Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Skribenten som påstod att GM varit inne på psyk och vänt, fick en uppmaning av mig att verifiera detta. Vilket inte hände. Tyvärr gillar vissa att plantera rena lögner, vilket är lätt på det här forumet. Lögner blir s k trådsanningar.
Det är mig veterligen 2 olika användare som har lämnat uppgiften att MGM var på psyket med psykostillstånd och blev utskriven 72 timmar innan mordet skedde. Jag tycker att dessa uppgifter är lite för precisa för att avfärdas. Du efterfrågar "verifiering", men det fattar du väl själv att psykvård är strängt sekretessbelagd, det går altså inte att lägga ut något dokument på att så var fallet. Dessutom sväljer du ju andra uppgifter/påståenden med hull och hår, bara de passar in i din teori/spekulation, utan "verifiering".
Att "media" inte kommenterar dessa uppgifter/påståendet att MGM nyss blivit utskriven från psyk är nog för att skydda politiken. Det börjar nog bli mycket besvärande för sjukvårdspolitiker m.fl. i branschen då ett flertal bestialiska mord skett av personer som kort tid innan sökt hjälp på psykmottagning, men nekats vård En av de första var väl Anna Linds mördare. Även Edwin Gyllensvan hade sökt psykvård, och det finns flera fall.....
Dessutom känns det som att brottsplatsen lägenheten stämmer överens med ett fullkomligt psykbryt, blodet på fönsterkarmen, både ute och inne liknar väl någon som velat "flyga". Att ingen sett något beror nog till stor del att folk/grannar inte var hemma på en onsdag klockan 12-13. Det verkar ju finnas vissa uppgifter på att MGM även gått omkring ute på gatan. Det har han ju absolut haft tid till i alla fall. Att folk runt om inte ringer....de vill inte bli indragna, inte lägga sig i, har inte tid att stanna kvar, samt att Södersjukhuset faktiskt finns på gångavstånd, samt en större vårdcentral i "Ringen". Man kanske tror att han är på väg dit. Att stoppa en mycket av blod nedsölad man, på gatan som kanske dessutom talar i tungor som ändå är mycket nära vårdinrättningar gör man inte av självbevarelsedrift. Dessutom tjuter utryckningsfordon konstant på ringvägen då de kör till SÖS. 24/7, årets alla dagar, så folk på gatan trodde säkert att någon annan ringt, och att de var på väg. Att invänta ett utryckningsfordon på ringvägen är inte det lättaste då de kanske 10 första är på väg någon annanstans.
Jag tror att det var totalt psykbryt (tyvärr, för jag gillar inte när överklass oftast får "vård" istället för straff för sina brott), men i detta fall tror jag det.