2019-08-24, 12:40
Medlem
Fup?
Citera
2019-08-24, 12:41
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 07dec41
Fup?
Kommer med åtalet.
Citera
Medlem
"Hemsidan under uppdatering" får man upp när man går in på företaget.
Citera
Medlem
En blodig kniv är väldigt hal och gärningsmannen skadas alltid av den anledningen. Den slinter och alla som skurit sig vid grönsakshack vet hur lite som behövs för att det ska spruta blod. Om han nu har brutit armen så borde det bero på att han använt våld rejält. Blod är halt och han kan ha ramlat omkull och orsakat skador på sig själv. Eftersom hela karln var nerblodad borde det varit ren slakt. I vilket fall inte bara något litet knivstick.

Sen tror jag inte att han har varit inlagd på nåt psyke mitt under flytten. Mycket skrönor och sånt skulle stått i media.
Citera
2019-08-24, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 07dec41
Fup?
När åtal väcks blir den offentlig. Lär ske om nån månad eller så... eller ännu längre tid.
Citera
2019-08-24, 12:42
Medlem
Svartsjukedrama som slutade i mord. Min teori.
Tror det var planerat sen långt tillbaka.

Kan också va så att hon var på väg att lämna och då är det "om inte jag får ha dig. Ska ingen annan ha dig"

Vem håller med?

Troligtvis psykopat
Citera
2019-08-24, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo. Jag har varit på några stycken. Nu har ju inte detta ens gått till förhandling som du kanske är medveten om. Enl media så hade han varit ganska väck (inte ordagrant) vid gripandet - det är ju inte ens säkert att detta är ett mord utan ett jättegräl som gick överstyr. Ja, det är fortfarande mord. Men kanske med vissa förmildrande omständigheter. Och det är kanske något sånt som gör att han förnekade både brott och skäl till häktning.

Hans försvar kan hävda nödvärn eller olyckshändelse i hemmet. Eller tillfällligt psykosliknande tillstånd. Att han brutit armen kan tyda på att han var helt väck i skallen. Sen har han inte kallat på hjälp heller pga hjärndimma.
Citera
2019-08-24, 12:46
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labracadabrador
Alla armfrakturer gipsas inte då man helst vill undvika gips så långt det är möjligt. Om frakturen kan hållas stabil med mitella och rörelserestriktioner så är det att föredra.

De flesta frakturer gipsas för att förhindra krepination dvs att benbitar rör sig mot varandra eller riskerar skada mjukdelar eller nerver. Fraktur i leder undviker man att gipsa då men vill att den skadade rör leden så att rörligheten i leden inte försämras . Egen erfarenhet.
https://www.netdoktor.se/smarta/leder-muskler/sjukdomar/frakturer-allmant/
Citera
2019-08-24, 12:49
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
En blodig kniv är väldigt hal och gärningsmannen skadas alltid av den anledningen. Den slinter och alla som skurit sig vid grönsakshack vet hur lite som behövs för att det ska spruta blod. Om han nu har brutit armen så borde det bero på att han använt våld rejält. Blod är halt och han kan ha ramlat omkull och orsakat skador på sig själv. Eftersom hela karln var nerblodad borde det varit ren slakt. I vilket fall inte bara något litet knivstick.

Sen tror jag inte att han har varit inlagd på nåt psyke mitt under flytten. Mycket skrönor och sånt skulle stått i media.
Det var en väldigt kort häkningsförhandling och högre misstänkegraden. Tingsrätten verkar inte har haft svårigheter med att besluta i detta. Synd att inte media inte är tydlig med hur han är bandagerad men jag tror som du att detta närmast handlat om ren slakt. Han har skadat sig och tex bytt hand och även skadad den, och att då är bägge händerna bandagerade. Då skulle man lätt kunna dra slutsatsen "avvärjningsskador", tror dock inte att hon attakerat honom men har försökt att försvara sig.
.
Citera
2019-08-24, 12:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan

Eller om han skurit av kroppspulsådern på sin fru någonstans på hennes kropp, då behövs egentligen bara det knivhugget/sticket för att hon ska förblöda snabbt och det kommer också ut mycket blod på kort tid. Jag tror han efter en kortare/längre fight med henne kom åt kroppspulsådern och det är därför som där är så mycket blod.

Jag tror också om han nu har brutit armen att han halkat omkring och i den vevan brutit den.

Om det är handen är det nog lätt att bryta ett eller fler ben i handen och det kan ha skett under fighten eller när han huggit.
Citera
2019-08-24, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Kommer med åtalet.

Tack, avvaktar.
Citera
2019-08-24, 12:53
Medlem
Handskador men också handledfrakturer kan uppstå vid slagsmål. Sitter gipset på hans dominanta hand är väl det en trolig orsak, boxskada...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in