2019-08-24, 17:57
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det vi har alldeles för mycket av och inte behöver alls är fega politiker som inte vågar säga vad de står för och som endast vågar vara PK. Det är sådana som behöver försvinna.
Typisk medveten missförståndskommentar. Jag vet inte hur blåst du är men du får läsa vad jag skrev igen.
Citera
2019-08-24, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Typisk medveten missförståndskommentar. Jag vet inte hur blåst du är men du får läsa vad jag skrev igen.

Du borde kanske läsa vad du själv skrev.
Citera
2019-08-24, 18:42
Medlem
Citat:
Ja så länge moderaterna inte byter ut hela sin ledning är de körda men inlägget handlade om att hela den samlade vänster ser Bali som ett hot som de inte klarar av att bemöta. Det är därför de vill ha bort honom.

Så är de körde för vem menar du, för folk som hoppat över till SD? ;-) (det må så vara...)

På sätt och vis tycker jag det är bra att SD finns nu, för mig känns det på något sätt tryggt att veta var man har folk, lika barn leka bäst.

Ni överskattar Bali ofantligt mycket tycker jag, varför är för mig en total gåta. Tror knappast att han attraherar mera väljare i Moderaterna än vad han på sikt skrämmer bort så som han håller på. Sedan motsäger jag inte att han säkert är populär bland många MUFare.

Däremot får vi se hur det blir för Bali i framtiden. Om man syns mer i TV och i debatter etc och visar att han kan "walk the talk", dvs att han vågar köra sitt provocerande snack "face to face" och inte bara i Twitter, ja i så fall tror jag att han faktiskt kan bli en populär profil på sikt men knappast som det är nu som feg mobbare.
Senast redigerad av mastodon111 2019-08-24 kl. 18:46.
Citera
2019-08-24, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Så är de körde för vem menar du, för folk som hoppat över till SD? ;-) (det må så vara...)

På sätt och vis tycker jag det är bra att SD finns nu, för mig känns det på något sätt tryggt att veta var man har folk, lika barn leka bäst. Nu vet jag att folk som vill stoppa invandringen och slänga ut så många som det bara går finns i SD bland sina likasinnade.

Ni överskattar Bali ofantligt mycket tycker jag, varför är för mig en gåta. Tror knappast att han attraherar mera väljare i Moderaterna än vad han på sikt skrämmer bort så som han håller på.

De är körda i den meningen att de aldrig kommer sitta i en regering och få inflytande igen. De kan helt enkelt lägga ned partiet om de inte byter ledning och ändrar inställning.
Citera
2019-08-24, 18:46
Medlem
Citat:
De är körda i den meningen att de aldrig kommer sitta i en regering och få inflytande igen. De kan helt enkelt lägga ned partiet om de inte byter ledning och ändrar inställning.

Varför, för att locka tillbaka folk som flytt till SD menar du?

Vägen framåt för M är att vara tydliga med deras tidigare forna paradgrenar som det militära och polis (att Sverige ska ha ett starkt försvar och en tillräckligt med resurser till polisen) samt en politik för att minska ett av världens absolut högsta skattetryck. Självklart måste också Sverige ställa högre kvar på invandrarna. Däremot tror jag de måste vara jäkligt försiktiga med att likt SD börja skrika om att stoppa invandringen och slänga ut så många som möjligt. Vad sjutton är det då för skillnad på M och SD, inte särskilt stor... de kommer få en identitskris.
Senast redigerad av mastodon111 2019-08-24 kl. 18:50.
Citera
2019-08-24, 18:50
Medlem
Citat:

Vad menar du? De kan inte någonsin bilda en regering igen om de inte ändrar hållning till SD.
Citera
2019-08-24, 18:52
Medlem
Citat:
Vad menar du? De kan inte någonsin bilda en regering igen om de inte ändrar hållning till SD.

Påminn mig inte, fy f-n, läskigt. ;-) En SD/M/KD konstellation drömmer jag mördrömmar om, riktigt otäcka mardrömmar är det också. :-( Vi får hoppas det aldrig blir så men kan en sådan som Trump komma till makten så borde tyvärr en SD/M/KD konstellation kunna bli verklighet också. Det är en riktigt, riktigt deprimerande tanke. :-(
Citera
2019-08-24, 18:55
Medlem
Citat:
Ja så länge moderaterna inte byter ut hela sin ledning är de körda men inlägget handlade om att hela den samlade vänster ser Bali som ett hot som de inte klarar av att bemöta. Det är därför de vill ha bort honom.
Tror ingen i vänstern ser Bali som ett hot snarare som en hulligan-aktig loudmouth som inte har något annat än hat och idioti att komma med sådant som iditer lapar i sig men inte leder till något gott öht.. Med andra ord någon som Bali borde inte vara politiker över huvud taget.
De väljare som Bali attraherar är det nog bara SD som vill ha och de verkar redan ha sugit åt sig de flesta iditer.
Citera
2019-08-24, 18:57
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:

Vägen framåt för M är att vara tydliga med deras tidigare forna paradgrenar som det militära och polis (att Sverige ska ha ett starkt försvar och en tillräckligt med resurser till polisen) samt en politik för att minska ett av världens absolut högsta skattetryck. Självklart måste också Sverige ställa högre kvar på invandrarna. Däremot tror jag de måste vara jäkligt försiktiga med att likt SD börja skrika om att stoppa invandringen och slänga ut så många som möjligt. Vad sjutton är det då för skillnad på M och SD, inte särskilt stor... de kommer få en identitskris.

Problemet är att ganska få har glömt Fredrik Reinfeldt. Efter honom så är det inte så många som ser M som ett seriöst alternativ när det gäller försvar, polis, rättsväsende och invandring. Risken finns alltid för en Reinfeldt v2.
Citera
2019-08-24, 18:59
Medlem
Citat:
Påminn mig inte, fy f-n, läskigt. ;-) En SD/M/KD konstellation drömmer jag mördrömmar om, riktigt otäcka mardrömmar är det också. :-( Vi får hoppas det aldrig blir så men kan en sådan som Trump komma till makten så borde tyvärr en SD/M/KD konstellation kunna bli verklighet också. Det är en riktigt, riktigt deprimerande tanke. :-(

Du får väl söka hjälp hos en psykolog om du känner så men det är ett faktum att moderaterna inte kan få till ett regeringsunderlag utan SD. Utan att ens ha en sådan plan är moderaterna ett menlöst parti som borde läggas ned.

Vägen ut denna låsning är att hela partiledningen avgår och ersätts av en ny generation med Bali i spetsen. Alltså motsvarande som skedde när Reinfeldt tog över.
Citera
2019-08-24, 20:33
Medlem
Citat:
Du får väl söka hjälp hos en psykolog om du känner så men det är ett faktum att moderaterna inte kan få till ett regeringsunderlag utan SD. Utan att ens ha en sådan plan är moderaterna ett menlöst parti som borde läggas ned.

Vägen ut denna låsning är att hela partiledningen avgår och ersätts av en ny generation med Bali i spetsen. Alltså motsvarande som skedde när Reinfeldt tog över.
Bali i spetsen för moderaterna kan du fetglömma och att ens jämföra honom med Reinfeldt är ju extremt taskigt mot Reinfeldt som ändå hade en viss intelligens och är betydligt mer skärpt än huskurden Bali.
Men jag håller med om att M behöver en ny fräschare och mindre stollig ledning problemet är dock att väldig få bra politiker dras till moderaterna som mest kan sägas vara ett parti som främst gynnar de som redan har allt i överflöd.
Citera
2019-08-24, 20:35
Medlem
Citat:
Haha, jag tror inte att de flesta upplever att Hanif är smilfink som rättar in sig i ledet men alla har rätt till sin uppfattning.
Det är uppenbart att de flesta här inte ser det så, Bali verkar vara en stor "hjälte" för många här. Men som sagt alla kan få ha vilka uppfattningar de vill. Även om de är obegripliga.

Bali är kaxig som en omogen fjortis bakom nätets skyddsvall, men när som de de säger i US "chickens come home to roost" har han en ovanligt mjuk rygg, mycket snack och lite verkstad när det kommer till sin spets.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in