2019-08-23, 22:23
Medlem
Jag är medveten om man inte ska blanda kola och mdma samma kväll men hur är det med ta kola på en fredag och sen M på en lördag? Eller det rekommenderas inte?
Citera
2019-08-23, 22:37
Medlem
villebajens avatar
Du kommer nog inte få ett 100% säkert svar på din fråga, så mitt råd är att skippa en av kvällarna.
Citera
2019-08-23, 22:43
Medlem
MarlboroGSCs avatar
Såklart du kan om det är olika dagar, speciellt kola innan ecstasy. Inga problem i huvudtaget så kör på! Funkar att blanda också men kroppen tar stryk och absolut INGET att rekommendera, helt onödigt.
Citat:
Ursprungligen postat av villebajen
Du kommer nog inte få ett 100% säkert svar på din fråga, så mitt råd är att skippa en av kvällarna.
Fel.
Citera
2019-08-23, 22:47
Medlem
villebajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarlboroGSC
Såklart du kan om det är olika dagar, speciellt kola innan ecstasy. Inga problem i huvudtaget så kör på! Funkar att blanda också men kroppen tar stryk och absolut INGET att rekommendera, helt onödigt.

Fel.

Du kan ha rätt, sa inget om att jag visste svaret på hans fråga.
Men personligen skulle jag inte lita till 100% på ett anonymt forum och då skulle jag ta det säkra före det osäkra och skippat en av kvällarna istället.
Citera
2019-08-23, 22:56
Medlem
SYSTEMexes avatar
helt ovetenskapligt skulle jag säga att mdma dagen efter kola inte bör vara någron större fara. *

Det är som jag förstått det dåligt när dopamin binder till seratoninreceptorerna. Kola har så snabb halveringstid så det är ute ur kroppen efter några timmar.
Senast redigerad av SYSTEMexe 2019-08-23 kl. 23:40.
Citera
2019-08-23, 23:04
Medlem
Varför ska man inte blanda?
Citera
2019-08-23, 23:43
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endetta
Varför ska man inte blanda?

Kokain utsöndrar stora mängder dopamin,kroppens belöningsmolekyl , och mdma utsöndrar stora mängder seratonin, kroppens bl.a kärleksmolekyl. Ifall man blandar kokain och mdma kommer en del av dopaminet binda till seratoninreceptorerna vilket skadar dem.
Citera
2019-08-26, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Kokain utsöndrar stora mängder dopamin,kroppens belöningsmolekyl , och mdma utsöndrar stora mängder seratonin, kroppens bl.a kärleksmolekyl. Ifall man blandar kokain och mdma kommer en del av dopaminet binda till seratoninreceptorerna vilket skadar dem.

Förlåt om jag kapar tråden. Men va detta har jag aldrig hört talas om. Hur skadar det? Kan man ha permanenta skador i efterhand? Hur syns det? Depression eller "värre"?
Citera
2019-08-26, 02:06
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endetta
Förlåt om jag kapar tråden. Men va detta har jag aldrig hört talas om. Hur skadar det? Kan man ha permanenta skador i efterhand? Hur syns det? Depression eller "värre"?

Exakt hur får en läkare svara på, men de skadas permanent. Det gör att hjärnan inte tar upp seratonin lika som innan vilket kan leda till bl.a större risk för depression. Hur illa skadorna blir beror såklart på vilka doser och hur ofta.

Det är så jag förstått det iaf
Citera
2019-08-26, 02:16
Medlem
Citat:
Exakt hur får en läkare svara på, men de skadas permanent. Det gör att hjärnan inte tar upp seratonin lika som innan vilket kan leda till bl.a större risk för depression. Hur illa skadorna blir beror såklart på vilka doser och hur ofta.

Det är så jag förstått det iaf

Tack för svar!
Citera
2019-08-26, 06:22
Medlem
kalleskalasknarks avatar
Citat:

Tjenare! Vet du hur är det när man har kommit ner helt från mdma'n och sedan drar kola? Lär vara lite snällare för hjärnan väl?

"Råkade" () bli så i helgen nämligen, tog 150mg mdma vid kl 23 nånstans (mådde sjuuukt bra) och jag började dra laddet vid kl 4 när jag hade kommit ner, blev ca 1g hyfsat bra ladd från kl 4 - 9.

Har aldrig blandat stimulanter förut men är hyfsat erfaren inom ämnet. Ingen somhelst tolerans dock.

Bör man vara orolig att man bränt något i hjärnkontoret montro? Var jävligt sliten samma dag även efter några timmars sömn men annars är det ganska lugnt.

Någon med erfarenhet?

Nyfiken om det är så jävla illa för en att göra så eller om det pajjar mina stackars serotonin-receptorer helt och hållet?
Citera
2019-08-26, 07:30
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleskalasknark
Tjenare! Vet du hur är det när man har kommit ner helt från mdma'n och sedan drar kola? Lär vara lite snällare för hjärnan väl?

"Råkade" () bli så i helgen nämligen, tog 150mg mdma vid kl 23 nånstans (mådde sjuuukt bra) och jag började dra laddet vid kl 4 när jag hade kommit ner, blev ca 1g hyfsat bra ladd från kl 4 - 9.

Har aldrig blandat stimulanter förut men är hyfsat erfaren inom ämnet. Ingen somhelst tolerans dock.

Bör man vara orolig att man bränt något i hjärnkontoret montro? Var jävligt sliten samma dag även efter några timmars sömn men annars är det ganska lugnt.

Någon med erfarenhet?

Nyfiken om det är så jävla illa för en att göra så eller om det pajjar mina stackars serotonin-receptorer helt och hållet?

Jag tror du kan vara rätt lugn.. Kanske inte så smart att göra det till en vana, men inte något som kommer att sabba din hjärna för att du gjorde det en gång. Man får ha i åtanke att de flesta extacy under många år har varit blandade med mdma och amfetamin som blir en liknande kombination som mdma och kokain, men inte har vi några högar med människor som blivit hjärnskadade av det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in