Citat:
Ursprungligen postat av
gurkelurkan
En blodig kniv är väldigt hal och gärningsmannen skadas alltid av den anledningen. Den slinter och alla som skurit sig vid grönsakshack vet hur lite som behövs för att det ska spruta blod. Om han nu har brutit armen så borde det bero på att han använt våld rejält. Blod är halt och han kan ha ramlat omkull och orsakat skador på sig själv. Eftersom hela karln var nerblodad borde det varit ren slakt. I vilket fall inte bara något litet knivstick.
Sen tror jag inte att han har varit inlagd på nåt psyke mitt under flytten. Mycket skrönor och sånt skulle stått i media.
Eller om han skurit av kroppspulsådern på sin fru någonstans på hennes kropp, då behövs egentligen bara det knivhugget/sticket för att hon ska förblöda snabbt och det kommer också ut mycket blod på kort tid. Jag tror han efter en kortare/längre fight med henne kom åt kroppspulsådern och det är därför som där är så mycket blod.
Jag tror också om han nu har brutit armen att han halkat omkring och i den vevan brutit den.
Om det är handen är det nog lätt att bryta ett eller fler ben i handen och det kan ha skett under fighten eller när han huggit.