2019-08-23, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De kan nog inte det. Och en felbedömning - troligen hos LKC - och är det så att man ansåg det som ett vanligt lägenhetsbråk så kan det vara så att de poliser som var i tjänst hade andra viktigare saker för sig än knacka på en dörr och be dom lugna ner sig. Knepigt det där. Det blev tyst direkt efter att tjejen larmat, så frågan är: om de varit blixtsnabba, hade kvinnan levt idag?

Ja det är ju omöjligt att säga men antagligen eskalerade situationen rejält. Hade förmodligen byggts upp innan under sommaren som tydligen är skiljsmässotät.

Det dödande våldet kom väl efter en stunds bråk.

Men såklart kan inte polisen, speciellt inte idag med belastningen, vakta på vartenda lägenhetsbråk.
Citera
2019-08-23, 18:40
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Där finns klipp ang en brand (Månsarud), från en rättegång också. Hittar inte alls den du skriver om.
Det är det fallet. Scrolla ned så ser du två ljudfiler.
Men även texten är ju mardrömslik
Citera
2019-08-23, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Så du menar att ett företags omsättning står i proportion till om det begås mord av någon i ledningen eller inte? Vilken slutledningsförmåga, det är tur att du inte är forskare hörru.

Jag tycker det ändå är en poäng med det. Om du är säljare och har jobbat dig upp osv utan utbildning så har du förmodligen en annan personlighetsprofil än om du är tex ingenjör och driver nått slags teknikföretag, dessutom med främst manliga anställda. Att sälja hudvård el bilar är också ganska olika.

Sen betyder inte det automatiskt att hudvårdssäljare oftare är mördare såklart.
Citera
2019-08-23, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gittis81
Ja och det är ju inte första gången som en man mördar/våltar/misshandlar, trots ens engagemang i kvinnofrågor. De flesta fattar om jag nämner Kapten klänning.....
JA sådana som kapten klänning de poppar upp med jämna mellanrum-
en socialchef som köper prostituerade på arbetstid, har ju nyligen figurerat i media.
Det är den typen av personer som har splittrad personlighet, säger en sak och handlar i motsatt riktning.
Finns många sådana, men svårt att upptäcka deras dubbelhet, innan det värsta händer.
Jag antar att denne Vd är en sådan, några anställda har ju uttalat sig, där en anställd verkade genomskåda vd,s beteende, hur vd,n manipulerade sina anställda, genom att först berömma och sedan uttryckte sig totalt motsatt.
Företaget är norskt ägt, och antar att kritik över vd,s lynniga uppträdande borde ha nått högre nivå.
Citera
2019-08-23, 19:16
Medlem
Undrar vad påföljden blir.
Är det planerat? Stundens hetta? Vad bli försvarets taktik? Försöker dom hävda
tillfälligt vansinne som gör att GM inte kan besinna sig. För Billy Fagerström i Hudiksvall blev det livstid. trots att det knappast var planerat att hans skulle misshandla ihjäl Moa.
Billy hade tid att besinna sig. Det hade VD:n också kan man tycka.
Hoppas på fler livstidsdomar i mordfall och speciellt när det gäller väletablerade personer.
Citera
2019-08-23, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Jag tycker det ändå är en poäng med det. Om du är säljare och har jobbat dig upp osv utan utbildning så har du förmodligen en annan personlighetsprofil än om du är tex ingenjör och driver nått slags teknikföretag, dessutom med främst manliga anställda. Att sälja hudvård el bilar är också ganska olika.

Sen betyder inte det automatiskt att hudvårdssäljare oftare är mördare såklart.

Ja det krävs nog lite psykopatdrag att jobba sig upp utan utbildning, skönhetsbranchen, restaurang m.m
En civilingenjör som pluggat imtegraler i 6 år och blir chef tror jag är mer sansad, mindre riskbenägen
Citera
2019-08-23, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Undrar vad påföljden blir.
Är det planerat? Stundens hetta? Vad bli försvarets taktik? Försöker dom hävda
tillfälligt vansinne som gör att GM inte kan besinna sig. För Billy Fagerström i Hudiksvall blev det livstid. trots att det knappast var planerat att hans skulle misshandla ihjäl Moa.
Billy hade tid att besinna sig. Det hade VD:n också kan man tycka.
Hoppas på fler livstidsdomar i mordfall och speciellt när det gäller väletablerade personer.
Tova hette hon. Inte Moa.
Billy hade planerat mordet rejält. Annars hade han inte genomfört det just den kvällen. Skottkärran, fälgen, tejpen, allt var "väl" genomfört.

Vad gäller GM i den här tråden, så tror jag det kom i stundens hetta. Jag tror att offret ångrade både lägenhetsköp och inflytt. Jag tror hon ville göra slut. GM såg rött.
Citera
2019-08-23, 19:23
Medlem
Tror att det är en psykopat som haft pistol hemma för stt skydda sig mot råkare och som i stundens hetta tagit fram vapnet i samband med massa grälsom flytten inneburitx eller otrohet som uppdagats. Kanske också lite stress och alkohol på det.
Citera
2019-08-23, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Tror att det är en psykopat som haft pistol hemma för stt skydda sig mot råkare och som i stundens hetta tagit fram vapnet i samband med massa gräl som flytten inneburit.
Såvitt jag förstått är det en kniv som använts.
Citera
2019-08-23, 19:43
Medlem
Pestoleras avatar
Jag är säkert 2:a på denna orkade inte läsa hela tråden, BO har väl upptäckt något graverande som skulle förstöra GM,s framtid totalt. Typ barnporr i datorn. Tar han bort henne så är problemet löst. (kanske).
Citera
2019-08-23, 19:45
Medlem
Citat:
Såvitt jag förstått är det en kniv som använts.
Ok mitt misstag. Den här typen av människor triggas av att man inte lyssnar på dom och käftar emot. Att va vd och i många år fått sin vilja igenom och gång på gång se folk huka för ens dominans, kan ju lätt trigga en om kärringen hemma är högljudd och käftar och vägrar underordna sig. Därför tror ja mer på gräl än otrohet som orsaken.

Kanske va han trött på henens skit under lång tid. Han må sitta i fängelse, men känner nog en pervers egotrippad njutning av att äntligen tystat lammet. Enligt artikeln ja läste va han hård kall och vände kappan efter vinden och fick sin vilja igenom enligt gamla kollegor.
Senast redigerad av stroganof 2019-08-23 kl. 19:48.
Citera
2019-08-23, 19:47
Medlem
Svensk med hög inkomst då kan ju inte straffet bli över 14 år iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in