2019-08-23, 16:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Har vid flera tillfällen tagit upp det här med det försvunna
baseballträet, som brukade stå innanför ytterdörren i LW:s hem.

EGT reagerade alltid väldigt kraftfullt när detta baseballträ kommit
upp i diskussioner, även när det nämnts av andra skribenter.

För egen del så har mitt deltagande i detta baseballträets
vara eller icke-vara, ådragit sig hotelser i PM.

Detta att du har fått hot i pm för detta, är ju anmärkningsvärt.

EGT skriver på ett sådant sätt att ibland blir det svårt att tolka vad som är spekulation/exempel eller något som stämmer med verkligheten.

Basebollträets vara eller icke vara är ett sådant:

EGT 13/6-18:
"[...]Tekniks bevisning är ALLT och INGET.
Barnens baseballträ, som alltid står innanför dörren, men nu är borta. Finns inte, men är ett bevis i sig att det är borta (OBS: bara ett exempel)
[...]"

https://www.flashback.org/p64324909#p64324909

Menar EGT att detta är ett exempel på saker som polisen har som teknisk bevisning i detta fall ? Eller är det exempel taget ur luften för att illustrera hur även att om något saknas så kan det vara en teknisk bevisning.

Jag förmodar att EGT inte skulle vara så "dum" att hon skulle skriva detta i denna tråd något så tydligt skulle kunna förknippas med ett mordvapen/tillhygge i ett mord?

Jag förmodar väl att EGT menade som ett exempel på om något fattas, i största allmänhet....

Men när hot kommer när en så försiktig frågan/spekulation kommer från Ozzie, då undrar man verkligen.

Varför hota när man kan lugnt bara förklara att det var otydligt skrivet?
Mot dig av alla?

Jag blir inte klok på denna tråd.
Citera
2019-08-23, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Kan inte någon som bor i närheten göra ett skriktest med någon kompis/anhörig? Testa om det hörs vid olika positioner vid liknande tid på dygnet.

Vore skönt att få klarhet i det!

Men vem skall nu kunna på något autentiskt vis efterlikna LW:s dödsskrik (om det nu var hon som skrek)?
Och väder/vind/trafik lär spela in. Så mycket klarhet går nog inte att få.

Dessutom krävs nog först en crowdfunding för böterna för falskt larm.
Citera
2019-08-23, 16:46
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men vem skall nu kunna på något autentiskt vis efterlikna LW:s dödsskrik (om det nu var hon som skrek)?
Och väder/vind/trafik lär spela in. Så mycket klarhet går nog inte att få.

Dessutom krävs nog först en crowdfunding för böterna för falskt larm.

Du har kanske rätt. Jag tänkte bara att någon kunde testa att ropa något från platsen och att någon står på andra sidan för att se om det hörs. Typ: ”Hallå! Hörs jag nu?” Inte märkvärdigare än så. Jag tänkte inte att det måste vara ett ångestskrik och exakta parametrar.

Syftet med bullerplank är ju att hindra ljud från andra sidan (trafikljud visserligen, men ändå) planket att nå till bostäderna. Jag hade gärna åkt dit och testat hur effektiva de egentligen är, om jag kunde.
Citera
2019-08-23, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

EGT skriver på ett sådant sätt att ibland blir det svårt att tolka vad som är spekulation/exempel eller något som stämmer med verkligheten.

EGT 13/6-18:
Barnens baseballträ, som alltid står innanför dörren, men nu är borta. Finns inte, men är ett bevis i sig att det är borta (OBS: bara ett exempel)
[...]"

Menar EGT att detta är ett exempel på saker som polisen har som teknisk bevisning i detta fall ? Eller är det exempel taget ur luften för att illustrera hur även att om något saknas så kan det vara en teknisk bevisning.

Jag förmodar att EGT inte skulle vara så "dum" att hon skulle skriva detta i denna tråd något så tydligt skulle kunna förknippas med ett mordvapen/tillhygge i ett mord?

Jag förmodar väl att EGT menade som ett exempel på om något fattas, i största allmänhet....

Men när hot kommer när en så försiktig frågan/spekulation kommer från Ozzie, då undrar man verkligen.

Mot dig av alla?

Hoten inkluderade även diskussionerna som vid tillfället rörde LW:s ev
byte till motorlås/ eller någon annan typ av lås till ytterdörren.
Vilket måste även det ha varit ett mycket känsligt ämne, som hade
någon väsentlig anknytning till mordet.

Nu klarade jag mig relativt lindrigt undan - om än jag upplevde det hela
som oerhört obehagligt och skrämmande.

Den andra skribenten som vid samma tillfälle blev hotad, råkade betydligt värre
ut och fick mottaga otäckare, ruskigare hot samt till och med mordhotades.
Citera
2019-08-23, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Du har kanske rätt. Jag tänkte bara att någon kunde testa att ropa något från platsen och att någon står på andra sidan för att se om det hörs. Typ: ”Hallå! Hörs jag nu?” Inte märkvärdigare än så. Jag tänkte inte att det måste vara ett ångestskrik och exakta parametrar.

Syftet med bullerplank är ju att hindra ljud från andra sidan (trafikljud visserligen, men ändå) planket att nå till bostäderna. Jag hade gärna åkt dit och testat hur effektiva de egentligen är, om jag kunde.

Ok, backar lite från min kritik. Ja nog skulle det säkert kunna ge något av värde att provropa lite i området.
Om tex ett 'normalskrik' utan problem hörs över E20 så kan man ju inte utesluta att daalans hörde LW.
Citera
2019-08-23, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

EGT 13/6-18:
[...]"

Mot dig av alla?

EGT hävdade att det var ett exempel, men jag tror att densamma vill berätta något men vågar inte?
Citera
2019-08-23, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Och kan hon tex bevisa att SD var hemma hos LW på mordkvällen, så kan hon inte ha bevis som går att koppla honom till mordet. Det är iofs möjligt att han anar eller tom vet något, det går inte att utesluta.
SD bor i området, han har bott i området i många år. Han borde vara ökänd i hela det området. Särskilt efter allt snack om affären med LW så borde många som inte visste vem han var innan skvallret, ändå lätt vetat vem han var vid tiden för mordet. Och ingen har kunnat säga att de ens sett honom ens i närheten av LW hem.
Hade de haft något som binder honom till mordet så hade han varit häktad för längesen. Men de släppte honom, inte ens det verkar få folket att tänka om lite, nej då är det polisens fel istället, jisses!
Fattar inte de som tror att han är ensam GM och utan planering lyckas med att komma undan?? Jaja man kan påstå att SD är så smart och överintelligent men då
hade nog inte mordet skett alls och hade nog valt ett enklare val som att flytta därifrån med Hanna om han inte ville skiljas.

De släppte honom, just för de var tvugna att släppa honom. Det säger en hel del, speciellt efter såhär lång tid
Finner det inte sannolikt alls att han är GM, det är för mycket som inte stämmer. Det är massor som
inte stämmer och går ihop, i alla fall av det som skrivits här i tråden.

Anledningen att han från första början misstänktes är troligtvis för mycket lögner som placerade honom i den position, dvs att han blev MGM. Allt tyder på att det är pga lögner och två tidigare anmälningar, ingenting annat!!
SD egna lögner, LW lögner, och GM lögner och eventuellt medhjälpares lögner. Uppepå det även vännernas lögner för de blivit lurade själva och så inte att förglömma, även vännernas egna och medvetna lögner.
Hoppet att detta mord klaras upp minskar hels tiden. Det handlar om pengar. Resurserna läggs där det finns behov och hopp.
Lögner och folk som sover, då kommer man ingenstans tyvärr!

Väldigt vad du har svängt.
Man undrar just vad din agenda är
Citera
2019-08-23, 17:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Hoten inkluderade även diskussionerna som vid tillfället rörde LW:s ev
byte till motorlås/ eller någon annan typ av lås till ytterdörren.
Vilket måste även det ha varit ett mycket känsligt ämne, som hade
någon väsentlig anknytning till mordet.

Nu klarade jag mig relativt lindrigt undan - om än jag upplevde det hela
som oerhört obehagligt och skrämmande.

Den andra skribenten som vid samma tillfälle blev hotad, råkade betydligt värre
ut och fick mottaga otäckare, ruskigare hot samt till och med mordhotades.

Det måste vara unikt för den här tråden?

Jag har väldigt svårt att förstå att någon som är helt utomstående för de inblandade har något skäl till att hota någon som spekulerar?
Visst, en udda person är väl kanske inte helt otänkbart. Men som i den här tråden, flera som skickar hot?

Jag funderar då om detta med låset igen.
Holmes skrev att låsbytet skett för att SD vägrat lämna tillbaka nyckeln (eller hur?) Vem skulle inte vilja ha tillbaka sin nyckel om man märker att någon smygfilmar en (om det stämmer)?
Kanske också praktiskt av andra skäl också, när man har barn som ideligen slarvar bort sina nycklar.
Kan det vara så att mgm förskaffat sig en nyckel på ett otillåtet sätt? Dvs att L*ena inte gett honom nyckeln, utan att han på något sätt norpat åt sig den?
Han kan förstås ha haft en reservnyckel som blomvattnare under semester, inget konstigt med det.
JM skriver en fråga om nycklarna.

Ja, lika "suddig" som HD är, är frågan om lås och nycklar.
Men känsligt verkar det...
Citera
2019-08-23, 17:09
Medlem
Blessedfruits avatar
Komplettering

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok, backar lite från min kritik. Ja nog skulle det säkert kunna ge något av värde att provropa lite i området.
Om tex ett 'normalskrik' utan problem hörs över E20 så kan man ju inte utesluta att daalans hörde LW.

Jag inbillar mig att det skulle höras bättre till daalan än till rättarevägen eftersom det så att säga inte är något bullerplank ivägen. De är väl designade för att dämpa ljud från vägen till området, men till daalans blir det kanske fel vinkel. Har för mig att daalan pratade om en balkong dessutom, men det kan jag minnas fel om. Om man drar en tänkt linje från BP till daalans balkong kanske det inte ens är något bullerplank i vägen?

Det kanske inte är konstigt om det hörs till daalan, men inte till rättarevägen?
Senast redigerad av Blessedfruit 2019-08-23 kl. 17:15. Anledning: Komplettering
Citera
2019-08-23, 17:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
EGT hävdade att det var ett exempel, men jag tror att densamma vill berätta något men vågar inte?

Ja, håller med.
Ibland känns det som att EGT svajar rejält och "testar" vår reaktion och våra tankar mot sina egna. Att EGT har blivit förd bakom ljuset av mgm borde vara ett uppvaknande för henne.
Citera
2019-08-23, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Redan vid en sönderslagen knäskål faller en så skadad person. Vilken kropp står upp och "inväntar" ett slag på ett så exakt ställe som nästa knäskål? Tänk dig smärtan!

Om GP är en kvinna som håller i basebollträet så krävs det nog två slag, minst.
Jag börjar mer och mer tro att JG och SD lät HD hålla i basebollträet.
Jag kan inte tänka mig att JG har någon anledning att hata LW till den milda grad.
Den som hatar mest är nog HD.

Men vem höll i LW och sedan avlägsnade sig?

Det måste vara SD som återvände till LWs radhus om orsaken till mordet är dessa örhängen.
Örhängena fick kanske LW av SD.
HD får reda på att SD gett bort örhängen till sin älskarinna och kräver att han ska ta tillbaka dom.
Han är den enda som kan känna till var hon hade sina smycken mm, som är hemmastadd i hennes hem.
Nu är detta spekulationer.
Senast redigerad av Medimera 2019-08-23 kl. 18:01.
Citera
2019-08-23, 18:08
Medlem
Citat:
Har vid flera tillfällen tagit upp det här med det försvunna
baseballträet, som brukade stå innanför ytterdörren i LW:s hem.

EGT reagerade alltid väldigt kraftfullt när detta baseballträ kommit
upp i diskussioner, även när det nämnts av andra skribenter.

För egen del så har mitt deltagande i detta baseballträets
vara eller icke-vara, ådragit sig hotelser i PM
.

Kan du inte lägga upp skiten till allmän beskådan, eller har din ID avslöjats.
I så fall förstår jag om du är försiktig.

Skulle någon stolle få för sig å hota mig så åker han upp direkt, å det
oavsett om mitt nick avslöjas.
Sedan är token välkommen å göra hembesök.

Om man hotar någon som man inte känner kan det slå fruktansvärt fel, en
liten varning till idioterna som ägnar sig åt det.

Jag tror fortfarande att bollträt är ett exempel, eller gällde hoten specifikt
just basebollträt?
I så fall så betyder det något, åtminstone för någon.

Du får gärna PMa, jag är vattentät.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in