Citat:
Ursprungligen postat av
JedemDerSeine
Javisst, vill jag diskutera NS, så låt mig då fråga dig, när du nu har avrättat Platon, vilken filosof du tänker åberopa? Du måste väl ändå ha något alternativ att komma med, i all din vishet...
Självklart kommer jag inte att hänvisa till någon filosof, eftersom det är typisk kristen-judisk slavmoral att göra så. "För det var inte någon bögig filosof som fick mig att vilja rädda landet, utan den tyske arbetaren och den tyske bonden".
Men nu glömde du för tredje gången i rad att tråden handlar om NS, och inte om mig eller om bögen Platon.
Du borde vid det här laget förstå att jag inte är en predikant som påstår att du måste göra som jag säger eftersom någon auktoritet har sagt det eller för att det står så i en gammal bok. Jag är för välmenande för att försöka pracka på folk ett sådant bedrägeri.
Istället för predikant väljer jag att vara politisk teknolog. Det handlar mer om att skapa "förtryckande strukturer" och liknande. Om jag absolut måste få din personlighetstyp att göra något använder jag reflexiv kontroll.