2019-08-23, 09:36
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Snälla CarlJanne är det så svårt att sätta sig in i omständigheterna kring dessa bevis?

Om dessa hot nu finns i textform i form av mail, sms eller via messenger och/eller sparats som skärmdumpar + foton och mobilfilmer och att dessa överlämnats till polisen och ingår i förundersökningen - varför skulle detta innehåll publiceras i tråden?
Det är ju kanske viktiga bevis mot GM och en bidragande orsak till att denne ännu efter snart 1,5 år fortfarande är skäligen misstänkt.

Dessa bevis?
Vad får dig att tro att brott med fängelse på straffskalan inte skulle räcka till att häkta honom på sannolika skäl?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-23 kl. 09:43.
Citera
2019-08-23, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag håller med om att det är konstigt att det blir sånt liv och så mycket motsägelser kring HD. Det kan tyda på att hon.är inblandad. Daltande ser jag emellertid inga tecken på alls. Att vara otrogen mot sin fru är misshandel snarare än daltande.

Tror du stt någon ser otrohet som daltande? Nu tror jag att du dummar dig något, varför får stå för dig själv.

Så jag räknar med, pga ovanstående, att du faktiskt förstår vem
alla daltar med och vad det beror på, dvs varför!!!!
Citera
2019-08-23, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Fast det måste väl inte handla om ett larm? Ett "överfall" kan ju syfta på en mängd olika grejer som är tänkta att ligga över nåt annat (vid montering av rör, ledningar etc). Bildgoggla.
Sökte lite på Bauhaus, hittade inga 'rena' överfallslarm, bara huslarm.

Tycker också LW:s formulering (med utropstecknet) tyder på att det inte handlar om ett personlarm: "Åker via Bauhaus och införskaffar ett överfall (!) för överraskande många kronor och blir sedan avsläppt hemma."

Kanske LW var så rädd så hon skrev kryptiskt i tråden för att skrämma tillbaka genom att varna den som trackasserade henne? Bara den som utsatte henne skulle förstå och därför skrev hon så konstigt tänker jag??
Får en känsla av hon kan vara paranoid, och som mördaren förmodligen också vill ska ske...? (Gaslighting)
Citera
2019-08-23, 10:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Scrollar vanligtvis förbi dina inlägg.

Vet inte om mitt svar blir för mycket Offt . Ska försöka hålla mig kort.

Är mycket väl insatt i Blattelitos förehavanden. Av skäl vi inte ska gå in på har jag följt rättegångarna omsorgsfullt . Fup,en på 4000 sid (vill jag minnas) är en diger läsning. Tro mig..

Vid transportens ankomst med den fd muskulösa testobyggaren nu häktes-avmagrade taniga kropp bojad mellan 2 vakter fördes han så in till rätten från kajen på riddarholmen.

Hovrätten ogillade Trs dom på 16 år för att det inte var ställt utom rimligt tvivel att tramadolinjektionen blattelito gav Annie i badkaret var det som orsakade hennes död. Bevisligen hade Annie intagit tramadol oralt innan injektionen. Hon hade också en historik av tramadolmissbruk,.

Hovrätten underkände TRs dom men dömde honom för en hel del grova hot och trakasserier* via sms till 2-2,5 år tror jag det var.
Emedan Blattelito får avräkna den långa häkningstiden så är han ute nu till hösten eller runt årskiftet vill jag minnas .

Precis såna grova hot och trakasserier som okunniga strof och Sh.Holmes försöker övertyga andra okunniga om att SD utsatt LW för och dessutom påstår TR negligerade vilket är rent nonsens.

Hade det funnits någon grund i strofs och detektivens påståenden så hade SD odiskutabelt häktats nåt annat vore tjänstefel. Övertydligt är att fallet Bloggelito visar på hur allvarigt grova hot och trakasserier mot speciellt kvinnor ses av rätten.

Otäckt var att Annies dotte 3 år iklädd endast blöjor var ensam inlåst med hennes döda mamma under traumatisk lång tid. Dottern sa någonting i stil med "mamma öppnar inte ögonen" genom brevlådan innan låssmeden fick upp dörren.

Sett och hört för mycket men kunde inte hålla tillbaka tårarna när jag hörde det. Rubriceringen var nån/några dagar inledningsvis självmord. Det var Blattelito själv som ringde polisen och gjorde anmälan och han var inte misstänkt inledningsvis.

Hovrätten slår fast att det inte är ställt utom rimligt tvivel att injektionen Blattelito gav Annie var dödande.

För att vara tydlig är det inte fastslaget att det alls är ett mord.

Att jämföra det som inte ens bevisats vara ett mord med mordet på LW låter sig naturligtvis inte göras. Det går inte påstå mördaren sluppit undan ett mord som kanske inte är ett mord. Dessutom haltar jämförelsen på att Blattelito inte var misstänkt inledningsvis såsom SD var.

Inget bra försök Notknapparen.
Dom grova hoten och trakasserier Blattelito utsatt Annie för och dömdes för finns i FUP för intresserade.

Jag har inte följt ovanstående fall mer än det som stått i pressen. Jag tog det därför att det dök upp i mitt minne direkt när jag såg din fråga.
Det jag hade läst var att det var svårt att bevisa att Blattelito skulle ha varit inne i lgh överhuvudtaget. Som jag förstod det hade han själv påstått att han satt utanför hennes dörr hela tiden.
Jag kan inte gå in i detaljerna om ev stickfynd, Tramadolhalter i blodet, i magsäck osv. eftersom jag inte alls är insatt i fallet på något djupare plan.

Men som jag förstod det enligt pressen hade BO halter av ämnet som vida översteg halter som man kunde få i sig själv genom att ta tabletter.

De halter hon hade Tramadol i blodet var dödliga.

Dödsorsak var alltså förgiftning av Tramadol.

Man kunde dock alltså inte utesluta att det var ett självmord?
Kunde man utesluta att han varit inne i lgh?

Det är just svaren på vem som gjort det, som inte har uppfyllts enligt lagen.
Har offret varit delaktig i det hela genom att själv inta Tramadol? Vet man säkert att det var hon själv som tog dessa?
Du skriver "[...] det inte var ställt utom rimligt tvivel att tramadolinjektionen blattelito gav Annie i badkaret var det som orsakade hennes död. "[...]. Jag vet inte om jag tolkar dig fel, men har man bevisat att han gav henne en injektion?
Jag fattade det som att det var i princip omöjligt att själv få i sig dessa doser eftersom man blir medvetslös ganska snart?

Din fråga:
"Nämn ett (1) mord där en direkt utpekad gärningsman , brottsplats , brottsoffer, tidpunkt för gärningen, trolig dödsorsak funnits där inte mordet lösts?"

Utpekad gm, brottsplats, brottsoffer, tidpunkt för gärning, trolig dödsorsak. Detta är uppfyllt.

Även om man inte kan utesluta att det var ett självmord, så har hon dött av en dödlig dos av Tramadol.

Jag tror som Elsa, att det finns många fler fall där man inte kunnat lösa fallet trots att man har en misstänkt, ett brottsoffer, ett dödsorsak och en tidpunkt för döden.

Att du menar att detta fall med Lena är unikt genom att man inte kan lösa det, det tror jag inte på. Jag förmodar att du menat att det är så unikt att det helt enkelt inte kan vara mgm som är den skyldige.

Jag är inte insatt i så många fall så att jag kan trolla fram något bara så där.
Carl-Janne?

Citera
2019-08-23, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Kanske LW var så rädd så hon skrev kryptiskt i tråden för att skrämma tillbaka genom att varna den som trackasserade henne? Bara den som utsatte henne skulle förstå och därför skrev hon så konstigt tänker jag??
Får en känsla av hon kan vara paranoid, och som mördaren förmodligen också vill ska ske...? (Gaslighting)

Så kan det ju vara. Men är skeptisk. Tänker att LW, som inte verkade ha det svårt med orden i text, nog då skulle ha kunnat få till en något mer subtil/dold formulering än att i klartext skriva "överfall" med utropstecken.
Citera
2019-08-23, 10:19
Medlem
Citat:
Så kan det ju vara. Men är skeptisk. Tänker att LW, som inte verkade ha det svårt med orden i text, nog då skulle ha kunnat få till en något mer subtil/dold formulering än att i klartext skriva "överfall" med utropstecken.

Tänker att hon faktiskt köpte ett dyrt infall, dvs impulsköp och bara vrängde till för att då skrämma/varna den som hotade!
Citera
2019-08-23, 10:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
/.../
Det jag hade läst var att det var svårt att bevisa att Blattelito skulle ha varit inne i lgh överhuvudtaget. Som jag förstod det hade han själv påstått att han satt utanför hennes dörr hela tiden.
/.../
Vet du om åklagaren har kunnat visa på någonting överhuvudtaget som tyder på att SD ens lämnade sitt eget hus under kvällen? Enligt rykten i tråden skall han ju i förhör ha uppgett sig ha varit hemma hela kvällen.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-23 kl. 11:19.
Citera
2019-08-23, 10:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Håller med.
Jag tänker att det kan vara ett utropstecken för att uttrycka det lustiga faktum att en bygel/fästanordning för hänglås kan heta på det viset. Tänker att hon kan ha menat ungefär (sic!) efter överfall. Alltså; ja, det är verkligen så det heter!

Kanske inte så lätt att hitta denna pryl på Bauhaus om man inte vet benämningen.

https://www.bauhaus.se/hanglasoverfall-8428-a2-71x24
Citera
2019-08-23, 10:50
Medlem
Citat:
Tänker att hon faktiskt köpte ett dyrt infall, dvs impulsköp och bara vrängde till för att då skrämma/varna den som hotade!

Ok. Jag förstår, den här gången, hur du menar. Men tänker annorlunda.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Håller med.
Jag tänker att det kan vara ett utropstecken för att uttrycka det lustiga faktum att en bygel/fästanordning för hänglås kan heta på det viset. Tänker att hon kan ha menat ungefär (sic!) efter överfall. Alltså; ja, det är verkligen så det heter!

Kanske inte så lätt att hitta denna pryl på Bauhaus om man inte vet benämningen.

https://www.bauhaus.se/hanglasoverfall-8428-a2-71x24

Ja precis så tänkte jag också: hon går in på Bauhaus och frågar/förklarar vad hon söker, får då höra ett "Jaja, du menar ett överfall, såna finns på hylla B 38." Typ.
Och därav hennes "!".
Senast redigerad av Rubar 2019-08-23 kl. 11:23.
Citera
2019-08-23, 10:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Du som är så övertygad om att det är rätt MGM och så läser man alla dina långa inlägg här hur du tvivlar att mordet ska lösas.

Ändå hållet du fast vid SD som MGM och försvarar din teori till 100% och har alltid så eftertänksamma svar som stämmer på MGM.

Varför tvivlar du med dina långa inlägg och dina oroliga tankar att mordet inte ska lösas börjar bli väldigt konstiga motsättningar när man läser dina inlägg efterföljande. Du kände inte ens Lena, sa du. Mja jag är inte säker på det!

Ja jag litar inte ett dugg på dina ord. Du är för bestämd om MGM med tanke på ditt varvande med ängsliga tvivel...det är något som inte stämmer tycker jag! Det är bara för mycket av allt åt båda håll här... Min åsikt!

Och du Notknapparen...det du tänker om dina teorier och vill pröva om de håller, har förstått du tycker det är mycket spännande....

Lita på mina ord behöver du inte göra.

Inget av det jag skriver hävdar att jag på något sätt vet något. Allt är bara spekulationer. Jag brukar vara mycket noga med att skriva ut vad som är min spekulation. Det som inte är spekulation brukar jag försöka länka till om det går. Annars skriver jag ut varifrån jag fått infon.

Och nej, jag känner inte en kotte i denna mordhistoria.
Jag bor inte i Örebro eller i dess närhet.
Och nej, jag är inte på något sätt ansvarig för L*enas mord/död.
Citera
2019-08-23, 10:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Ju längre tråden gått, dess mer EGTkramare har jag blivit. Speciellt efter det KrabbanConrad skrev. Var rädd om dig EGT och berätta allt för polisen!

Oj, det är inget jag minns!
Jag har försökt hitta det inlägget, men hittar inget nu som liknar detta.

Jag kan dock hålla med om denna tanke.
Underligaste mordet och underligaste tråden som jag har deltagit i.

Tillägg:
Krabbankonrad uppfattar jag som en trovärdig och sansad skribent. Om det stämmer det du skriver är detta intressant.
Citera
2019-08-23, 11:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Dessa bevis?
Vad får dig att tro att brott med fängelse på straffskalan inte skulle räcka till att häkta honom på sannolika skäl?

De är kanske en del av en beviskedja. Brottet kanske kan rubriceras som olaga förföljelse/stalkning, men i detta fall handlar det ju om mord.

https://polisen.se/lagar-och-regler/lagar-och-fakta-om-brott/olaga-forfoljelsestalkning/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in