2019-08-24, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag har också letat men inte kunna hitta något som står skrivet någonstans som tyder på att han över huvud taget har legar inlagd på psyket, så jag undrar också om det är ett rent påhitt här i tråden. Men att det är något fel på honom är ju uppenbart, annars skulle mordet aldrig ägt rum. Kan vara stress och press samt en allmän irritabilitet, vana att få som han vill utan att bli ifrågasatt och inte kunna ta motgångar. Extremt lättkränkt, kanske? Finns massor av möjligheter.

Så nu får vi vänta på FUPen. som jag tror kommer ta ett tag. Särskilt om man beslutar att göra en RPU på honom.
RPUn tar man ofta tag i efter förhandlingen - men FÖRE domen. Man kan konstatera honom skyldig till mord - men själva straffet visar sig efter RPUn. Vård eller fängelse.
Citera
2019-08-24, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VILD_PUNG
"Om fanskapet åtminstone hade varit snygg" så hade det varit förmildrande? Eller va? Hur spelar hans utseende roll i denna soppan? Eller menar du att kvinnan hade haft mer anledning att låta sig bli slagen om han var snygg? Vrickat sagt oavsett, och ett sådant ytligt uttalande kan bara ha kommit från en kvinna.

Ja, tjejer dras till pengar och social status. Inget nytt under solen. Då får hon också räkna med att smaka stål ibland.

Hon hade inte förtjänat detta oavsett. En människa har precis blivit slaktad av vad som verkar varit en ulv i fårakläder och då är det på sin plats att sorgset konstatera detta. Ja, för hennes skull hade jag önskat henne något annat än en lönnfet gris fullsmetad med olika hudkrämer, när hennes öde ändå var att dö på detta sätt.

Och fula rika och framgångsrika kvinnor har också lättare få partners. Dock är det mindre vanligt de hugger ihjäl dem.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-24 kl. 13:45.
Citera
2019-08-24, 13:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Men om han varit våldsam mot henne tidigare skulle hon då verkligen flytta ihop med honom?

Det fetade är det som jag verkligen inte får ihop. Hur det kunde gå från 0-100 så att säga. Om han nu inte var en sadist mot henne innan. Och det inte var psykisk sjukdom.

Det är ju tyvärr rätt vanligt. Kan antingen vara genom hot enbart att kvinnan inte känner att hon har ett val, eller det mer vanliga att kvinnan tror på mannen att han har ändrats sig och är en bättre person nu.

Sedan just i det här fallet så kanske det kommer ner till pengar också. Han har miljoner i lön, rik som ett troll, blir inbjuden tillsammans med sin partner på fina event och middagar jämnt och ständigt. Det kan nog göra att en kvinna tonar ner det här med att han ibland är elak mot henne. Men som sagt vi får se vad som kommer fram här. Om det ens fanns anmälningar sedan tidigare eller om hon pratat med väninnor om det här. Hon kan ju inte berätta längre.
Citera
2019-08-24, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag har också letat men inte kunna hitta något som står skrivet någonstans som tyder på att han över huvud taget har legar inlagd på psyket, så jag undrar också om det är ett rent påhitt här i tråden. Men att det är något fel på honom är ju uppenbart, annars skulle mordet aldrig ägt rum. Kan vara stress och press samt en allmän irritabilitet, vana att få som han vill utan att bli ifrågasatt och inte kunna ta motgångar. Extremt lättkränkt, kanske? Finns massor av möjligheter.

Så nu får vi vänta på FUPen. som jag tror kommer ta ett tag. Särskilt om man beslutar att göra en RPU på honom.
Jag skulle inte förvånas om det är drogrelaterat med en combo av alkohol. Jag antar att dom testade honom vid gripandet? Nog för att han ser lite galen ut men det är det många som gör.
Citera
2019-08-24, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Hon hade inte förtjänat detta oavsett. En människa har precis blivit slaktad av vad som verkar varit en ulv i fårakläder och då är det på sin plats att sorgset konstatera detta. Ja, för hennes skull hade jag önskat henne något annat än en lönnfet gris fullsmetad med olika hudkrämer, när hennes öde ändå var att dö på detta sätt.

Om man ändå ska ändra på hennes öde så hade ju jag tagit bort det där med att bli mördad, snarare än att ta bort grisdelen.

Fula människor mördar oftare än snygga gör det, så att bli ihop med en ful gris är ett dumt drag oavsett. Människor får ofta intr vad de förtjänar, men att klättra berg utan livlina så har man försatt sig i en riskfylld sits. Likaså om man knullar grisar.
Citera
2019-08-24, 13:49
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är ju tyvärr rätt vanligt. Kan antingen vara genom hot enbart att kvinnan inte känner att hon har ett val, eller det mer vanliga att kvinnan tror på mannen att han har ändrats sig och är en bättre person nu.

Sedan just i det här fallet så kanske det kommer ner till pengar också. Han har miljoner i lön, rik som ett troll, blir inbjuden tillsammans med sin partner på fina event och middagar jämnt och ständigt. Det kan nog göra att en kvinna tonar ner det här med att han ibland är elak mot henne. Men som sagt vi får se vad som kommer fram här. Om det ens fanns anmälningar sedan tidigare eller om hon pratat med väninnor om det här. Hon kan ju inte berätta längre.

Bra poänger.

Så många om/hur/när nu, jag kommer definitivt följa detta fallet.
Citera
2019-08-24, 13:51
Medlem
Citat:
Om man ändå ska ändra på hennes öde så hade ju jag tagit bort det där med att bli mördad, snarare än att ta bort grisdelen.

Fula människor mördar oftare än snygga gör det, så att bli ihop med en ful gris är ett dumt drag oavsett. Människor får ofta intr vad de förtjänar, men att klättra berg utan livlina så har man försatt sig i en riskfylld sits. Likaså om man knullar grisar.

Hon klättrade berg utan livlina. Det kan vi konstatera i alla fall. Tyvärr, det är ett fenomen som nog kommer hänga med mänskligheten så länge vi existerar. I en sån här relation är båda trasiga skulle jag säga.
Citera
2019-08-24, 13:51
Medlem
Citat:

Tror du skall läsa dina inlägg innan du postar dom. För nu börjar du verkligen sväva iväg å det märkligaste. Uttalanden som ovan säger oerhört mycket om dig.
Utseendet har inget som helst med att göra vem som mördar eller faller offer för mord. Helt fantastiskt att läsa något sånt!
Citera
2019-08-24, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Det står ingen annanstans mer än i denna tråd att han varit inlagd på nåt psyke. Tyvärr kan en skröna bli sanning på Flashback. Om han varit inlagd skulle det vara förstasidestoff i media och speciellt då vården är aktuell i debatten. Spekulera kan man göra men att påstå felaktigheter saboterar tråden.

Det är genuint förvånande att media inte skrivit om detta. Många som känner till denna omständighet sedan flera dagar. Ej spekulation. Ingen i tråden har ställt sig frågan huruvida han var sjukskriven eller ej när detta inträffade.
Citera
2019-08-24, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror du skall läsa dina inlägg innan du postar dom. För nu börjar du verkligen sväva iväg å det märkligaste. Uttalanden som ovan säger oerhört mycket om dig.
Utseendet har inget som helst med att göra vem som mördar eller faller offer för mord. Helt fantastiskt att läsa något sånt!

Googla. Utseendet har väl enligt dig inget att göra med hur framgångsrik man blir heller? Det finns tydliga korrelationer. Fula våldtar oftare än snygga, fula mördar oftare än snygga.
Citera
2019-08-24, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Förlåt det var jag, som skrev han såg ut som en gris och inget annat. Tacka fan jag tycker människan är ful nu när jag vet vad han är. Han är skadat gods och mest troligt den värsta sortens skadat gods. En titt på hans barndom skulle vara intressant. Och mest troligt har han blivit förstörd av en kvinna, hans mor. Det är roten till den värsta formen av misogyni, som ansätter vissa psykopater.

Att han arbetar i skönhetsindustrin är nog ingen slump. Roten till det intresset har säkert med en frånvarande och kall mor att göra. Kanske brydde hon sig mer om att sitta och sminka sig än att ta hand om honom, kanske alkoholist också. Och den lilla pojken försummad och ledsen kanske smög dit när hon somnat. Och luktade på läppstiftet. Eller något.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-24 kl. 14:07.
Citera
2019-08-24, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Det verkar som du tror att alla kvinnor är ute efter guld och blingbling, blir attraherade av en massa ytlig bjäfs. Vissa blir kanske det, det är dem man läser om i skvallerspalterna. Dock är jag övertygad om att kvinnor i allmänhet kräver mer inre än yttre kvaliteter hos en man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in