2019-08-24, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Handskador men också handledfrakturer kan uppstå vid slagsmål. Sitter gipset på hans dominanta hand är väl det en trolig orsak, boxskada...
Vem är denne man??
Citera
2019-08-24, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Eller om han skurit av kroppspulsådern på sin fru någonstans på hennes kropp, då behövs egentligen bara det knivhugget/sticket för att hon ska förblöda snabbt och det kommer också ut mycket blod på kort tid. Jag tror han efter en kortare/längre fight med henne kom åt kroppspulsådern och det är därför som där är så mycket blod.

Jag tror också om han nu har brutit armen att han halkat omkring och i den vevan brutit den.

Om det är handen är det nog lätt att bryta ett eller fler ben i handen och det kan ha skett under fighten eller när han huggit.
Han kan ju också gått loss på inredningen och viftat runt. Var han tillräckligt förbannad så slog han henne också kanske med full kraft. I vilket fall är det inte konstigt alls att han är skadad både här och där. Om hon råkat klösa honom i självförsvar borde bli en petitess i det här fallet. Hela händelsen är bisarr och då även att polisen kom efter 2 timmar inräknad. Fup får utvisa om spekulationerna i tråden håller. Mycket spännande.
Citera
2019-08-24, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu har de inte haft någon "längre" relation. Relationen var tydligen relativt ny, även om de känt varandra länge. Jag tror hon fick ruelse när ihopflyttningen var en realitet, och att det blev bråk pga hennes tvivel. Eller så kanske hans kontrollbehov visade sig rejält när man skulle bestämma vilken tavla som skulle hängas var. Det finns inga logiska förklaringar alls till det här mordet. Inte nånstans. Men det lär väl klarna så småningom.

Han kan ha upplevt en inre stress och press en längre tid av orsaker som inte ens behöver ha med henne att göra. Sen blir han ifrågasatt eller det uppstår ett mindre gräl, han känner sig hotad, det eskalerar och då gäller kamp eller flykt. Bara att läsa om hot - kamp - flykt-reaktioner så kommer man kanske närmare svaret på hur det kunde gå så illa.

https://www.medvetenandning.se/?wysija-page=1&controller=email&action=view&email_id=50&wy sijap=subscriptions
Citera
2019-08-24, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Hustrumisshandel eller liknande är aldrig logiskt i vart fall inte för oss normala individer. Hon var tydligen mån om att vara till lags och var mjuk.. Klassisk offer för dylika brott. ☹️

Finns det inga fel så kan en pressad eller ondsint individ hitta såna i alla fall. Skapa i sin hjärna.
Citera
2019-08-24, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han kan ha upplevt en inre stress och press en längre tid av orsaker som inte ens behöver ha med henne att göra. Sen blir han ifrågasatt eller det uppstår ett mindre gräl, han känner sig hotad, det eskalerar och då gäller kamp eller flykt. Bara att läsa om hot - kamp - flykt-reaktioner så kommer man kanske närmare svaret på hur det kunde gå så illa.

https://www.medvetenandning.se/?wysija-page=1&controller=email&action=view&email_id=50&wy sijap=subscriptions
Uppenbarligen var han en elak jävel på sin VD-post. Kanske han tog med det hem? Passionen kanske började gå över och vardag ta vid, oaktat ihopflyttning.

Ibland är det så att vissa visar sin absolut bästa sida ända tills de flyttar ihop. Efter det är partnern fast. Och då kan man bära sig åt hur som helst. Hans elaka sida, som han hållit under kontroll under flera månader, gick inte att hålla i schack längre och han gav sig på henne. Men hon försvarade sig. Och det blir blodbad. Obs... spekulerar en masse här.
Citera
2019-08-24, 13:06
Medlem
Ska bli intressant få reda på om det här är en människa som fullkomligt tappat det eller om det handlar om en vanlig fullblodspsykopat. Scenariot kan vara lika i båda fallen. Kvinnor lever dock farligt kring män det kan ingen förneka på grund av mäns fysiska övertag, och en del kvinnor har mindre självbevarelsedrift än andra.

Många av oss har dock en radar, en varningsklocka som går igång när vi har att göra med ett uppenbart skadat exemplar. Rör det sig om en psykos kan den här mannen ha varit galen en tid något som hon har parerat och stått ut med, kanske själv i förälskelse vilket ju kan vara som en liten psykos i sig då de nyss träffats och stressat i och med flytt och så vidare.

Vad som talar för att han inte varit i psykos är beskrivningen om honom som släppts från tidigare anställda, att han varit en mindre trevlig människa, elak, skitpratande orättvis och så vidare. Det talar för narcissistiska drag. Jag sätter en häst på att det handlar om en fullblodspsykopat, kanske på droger.
Citera
2019-08-24, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
Svartsjukedrama som slutade i mord. Min teori.
Tror det var planerat sen långt tillbaka.

Kan också va så att hon var på väg att lämna och då är det "om inte jag får ha dig. Ska ingen annan ha dig"

Vem håller med?

Troligtvis psykopat
Du kan inte bli VD på ett företag med den omsättningen utan att va psykopat.
Citera
2019-08-24, 13:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Skulle inte förvåna mig om han kommer att få drösvis med brev från kvinnor inom skönhetsbranschen som han rört sig runt. Som vill inleda relation. ”Juha Valjakalla” syndromet lär vara skyhögt.

Ja, Juha Valjakalla fallet fick mig nästan att tappa tron på svenska kvinnor
Numera verkar det så vanligt så man rycker på axlarna och går vidare
herrejävlar......
Citera
2019-08-24, 13:11
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kJyyok/hon-ville-att-alla-skulle-ma-bra
Citera
2019-08-24, 13:12
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Finns det inga fel så kan en pressad eller ondsint individ hitta såna i alla fall. Skapa i sin hjärna.
Det behöver bara ha varit att hon inte snabbt nog gjorde något som han krävde. Det handlar om att kontrollera/äga den andra individen och oftast är de inte nöjda förrän de drivit situationen till att de han "anledning" att slå. "om du bara hade hållit käften som jag sa" etc. Ofta blir situationerna eskalerade genom orimliga krav, som den andre inte har möjlighet att kunna realisera och då är besvikelsen ett faktum och det finns anledning att "bli arg". Tror också på att det finns alkohol inblandad.. Kanske har hon ifrågasatt supandet? Han är van att ha makt och pengar och vill inte bli ifrågasatt...
Citera
2019-08-24, 13:14
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Han kan ju också gått loss på inredningen och viftat runt. Var han tillräckligt förbannad så slog han henne också kanske med full kraft. I vilket fall är det inte konstigt alls att han är skadad både här och där. Om hon råkat klösa honom i självförsvar borde bli en petitess i det här fallet. Hela händelsen är bisarr och då även att polisen kom efter 2 timmar inräknad. Fup får utvisa om spekulationerna i tråden håller. Mycket spännande.

Ja jag tror också att det klickade fullständigt för honom. Om det nu dessutom stämmer att han gick in i en psykos strax innan och var nyss utskriven så kan starka läkemedel plus sömnbrist ha bidragit rejält till att han förlorade det. Han kan ha slagit henne när han blev av med kniven om hon fortfarande var i livet då.

Hans skador tyder på att det var en ren attack, troligen från hans sida. Han smög inte upp bakom henne och slog henne medvetslös tex. Håller med om att det hela ter sig märkligt just nu.
Citera
2019-08-24, 13:15
Medlem
http://resources.mynewsdesk.com/image/upload/t_next_gen_span3_fit_and_crop/xow6y60zwevgpd14a7r5.jpg här är en bild på ägghuvudet, VD:n!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in