2019-08-24, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldbikerman
Vi vet fortfarande inte om det ”bara” var en gasoltub, eller läckage från stadsnätet, eller har du någon information gällande fakta?
Samma rubriker i dag !!!!
Citera
2019-08-24, 08:32
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bikefit
Bild på hur det ser ut nu på morgonen.
http://www.bilddump.se/bilder/201908....199.10.76.jpg
Pita Baren, inga mer gyros.
Citera
2019-08-24, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Pita Baren, inga mer gyros.

Jodå..Inga problem Dom öppnar 12 står det..

Adress: Industrivägen 27, 171 48 Solna
Öppettider:
Stängt ⋅ Öppnar kl. 12
Citera
2019-08-24, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
Jodå..Inga problem Dom öppnar 12 står det..

Adress: Industrivägen 27, 171 48 Solna
Öppettider:
Stängt ⋅ Öppnar kl. 12

Enligt deras Instagram sida så har den Bara brunnit ner....
Dom hoppas kunna vara på fötterna snart igen.
Citera
2019-08-24, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Ja, det var liksom det jag som första person uppmärksammade i den här tråden.

Ja jag kanske missförstod dig. Jag tycker att det är intressantare att fundera över än de där jävla gasoltuberna.
Det är ju inget område där det stryker omkring en massa uttråkade kids som pangar rutor för skoj. Så kan det ha varit en varning, eller ett försök att kasta in något brinnande som inte lyckades? Hur såg skadorna ut?
Citera
2019-08-24, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antitesify
Ja jag kanske missförstod dig. Jag tycker att det är intressantare att fundera över än de där jävla gasoltuberna.
Det är ju inget område där det stryker omkring en massa uttråkade kids som pangar rutor för skoj. Så kan det ha varit en varning, eller ett försök att kasta in något brinnande som inte lyckades? Hur såg skadorna ut?

Vet inte hur de är nu med för nått år sen så var väll huset bakom för ensamkommande "ungdomar"
Citera
2019-08-24, 12:58
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
För en tid sedan så använde stället en logga som påminner om "Eriks såser" alltså den kände krögaren Lallerstedt. Jag minns att jag tyckte det var konstigt att hans logga satt på en korvkiosk med turkar i.

Nu har jag inte varit där på ett tag, någon annan som minns denna logga eller kan förklara varför den satt på en liten korvkiosk samtidigt som McDonalds krängde hans bearnaisesås?

/Provokatör

Kan du säga vad "en tid sedan" innebär? Hur länge sedan såg du Eriks-loggan?
När jag kollar bilder så var byggnaden blåmålad under Eriks-tiden, men vitmålad och nyare fönster och belysning när den haft namnet Pitabaren.
Jag gissar att det var en tidigare verksamhet och ägare med Eriks-namnet. Men när blev den en grekisk pitabar?

Eriks Grill
https://www.hitta.se/kartan!~59.3554...104!pi=1.84381

Pitabaren
https://www.google.com/maps/@59.3554...7i16384!8i8192

//Brute
Citera
2019-08-24, 13:18
Medlem
ehurus avatar
Polisen ska ha uppgift om att det 10 minuter efter smällen drog in en stark doft av typ krut/svavel mot Danderyd.
Citera
2019-08-24, 18:46
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Kan du säga vad "en tid sedan" innebär? Hur länge sedan såg du Eriks-loggan?
När jag kollar bilder så var byggnaden blåmålad under Eriks-tiden, men vitmålad och nyare fönster och belysning när den haft namnet Pitabaren.
Jag gissar att det var en tidigare verksamhet och ägare med Eriks-namnet. Men när blev den en grekisk pitabar?

Eriks Grill
https://www.hitta.se/kartan!~59.3554...104!pi=1.84381

Pitabaren
https://www.google.com/maps/@59.3554...7i16384!8i8192

//Brute

Ca två år sedan om mitt minne inte sviker mig helt.

/Provokatör
Citera
2019-08-25, 00:10
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antitesify
Industriområden är förvisso oerhört attraktiva för snorungar kvälls- och nattetid (talar faktiskt av egen erfarenhet från ett relativt närbeläget område i min barndom).
Men då kvarstår ju frågan varför man inte lät reparera denna glasskada på flera månader? Beror det på ekonomiskt trångmål, eller insikt om att det inte är någon idé att reparera eftersom man förväntar sig att skadegörelsen bara skulle upprepas?
Dålig omsättning känns inte trolig när man läser alla berömmande kundrecensioner, så har man då varit ansatta av utpressare? I så fall kan det ju öppna för motiv till den aktuella händelsen, både från ägarens och utpressarens sida.
Citera
2019-08-25, 00:24
Medlem
Bara pga bra recensioner betyder inte att man har tillräckligt med gäster för att det ska gå runt
Citera
2019-08-25, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Industriområden är förvisso oerhört attraktiva för snorungar kvälls- och nattetid (talar faktiskt av egen erfarenhet från ett relativt närbeläget område i min barndom).
Men då kvarstår ju frågan varför man inte lät reparera denna glasskada på flera månader? Beror det på ekonomiskt trångmål, eller insikt om att det inte är någon idé att reparera eftersom man förväntar sig att skadegörelsen bara skulle upprepas?
Dålig omsättning känns inte trolig när man läser alla berömmande kundrecensioner, så har man då varit ansatta av utpressare? I så fall kan det ju öppna för motiv till den aktuella händelsen, både från ägarens och utpressarens sida.

Jo kanske men de gånger jag gått eller åkt förbi där nattetid har det varit helt öde. Oerhört trist område. Donken i närheten har öppet till tolv men inte många som hänger där, mest bilburet folk.

Tycker också det verkar konstigt att inte byta glas på så länge, det är väl inte så dyrt.

Utpressning, eller har de tvättat pengar eller annat fuffens och så har det skurit sig? Eller så ville någon ta över lokalen, då händer det att de skickar folk att slå sönder rutorna tills ägaren ger sig. Hände t ex Café Valand 2018. De gav upp och slog igen.

Men jag blir ändå inte klok på det, det är en helt omotiverat kraftig sprängladdning. Hördes tydligt ända borta i Vasastan. Noterade också att det regnade den natten, kanske ville de vara hyfsat säkra på att ingen var ute och promenerade där just när de tänkt spränga lite
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in