt ända borta i Vasastan. Noterade också att det regnade den natten, kanske ville de vara hyfsat säkra på att ingen var ute och promenerade där just när de tänkt spränga lite