2019-08-24, 19:25
Medlem
I måndags skrev hon att hon hämtade G från första skoldagen. (Blogginlägget började med en lång beskrivning av hennes konferensdag och det lyxiga stället de varit på. Tiotusen bilder på konferensen och lokalen. Gs skoldag nämndes längst ner i förbifarten.)
På onsdagen skriver hon att hon missade uppropet? Började han inte på måndagen länge?
Jag tror att hela "jag missade uppropet"-grejen är helt ihopdiktat för att vinna lite sympati/igenkänningspoäng. Samt att hon ville ha publicitet i pressen. Hon kommentarer detta i inlägget efter:

"Det är läskigt att ”blotta mig” när vardagen går fel för det blir lätt en rubrik i en skvallertidning men samtidigt så vill jag kunna vara mer personlig och dela med mig av allt. Svårt det där."

Men jag har då inte sett något i skvallerpressen. Hon hade hoppats på det, det märks ju. Men skvallerblaskorna har väl ledsnat på hennes hittepå. Läskigt att hon ljuger om att missa sin sons skola för att få publicitet. Det finns liksom inga spärrar....
Citera
2019-08-24, 19:31
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Är du ekonom?

Aktiekapital är en skuld för ett bolag, inte en tillgång, något du är för korkad för att förstå. Istället fortsätter du att gnabba emot i evigheter.

Det finns naturligtvis inget lagligt som hindrar att hon använder dem som säkerhet för ett lån utan det handlar bara om hur banken ser på upplägget. Det är absolut inget ovanligt att folk använder sitt aktieägande som säkerheter.
Citera
2019-08-24, 19:35
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Aktiekapital är en skuld för ett bolag, inte en tillgång, något du är för korkad för att förstå. Istället fortsätter du att gnabba emot i evigheter.

Det finns naturligtvis inget lagligt som hindrar att hon använder dem som säkerhet för ett lån utan det handlar bara om hur banken ser på upplägget. Det är absolut inget ovanligt att folk använder sitt aktieägande som säkerheter.
Okej. Då finns det alltså inget som säger att Bellsan inte använt sina aktier som säkerhet för ett lån. Det troligaste är dock att hon inte lånat i bank utan privat.
Citera
2019-08-24, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otagetalias
I måndags skrev hon att hon hämtade G från första skoldagen. (Blogginlägget började med en lång beskrivning av hennes konferensdag och det lyxiga stället de varit på. Tiotusen bilder på konferensen och lokalen. Gs skoldag nämndes längst ner i förbifarten.)
På onsdagen skriver hon att hon missade uppropet? Började han inte på måndagen länge?
Jag tror att hela "jag missade uppropet"-grejen är helt ihopdiktat för att vinna lite sympati/igenkänningspoäng. Samt att hon ville ha publicitet i pressen. Hon kommentarer detta i inlägget efter:

"Det är läskigt att ”blotta mig” när vardagen går fel för det blir lätt en rubrik i en skvallertidning men samtidigt så vill jag kunna vara mer personlig och dela med mig av allt. Svårt det där."

Men jag har då inte sett något i skvallerpressen. Hon hade hoppats på det, det märks ju. Men skvallerblaskorna har väl ledsnat på hennes hittepå. Läskigt att hon ljuger om att missa sin sons skola för att få publicitet. Det finns liksom inga spärrar....
Höstterminen i Stockholm började den 19/8.
Alltså i Måndags.
Citera
2019-08-24, 20:28
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Vad är det påstådda skälet till att hon inte får vara själv med sina barn? Ett domstolsbeslut för att hon är pedofil eller något sådant?

Det milt sagt overifierade påståendet att hon inte får vara ensam med sina barn är kandidat till århundradets trådsanning!

Självklart är det påståendet nonsens!

Dock så verkar hon inte VILJA vara ensam med barnen, är det där ryktet uppstått?
Senast redigerad av Omaskeradmask 2019-08-24 kl. 21:09.
Citera
2019-08-24, 20:32
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Okej. Då finns det alltså inget som säger att Bellsan inte använt sina aktier som säkerhet för ett lån. Det troligaste är dock att hon inte lånat i bank utan privat.

Med tanke på det som framkommit här om att kunna använda aktieägande som säkerhet, möjligheten att höja sin egen lön och det faktum att stora aktieutdelningar delats ut förra året tycker jag att det troligaste nog ändå är att hon faktiskt lånat av en bank. Inte lika kittlande som att tex Hajen eller Erik lånade pengar, men för företagsteorin finns det i alla fall ett riktigt underlag.
Citera
2019-08-24, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Med tanke på det som framkommit här om att kunna använda aktieägande som säkerhet, möjligheten att höja sin egen lön och det faktum att stora aktieutdelningar delats ut förra året tycker jag att det troligaste nog ändå är att hon faktiskt lånat av en bank. Inte lika kittlande som att tex Hajen eller Erik lånade pengar, men för företagsteorin finns det i alla fall ett riktigt underlag.

Grejen är ju också att banker är rätt flexibla. Om man läst litet om Bella så tror man ju att hon tjänar pengar som gräs, då lånar banken gärna ut pengar. Speciellt som hon är känd.
Citera
2019-08-24, 20:41
Medlem
Citat:
Inte så oväntat. De var ju inte ett officiellt par och han är knappt skild.
Men väldigt tråkig sits för alla parter.

Om det stämmer att hon sett till att bli gravid så var det ju verkligen otaktiskt. Mycket smartare att vänta en stund så han är mer fäst vid henne och de är ett etablerat par. Skulle de varit ett officiellt par och han sedan lämnar henne när hon blir gravid så skulle ju hans rykte totalkvaddas. Men om han gör det nu så höjer ju ingen på ögonbrynen.
Citera
2019-08-24, 20:47
Medlem
Tror också förhållandet med Erik är över. Som jag skrev innan tycker jag hon ser gravid ut så det är inte en överraskning om hon skulle vara det och med tanke på att hon använder natural cycle som pmedel så ännu mera osannolikt haha.
Men vad är det för samarbete som efternamn08 pratar om?
Citera
2019-08-24, 20:51
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Nej, hon behöver nog inte belåna dem, det räcker att ha dem som säkerhet. I någon mening blir det samma sak, men det är inte konstigare än att en förälder går i borgen för ens första huslån om ens lön inte riktigt räcker till för de formella kraven men man tror att man klarar det ändå. Då kan banken vara lugn, de tyker du har för låg lön men du säger att du kan betala. visar det sig att du inte kan så går de till föräldern respektive aktierna och de är alltså skyddade mot förlust.

Ha något som säkerhet för ett lån = saken är belånad.
Citera
2019-08-24, 21:00
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mommoli
Tror också förhållandet med Erik är över. Som jag skrev innan tycker jag hon ser gravid ut så det är inte en överraskning om hon skulle vara det och med tanke på att hon använder natural cycle som pmedel så ännu mera osannolikt haha.
Men vad är det för samarbete som efternamn08 pratar om?
Ja, du kanske hade rätt 😊
Skarpsynt!
Jag såg bara hennes ledsna ögon.
Citera
2019-08-24, 21:03
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Stackars Gillis, Isabella glömde hans upprop hans första skoldag i livet. Så det missade han. Hade det varit Sallys första skoldag så hade dom varit i tid.

Isabellas lägenhet bekostas inte av henne. Det är inte visumet som är problemet. Gravid och fnurra med Erik.

Sista två raderna äv rent nonsenskvaller men det är ju inte omöjligt att det är sant, gravid har hon ju varit förut och fnurror på tråden är nog oundvikligt med BB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in