2019-08-24, 15:11
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Såg en video på gärningsmannen där han gör reklam för sitt bolag, och man får ju direkt känslan att han var en tickande bomb. Iallafall jag fick vibben att det var påfrestande för hans hjärnsynapser att konstant hålla en trevlig fasad utåt och säga göra,rätt ansiktsuttryck konstant. Inte för att han nödvändigtvis är osympatisk i själen, men för att han intellektuellt vet hur saker och ting upfattas när han talar och visar med kroppspråket och hade högt ställda krav på han själv att va den där hyvens killen. Inte konstigt att det briserar tillslut till följd av press botnatt ut empatiska perfektionskrav. Ögonen höll ju nästan på att trilla ur i videon. ALltså en psykos och ett psykbryt. Det blev för mycket för moderkortet att hantera.

Till och med poliserna enligt artikeln trodde ju på psykbryt.
Länk till videon?
Citera
2019-08-24, 15:14
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Klart man kan diskutera det men att orera att det är "alltid" mammas fel är lite löjeväckande. Låter som vi ska tycka synd om denna mördare? Mammans fel, offrets fel (kvinna) för att hon knullade en gris? Det finns bara en att belasta, mördaren i detta fall.
Det kan likväl vara ett abstinesdilerium efter semestersupande.. Eller en man med psykopatiska drag eller både och?
Av det lilla som har framkommit verkar han har varit inte allför trevlig och fått folk att gråta. Lät inte heller som det var en engångshändelse.
Nu har inte du en minsta susning om vad som hänt. Det kan ha varit självförsvar, det vet varken du eller någon annan.
Citera
2019-08-24, 15:14
Medlem
Citat:
Alla har ju en mamma... 😉 Även du antar jag. Om du hade kunskap om psykopati så handlar det om medfödd "fel" i hjärnan sen kan uppväxten så klart förvärra situationen. Just denna individ verkar ju tillhöra dem som är framgångsrika och "välanpassade" i sämhället., vilket skulle motsäga teorin om en kass morsa. Rent generellt håller jag med om att vissa personer inte borde skaffa barn... Men det är inget som kan förhindras ju, så den disskusionen är inte relevant.
Så vad du gör nu är att "diagnostisera" GM som psykopat utan att ha tillbringat en enda minut med honom, inte har en aning om hans bakgrund eller något alls? Eller missförstod jag dig?
Citera
2019-08-24, 15:17
Medlem
Citat:
Alla har ju en mamma... 😉 Även du antar jag. Om du hade kunskap om psykopati så handlar det om medfödd "fel" i hjärnan sen kan uppväxten så klart förvärra situationen. Just denna individ verkar ju tillhöra dem som är framgångsrika och "välanpassade" i sämhället., vilket skulle motsäga teorin om en kass morsa. Rent generellt håller jag med om att vissa personer inte borde skaffa barn... Men det är inget som kan förhindras ju, så den disskusionen är inte relevant.

Titta på många kända psykopaters barndom som sagt. Du glömmer hur många psykopater som kan vara hyfsat fungerande också, att det finns ett spektrum också. Om det nu är fel på hjärnan en del hävdar och att det går i arv. Men med kärleksfulla föräldrar blir inte de här människorna mördare. Tror du att föräldrarna kan behandla sitt barn illa och försumma det, och så blir det inget fel på ungen? Gör ett besök på ett fängelse, och gör en enkät om hur alla som sitter där har växt upp. Och hur deras mödrar behandlat dem. Många kommer säga de hade arslen till fäder, men lika många kommer berätta om hur illa deras mammor behandlat dem. Det föder ett kvinnohat och dessa män riktar ofta sitt våld mot kvinnor. Psykologi som sagt.

Vad är din poäng egentligen? Att män är djur?

Jag tror denna man är psykopat, efter det hans tidigare anställda talat om hur han betett sig.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-24 kl. 15:23.
Citera
2019-08-24, 15:18
Medlem
Citat:
Länk till videon?

det var en video där företaget firade 30 år. Hittar den inte längre, men postades i början av tråden.
Citera
2019-08-24, 15:20
Medlem
Citat:
det var en video där företaget firade 30 år. Hittar den inte längre, men postades i början av tråden.
Det går inte att komma in på någon länk där något ligger ute på hemsidan. Eller låg ute. Hela sidan håller på att ses över.
Citera
2019-08-24, 15:25
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Länk till videon?

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det går inte att komma in på någon länk där något ligger ute på hemsidan. Eller låg ute. Hela sidan håller på att ses över.
Den här var det:
https://www.youtube.com/watch?v=NwhU4xh0hnM

Numera satt som privat på YouTube.
Citera
2019-08-24, 15:27
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Länk till videon?
Hittade den och tänkte länka, men ändrad till privat video. Krävs inloggning.
Citera
2019-08-24, 15:27
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nu har inte du en minsta susning om vad som hänt. Det kan ha varit självförsvar, det vet varken du eller någon annan.
Nope, verkligen inte men utgår från de uppgifter som finns. Han är misstänkt med den högre misstankegraden för mord. Då är självförsvar inte aktuellt, då hade brotrsrubriceringen varit dråp.
Mord kräver att det är överlagd, dvs föregås av någon form av planering. Kan handla om så lite som 5 min eller mer. Eller något annat..
Att han kastat kniven ganska omgående, såvitt jag fattar utesluter att han haft henne skadad och gjort något han gjort efteråt, i vart fall med kniven..
Något har han gjort som ger denna brotrsrubricering.
Jag skulle fortfarande ha detaljerade beskrivningar på hans skador/bandageringen om någon journalist som var närvarande kunde ge det 😉
Citera
2019-08-24, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Den här var det:
https://www.youtube.com/watch?v=NwhU4xh0hnM

Numera satt som privat på YouTube.
Stilla fråga: hur kan du länka till ett klipp som inte går att se?
Citera
2019-08-24, 15:31
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Så vad du gör nu är att "diagnostisera" GM som psykopat utan att ha tillbringat en enda minut med honom, inte har en aning om hans bakgrund eller något alls? Eller missförstod jag dig?
Jag har inte sagt att han är psykopat 😉 tror på gammeldags liten individ som kanske supit lite för hårt under semestern.. Man kan få fel 1-2 veckor efter man slutat att supa som är liknade psykos. Hallisar, förföljsemani, svartsjuka mm. Googla alkohol och dilerium.
Citera
2019-08-24, 15:34
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Stilla fråga: hur kan du länka till ett klipp som inte går att se?
Jag hade den kvar i en flik.
Kopierade URL:en.
Skrev inlägget.
Noterade att den var privat.
Ninja-redigerade att den nu är privat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in