2019-08-24, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Ett möjligt scenario: En man med lättväckt ilska och kvinnan försvarar sig med kniv, hon får panik i den isolerade vindslägenheten. Mannen försöker ta kniven, kvinnan skriker, för att få tyst på skriken hugger han mot henne, hon skriker ännu mer, till slut träffar han henne, han blir galen av ilska när han inser att hon blöder, det är hennes fel att det "alltid blir problem", det svartnar, han hugger mer. Det är ändå över. Han är förtvivlad. Allt är slut. Han älskade henne... ridån går ner.

Edit: Det är alltid skriken som gör att bråk eskalerar, för att undvika att bli mördad bör utsatta kvinnor inte skrika trots att de är livrädda och behöver hjälp... som i det här fallet hjälpte det inte att skrika. Det ledde bara till död. Vid angrepp ska man försöka vara helt kall och lugna, trots både ilska och rädsla. Det kan vara en livräddande metod. Att lämna en man som är omsom kärleksfull och ömsom en arg gorilla är inte det lättaste. Utbrotten kan vara färre än de bra stunderna, men båda i en sådan relation lever i en stark press och stress, det gör att utbrotten kommer oftare, bråken eskalerar och om en känner sig tillräckligt rädd, går det helt fel. Som i en isolerad bostad. Flytta inte ihop med någon som har svårt med temperamentet!

Du tror inte hon skrek just för att hon redan var dödligt sårad av kniven? Innan var hon väl fullt upptagen med att freda sig mot det jävla arslet.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-24 kl. 14:41.
Citera
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Vad ska vi diskutera då? Allt annat är redan känt. Utom vad det är för jäkla fel på människan. Är det förbjudet diskutera en, mans, mentala status eller vad är problemet?
Klart man kan diskutera det men att orera att det är "alltid" mammas fel är lite löjeväckande. Låter som vi ska tycka synd om denna mördare? Mammans fel, offrets fel (kvinna) för att hon knullade en gris? Det finns bara en att belasta, mördaren i detta fall.
Det kan likväl vara ett abstinesdilerium efter semestersupande.. Eller en man med psykopatiska drag eller både och?
Av det lilla som har framkommit verkar han har varit inte allför trevlig och fått folk att gråta. Lät inte heller som det var en engångshändelse.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Skribenten som påstod att GM varit inne på psyk och vänt, fick en uppmaning av mig att verifiera detta. Vilket inte hände. Tyvärr gillar vissa att plantera rena lögner, vilket är lätt på det här forumet. Lögner blir s k trådsanningar.

Det är mig veterligen 2 olika användare som har lämnat uppgiften att MGM var på psyket med psykostillstånd och blev utskriven 72 timmar innan mordet skedde. Jag tycker att dessa uppgifter är lite för precisa för att avfärdas. Du efterfrågar "verifiering", men det fattar du väl själv att psykvård är strängt sekretessbelagd, det går altså inte att lägga ut något dokument på att så var fallet. Dessutom sväljer du ju andra uppgifter/påståenden med hull och hår, bara de passar in i din teori/spekulation, utan "verifiering".

Att "media" inte kommenterar dessa uppgifter/påståendet att MGM nyss blivit utskriven från psyk är nog för att skydda politiken. Det börjar nog bli mycket besvärande för sjukvårdspolitiker m.fl. i branschen då ett flertal bestialiska mord skett av personer som kort tid innan sökt hjälp på psykmottagning, men nekats vård En av de första var väl Anna Linds mördare. Även Edwin Gyllensvan hade sökt psykvård, och det finns flera fall.....

Dessutom känns det som att brottsplatsen lägenheten stämmer överens med ett fullkomligt psykbryt, blodet på fönsterkarmen, både ute och inne liknar väl någon som velat "flyga". Att ingen sett något beror nog till stor del att folk/grannar inte var hemma på en onsdag klockan 12-13. Det verkar ju finnas vissa uppgifter på att MGM även gått omkring ute på gatan. Det har han ju absolut haft tid till i alla fall. Att folk runt om inte ringer....de vill inte bli indragna, inte lägga sig i, har inte tid att stanna kvar, samt att Södersjukhuset faktiskt finns på gångavstånd, samt en större vårdcentral i "Ringen". Man kanske tror att han är på väg dit. Att stoppa en mycket av blod nedsölad man, på gatan som kanske dessutom talar i tungor som ändå är mycket nära vårdinrättningar gör man inte av självbevarelsedrift. Dessutom tjuter utryckningsfordon konstant på ringvägen då de kör till SÖS. 24/7, årets alla dagar, så folk på gatan trodde säkert att någon annan ringt, och att de var på väg. Att invänta ett utryckningsfordon på ringvägen är inte det lättaste då de kanske 10 första är på väg någon annanstans.

Jag tror att det var totalt psykbryt (tyvärr, för jag gillar inte när överklass oftast får "vård" istället för straff för sina brott), men i detta fall tror jag det.
Citera
2019-08-24, 14:42
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om det är så att han legat inne för någon sorts behandling, blivit hemskickad och käkar en del psykofarmaka (eller neuroleptika) så finns det människor som inte tål sådan medicin. Om han då petat i sig nåt glas till lunchen för att fira flytten - då kan det ha slagit över totalt. Han kanske inte ens minns vad han gjort och därför står helt frågande till den häktning som nu skett. Och minns man inte kan man heller inte erkänna brott.
Inte helt omöjligt faktiskt, exempelvis Stilnoct har även en viss lugnande/avslappnande effekt (kan ju vara skönt och ta en till) och kan leda till blackout-liknande tillstånd. I kombination med alkohol, inte minst.
Citera
2019-08-24, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det är mig veterligen 2 olika användare som har lämnat uppgiften att MGM var på psyket med psykostillstånd och blev utskriven 72 timmar innan mordet skedde. Jag tycker att dessa uppgifter är lite för precisa för att avfärdas. Du efterfrågar "verifiering", men det fattar du väl själv att psykvård är strängt sekretessbelagd, det går altså inte att lägga ut något dokument på att så var fallet. Dessutom sväljer du ju andra uppgifter/påståenden med hull och hår, bara de passar in i din teori/spekulation, utan "verifiering".

.

Att jag svalde den andres historia "med hull och hår" beror bl a på att han kunde skriva ut hur länge de varit ihop istället för "en kortare tid" eller liknande. Personen är dessutom nyreggad och reggade sig samma dag, eller dagen efter, mordet. Kanske för att berätta. Så att såga sådana personer vore mig främmande. Jag tror inte heller att han skulle ljuga med att han faktiskt jobbat ihop med mannen. Men jag kan ju vara väldigt godtrogen. Jag väljer att fria innan jag fäller.
Citera
2019-08-24, 14:45
Medlem
Psykopater är oftast trevligare än genomsnittet och har talets gåva. Kan ju vara en av anledningarna till att han var framgångsrik. Oftast charmiga också varför man kan bli vacker trots likhet med en julgris. Tror ingen som kände paret sitter på Flashback och skriver så den sorten som påstår sig vara bekanta kan man ta med en nypa salt. Finns alltid sådan som dyker upp i trådar och hoppas på bekräftelse. Kommentarerna är oftast diffusa och allt som står har redan stått både i tråden och media. Sen finns det dom som köper lögnerna och tråden hålls vid liv. Först om jag läser i kommande Fup ska jag tro på att han suttit på någon psykmottagning mitt under flytten. Bullshit.
Senast redigerad av gurkelurkan 2019-08-24 kl. 14:48.
Citera
2019-08-24, 14:46
Medlem
Citat:
Du tror inte hon skrek just för att hon redan var dödligt sårad av kniven? Innan var hon väl fullt upptagen med att freda sig mot det jävla arslet.

Man skriker när man blir rädd, långt innan knivhugg. Det jag säger är inte lätt att genomföra i verkligheten. Du behöver inte bli arg. Det handlar ju om att överleva ett angrepp.
Citera
2019-08-24, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Klart man kan diskutera det men att orera att det är "alltid" mammas fel är lite löjeväckande. Låter som vi ska tycka synd om denna mördare? Mammans fel, offrets fel (kvinna) för att hon knullade en gris? Det finns bara en att belasta, mördaren i detta fall.
Det kan likväl vara ett abstinesdilerium efter semestersupande.. Eller en man med psykopatiska drag eller både och?
Av det lilla som har framkommit verkar han har varit inte allför trevlig och fått folk att gråta. Lät inte heller som det var en engångshändelse.

Jag pratar om den rättspsykiatriska utredning som den här mannen nu kommer få genomgå. Allt har en förklaring. Nej, feminister tycker inte om att få veta att många av de värsta männen är förstörda av deras egna mödrar. Ofta av fäderna också, men även av morsorna. Oerhört många människor borde aldrig få skaffa barn. Detta jämnas förhoppningsvis ut över tid. Numer är kvinnor mindre frustrerade. De har ett val, de får jobba, de behöver inte gifta sig unga och skaffa barn. Titta på hur många psykopater som helst, på hur de växt upp.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-24 kl. 15:03.
Citera
2019-08-24, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Psykopater är oftast trevligare än genomsnittet och har talets gåva. Kan ju vara en av anledningarna till att han var framgångsrik. Oftast charmiga också varför man kan bli vacker trots likhet med en julgris. Tror ingen som kände paret sitter på Flashback och skriver så den sorten som påstår sig vara bekanta kan man ta med en nypa salt. Finns alltid sådan som dyker upp i trådar och hoppas på bekräftelse. Kommentarerna är oftast diffusa och allt som står har redan stått både i tråden och media. Sen finns det dom som köper lögnerna och tråden hålls vid liv. Först om jag läser i kommande Fup ska jag tro på att han suttit på någon psykmottagning mitt under flytten. Bullshit.

Personer som misshandlar sina medarbetare psykiskt är riktigt otrevliga mot dem i enrum, men slickar uppåt. Så det där med "trevligare än genomsnittet" stämmer inte för "grischefen" imho.
Citera
2019-08-24, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Personer som misshandlar sina medarbetare psykiskt är riktigt otrevliga mot dem i enrum, men slickar uppåt. Så det där med "trevligare än genomsnittet" stämmer inte för "grischefen" imho.
Nu är det ju inte alls säkert att GM är psykopat överhuvudtaget. Han är kanske en vanlig människa som det slog över för. Men att få medarbetare att gråta är fan i mig inte normalt. Det är elakt. Normala människor vill inte göra andra så illa. Framförallt inte folk man jobbar med. Det kan vara så att han bara är en väldigt liten människa som gillar att höja sig på andras bekostnad. Och såna är INTE trevliga om man inte spelar i deras lag.
Citera
2019-08-24, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Inte helt omöjligt faktiskt, exempelvis Stilnoct har även en viss lugnande/avslappnande effekt (kan ju vara skönt och ta en till) och kan leda till blackout-liknande tillstånd. I kombination med alkohol, inte minst.

Såg en video på gärningsmannen där han gör reklam för sitt bolag, och man får ju direkt känslan att han var en tickande bomb. Iallafall jag fick vibben att det var påfrestande för hans hjärnsynapser att konstant hålla en trevlig fasad utåt och säga göra,rätt ansiktsuttryck konstant. Inte för att han nödvändigtvis är osympatisk i själen, men för att han intellektuellt vet hur saker och ting upfattas när han talar och vad han visar med kroppspråket. Han hade hade högt ställda krav på han själv att va den där trevliga killen med glimten i ögat som är rapp, energiknippe och sympatisk. Inte konstigt att det briserar tillslut till följd av konstant press i form av empatiska perfektionskrav. Ögonen höll ju nästan på att trilla ur i videon. Alltså en psykos och ett psykbryt. Det blev för mycket för moderkortet att hantera.

Det är väldigt lätt att leka efterklok. Ta mina ord med en nypa salt. Väldigt kul att filosofera när man inte har en jävla aning.
Senast redigerad av stroganof 2019-08-24 kl. 15:12.
Citera
2019-08-24, 15:10
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Jag pratar om den rättspsykiatriska utredning som den här mannen nu kommer få genomgå. Allt har en förklaring. Nej, feminister tycker inte om att få veta att många av de värsta männen är förstörda av deras egna mödrar. Ofta av fäderna också, men även av morsorna. Oerhört många människor borde aldrig få skaffa barn. Detta jämnas förhoppningsvis ut över tid. Numer är kvinnor mindre frustrerade. De har ett val, de får jobba, de behöver inte gifta sig unga och skaffa barn. Titta på hur många psykopater som helst, på hur de växt upp.
Alla har ju en mamma... 😉 Även du antar jag. Om du hade kunskap om psykopati så handlar det om medfödd "fel" i hjärnan sen kan uppväxten så klart förvärra situationen. Just denna individ verkar ju tillhöra dem som är framgångsrika och "välanpassade" i sämhället., vilket skulle motsäga teorin om en kass morsa. Rent generellt håller jag med om att vissa personer inte borde skaffa barn... Men det är inget som kan förhindras ju, så den disskusionen är inte relevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in