2019-08-23, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Svensk med hög inkomst då kan ju inte straffet bli över 14 år iaf.

Nej han måste ju ut snart och dra in skatt till allt elände
Citera
2019-08-23, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Ok mitt misstag. Den här typen av människor triggas av att man inte lyssnar på dom och käftar emot. Att va vd och i många år fått sin vilja igenom och gång på gång se folk huka för ens dominans, kan ju lätt trigga en om kärringen hemma är högljudd och käftar och vägrar underordna sig. Därför tror ja mer på gräl än otrohet som orsaken.

Kanske va han trött på henens skit under lång tid. Han må sitta i fängelse, men känner nog en pervers egotrippad njutning av att äntligen tystat lammet. Enligt artikeln ja läste va han hård kall och vände kappan efter vinden och fick sin vilja igenom enligt gamla kollegor.
De hade inte varit ihop så länge. Men jag misstänker att hon ångrat ihopflyttningen redan nu, trots att de flyttade in bara några dagar innan. Jag tror att hon ville göra slut. Men din gissning är lika god som min.
Citera
2019-08-23, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Det är bara att läsa i 30 sek så finns all info. Har man inte tid med det så har man inte tid att skriva heller.

Den som inte har följt tråden gör väl bäst i att läsa lite i den i stället för att skrika ut att man är både slö och dum. Skärpning!
OK,
vd,n ägde Elisabethskolan.
Men vem äger hudvårdsföretaget?
Citera
2019-08-23, 20:03
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Vd:arna på denna typ av företag är allt som oftast "gamla" säljare som tagit sig upp till general manager. Ofta lågutbildade, alltså har max en gymnasieexamen och därefter en knippe säljkurser. Vad jag vill ha sagt är att dessa grossistföretag är inte att jämställa med ett teknikföretag med runda omsättning om 300 mille. De har inte en omsättning på 5 miljoner per anställd. Ja det är skillnad på folk och folk, dessa säljkungar är inte alltid av sunda vätskor, fulla av hävdelsebehov. Företagskulturen skiljer sig avsevärt. Man kan ju tänka sig hur denne feminina tönt sprättit runt i hönsgården och utövat makt.

Jag håller med, detta får ändå betecknas som en ganska enkel verksamhet.
Citera
2019-08-23, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Jag håller med, detta får ändå betecknas som en ganska enkel verksamhet.

Enkel verksamhet med okomplicerad affärmodell där man kan stoppa in en ny VD som snabbt är varm i kläderna.

Ägarbilden kan nog hellre ställa till det. Om Joakim är helägare.
Senast redigerad av Ang_rita 2019-08-23 kl. 20:20.
Citera
2019-08-23, 20:08
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De hade inte varit ihop så länge. Men jag misstänker att hon ångrat ihopflyttningen redan nu, trots att de flyttade in bara några dagar innan. Jag tror att hon ville göra slut. Men din gissning är lika god som min.
BO var väl relativt nyskild från sin man, J*nsson. Inte omöjligt att BO och MGM träffades genom jobbet och sedan gick allting väldigt fort med skilsmässa och därefter bostadsköpet för att börja ett nytt liv tillsammans.

Det kan ha gått för fort och hon kände efter köpet att dom egentligen inte var rätt för varandra. En flirt på jobbet kan många ha men att riva upp ett äktenskap är ett stort steg,även om man är kär upp över öronen. Så, det kan vara som du säger, att hon inte var nöjd med den nya situationen och ångrade sig, något som han inte kunde acceptera.
Citera
2019-08-23, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
BO var väl relativt nyskild från sin man, J*nsson. Inte omöjligt att BO och MGM träffades genom jobbet och sedan gick allting väldigt fort med skilsmässa och därefter bostadsköpet för att börja ett nytt liv tillsammans.

Det kan ha gått för fort och hon kände efter köpet att dom egentligen inte var rätt för varandra. En flirt på jobbet kan många ha men att riva upp ett äktenskap är ett stort steg,även om man är kär upp över öronen. Så, det kan vara som du säger, att hon inte var nöjd med den nya situationen och ångrade sig, något som han inte kunde acceptera.
Den där första passionen är livsfarlig. Egentligen borde den ligga till grund för sjukskrivning, man blir helt enkelt spåndum i huvudet. Och det är nog det som är pudelns kärna. Hon hade ramlat ner i verkligheten och tänkte lämna honom. Fast - jag spekulerar naturligvis, men det känns rätt.
Citera
2019-08-23, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
OK,
vd,n ägde Elisabethskolan.
Men vem äger hudvårdsföretaget?
MGM ägde även Dermarome.
Citera
2019-08-23, 20:17
Medlem
Joakim Borgmalm Derarome.
Senast redigerad av Skumkanin 2019-08-23 kl. 20:45.
Citera
2019-08-23, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den där första passionen är livsfarlig. Egentligen borde den ligga till grund för sjukskrivning, man blir helt enkelt spåndum i huvudet. Och det är nog det som är pudelns kärna. Hon hade ramlat ner i verkligheten och tänkte lämna honom. Fast - jag spekulerar naturligvis, men det känns rätt.
Bra tänkt faktiskt, en helt klart trolig teori. Trots allt så kände de varandra sedan tidigare pga jobbet, så det är inte helt otänkbart att hon hade något på honom som hon visste kunde såra i ett gräl. Sedan urartar det.
Citera
2019-08-23, 20:19
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
MGM ägde även Dermarome.

Moderbolaget är norskt.
Citera
2019-08-23, 20:20
Medlem
Det kan ha börjat med något litet, att BO önskade en viss inredning, eller en viss möbel. MGM håller inte med och menar att hon inte har något att säga till om eftersom det är han som betalar det mesta. Bråket är i full gång och eskalerar snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in