2019-08-23, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
frågan e ba vem de ska hämnas på...hela DP sitter ju typ...

En familjemedlem tagen redan, inte den sista antagligen..
Citera
2019-08-23, 23:43
Medlem
anonymrOTchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
frågan e ba vem de ska hämnas på...hela DP sitter ju typ...

Finns ett antal som dem kan hämnas på men dem sysslar ju inte bara med att döda, dem kommer väll försöka ta över området och styra knarkförsäljningen för det mesta men även klara upp ouppklarade affärer med andra nätverk/gäng.
Citera
2019-08-24, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymrOTchild
Finns ett antal som dem kan hämnas på men dem sysslar ju inte bara med att döda, dem kommer väll försöka ta över området och styra knarkförsäljningen för det mesta men även klara upp ouppklarade affärer med andra nätverk/gäng.
E inte folk trötta på Dp och Shottaz?
Citera
2019-08-24, 01:08
Medlem
anonymrOTchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123

Jo men vad ska dem göra egentligen, politikerna är ju dem som kan göra något. Dem har förklarat krig med Sverige med vapen då borde Sverige svara tbx me militär.
Citera
2019-08-24, 08:37
Medlem
Citat:
Jo men vad ska dem göra egentligen, politikerna är ju dem som kan göra något. Dem har förklarat krig med Sverige med vapen då borde Sverige svara tbx me militär.

Varför säger folk att det politikers fel?

Väljer jag att hoppa av skolan.. blir det mitt val.

Väljer jag att ta betalt för att döda åt människor.. fortfarande mitt val.

Mvh, Personlig ansvar.
Citera
2019-08-24, 08:42
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Nää det är väl kul att få läsa om niggers som skjuter varandra.
Citera
2019-08-24, 10:55
Medlem
Salehhadris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge

Mvh, Personlig ansvar.
Exakt.att folk skyller på staten osv e pinsamt. Det är föräldrar som skitit i sina barn o inte vill ta ansvar för sin dåliga uppfostran som skyller på andra. Ska du ha barn så ska du se till att kunna ge dem goda förutsättningar att klara skilan, vardagen och en trygg uppväxt
Citera
2019-08-24, 11:12
Medlem
anonymrOTchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge

Mvh, Personlig ansvar.

Jag tycker inte vi borde prata om vems ansvar det direkt är men det är ju politikernas ansvar blandat med deras egna. Politikerna skapade området och lät det brinna till det på riktigt började brinna dem låter det även brinna, medans folk som behöver hjälp blir pyromaner.
Citera
2019-08-24, 11:39
Medlem
Citat:
Jag tycker inte vi borde prata om vems ansvar det direkt är men det är ju politikernas ansvar blandat med deras egna. Politikerna skapade området och lät det brinna till det på riktigt började brinna dem låter det även brinna, medans folk som behöver hjälp blir pyromaner.

De har inte byggt något område... kulturberikarna söker sig till varann, och därav hamnar de tillsammans... precis som vi svenskar hade gjort!! Vad är nästa påhitt? För lite fritidsgårdar??
Citera
2019-08-24, 12:21
Medlem
Salehhadris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
De har inte byggt något område... kulturberikarna söker sig till varann, och därav hamnar de tillsammans... precis som vi svenskar hade gjort!! Vad är nästa påhitt? För lite fritidsgårdar??
Att de söker dig till varandra är nonsens. Kom med fakta. Och fakta här är att invandrare som kommer till Sverige får bostäder i ex Rinkeby, Tensta m.m. och det satsas mindre på de områdena,sämre förutsättningar, dåligt skick på bostäderna, mindre arbete görs för att lära dem svenska Så att de kan ordna jobb samt integreras och då är det lätt att man umgås med sina landsmän då det inte finns svenskar att umgås med. Hur ska man umgås med svenskar, integreras samt lära sig språket när 99%av Rinkeby är bebott av invandrare? Inte konstigt de känner sig utanför och att de inte hör hemma i samhället. Det är så utanförskapen växer och "ghettona" kommer till. Fakta min vän!
Citera
2019-08-24, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salehhadri
Att de söker dig till varandra är nonsens. Kom med fakta. Och fakta här är att invandrare som kommer till Sverige får bostäder i ex Rinkeby, Tensta m.m. och det satsas mindre på de områdena,sämre förutsättningar, dåligt skick på bostäderna, mindre arbete görs för att lära dem svenska Så att de kan ordna jobb samt integreras och då är det lätt att man umgås med sina landsmän då det inte finns svenskar att umgås med. Hur ska man umgås med svenskar, integreras samt lära sig språket när 99%av Rinkeby är bebott av invandrare? Inte konstigt de känner sig utanför och att de inte hör hemma i samhället. Det är så utanförskapen växer och "ghettona" kommer till. Fakta min vän!

Klart dessa lägenheter är tillgängliga när de inne i stan är mer poppis. Vad vill du få ut av det? Tror du att du kan flytta till Barcelona och få den flådigaste lägenheten??Språket har man ett eget ansvar att lära sig.. Finns en uppsjö av invandrar kärringar som knappt kan en svensk mening och de har då bott i landet i över 15 år... Kanske statens fel även det? Då handlar det MER om viljan att lära sig.

Fakta min vän!
Citera
2019-08-24, 12:34
Medlem
Citat:

Den svenska regering består av en statsminister och 22 ministrar, alltså 23 människor.

Tror du att det är möjligt för 23 personer att ha kontroll över en nation på 10 miljoner människor? sedan finns det dessa kandidater (politiker) som kan prata oändligt om förändring och förändring....

De har rättsligt påverkande, inte mer än så! Det du gör när du inte är inom dessa lagliga gränser (lagar) fysiskt och mentalt är helt upp till dig, till en kostnadsfri kostnad.

De här 23 personerna kan inte påverka din verkligen om du vill gå i skolan, gå till coop för att köpa en drink, ta en promenad... eller ens om du vill mörda för pengar ... det här är helt upp till dig att bestämma, demokrati? ja så än
Senast redigerad av Foreknowledge 2019-08-24 kl. 12:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in