Citat:
Ursprungligen postat av
Rubar
Tror nu inte på den anförda teorin men enligt uppgift så var det ju så att skrik ekade över nejden. I 5 minuter.
Jo, det är sant.
Men bakom bullerplanket syntes inget direkt utåt.
Nu tror jag inte att någon planerar i en noggrann plan att döda någon bakom ett plank för att risken att synas och att eventuella skrik inte kommer att höras.
Och inte tror jag heller att gm kalkylerat att bullerplanket skulle dämpa ljuden så till den milda grad att ingen granne vid Rättarevägen skulle höra något.
Säkerligen har LW inte gått bakom planket frivilligt, så långt är jag med. Hon har blivit överrumplad utanför.
Gm har inte kalkylerat alls, utan reagerat i vredesmod. Något har fått bägaren att rinna över totalt. En snabb plan.
Kanske försök att få Lena att avstå Norgeresan. Kanske borde hon förstå att hon inte kan umgås med män på det sättet?
Sedan går diskussionen överstyr, L*ena blir indragen bakom planket, kanske visste gm redan innan att detta skulle ske. Därav gångpromenaden ner mot planket.
Att det skulle vara så svårt att döda någon kanske inte gm hade räknat med? Eller tänkt på? Han reagerade som en neanderthalare? Kunde inte styra sig själv?
Skriken ekade över motorvägen, säkert hördes de även på Rättarevägen också...
Vi vet inte om det ringde fler än dalaans. Vi vet fr a inte om det var fler som hörde något, men inte ringde eller kanske inte reagerade.
Några kanske har berättat först senare när kroppen hittades.
Konstigt om de vittnen som var vakna, hör och synvittnet inte har hört skrik...
MV skrev väl att hörvittnet hört av sig efter det att kroppen hade hittats väl? Det efter att hon kopplade ihop dessa röster med rätt riktning.
Men om hon hade hört skrik också.... då borde hon ha hört av sig direkt.
Synvitnet (som jag tolkar som ytterligare ett vittne), den grå tanten på marknaden, hon kan ju ha bott närmare fyndplatsen. Men även där känns det lite märkligt att det är vittnesmålet om vad hon har sett som kommer i förgrunden. Om hon hade hört skrik, borde hon inte ha hört av sig tidigare?
Så jag får en känsla av att planket ändå har haft en starkt ljuddämpande effekt?
Men man vet ju inte, kanske vill polisen skydda vittnena (och utredningen) genom att inte lämna ut för mycket uppgifter.