Citat:
Ursprungligen postat av
flekstor
Ja så länge moderaterna inte byter ut hela sin ledning är de körda men inlägget handlade om att hela den samlade vänster ser Bali som ett hot som de inte klarar av att bemöta. Det är därför de vill ha bort honom.
Så är de körde för vem menar du, för folk som hoppat över till SD? ;-) (det må så vara...)
På sätt och vis tycker jag det är bra att SD finns nu, för mig känns det på något sätt tryggt att veta var man har folk, lika barn leka bäst.
Ni överskattar Bali ofantligt mycket tycker jag, varför är för mig en total gåta. Tror knappast att han attraherar mera väljare i Moderaterna än vad han på sikt skrämmer bort så som han håller på. Sedan motsäger jag inte att han säkert är populär bland många MUFare.
Däremot får vi se hur det blir för Bali i framtiden. Om man syns mer i TV och i debatter etc och visar att han kan "walk the talk", dvs att han vågar köra sitt provocerande snack "face to face" och inte bara i Twitter, ja i så fall tror jag att han faktiskt kan bli en populär profil på sikt men knappast som det är nu som feg mobbare.