2019-08-23, 06:45
Avstängd
KungPungPats avatar
Jag läste i en gammal svensk vetenskaps tidning (Illustrerad Vetenskap) från år 2005. Det stod om magnet-terapi och hur tester visade att försökspersonerna rapporterat att deras smärta motverkades av magnetsmycken som dom fick pröva.
Det stod sen att läkare inte vill rekommendera magnetsmycken "än", för att dom vill utföra mer tester innan dom rekommenderar nånting som enligt studier, fungerar.

Det var år 2005 som den tidningen kom ut. Jag antar att dom inte gjorde fler tester.

Jag har själv burit magnetsmycken i några år, dygnet runt. Inte för att motverka smärta men jag hade definitivt använt magneter för att motverka smärta genom att öka blodcirkulationen.. om jag hade smärta.

Inflammationer skall man dock inte använda magneter på eftersom ökad blodcirkulation inte påverkar inflammationer positivt.

Jag mår bra, delvis från magnetterapin.. jag hade dock inga besvär innan jag började använda magnetsmycken.. så det blir ganska svårt att avgöra vad magnetsmycken gör för just mig.

Finns det någon annan än mig som bär magnetsmycken 24 timmar om dygnet i flera år?
Funkar det för er?
Senast redigerad av KungPungPat 2019-08-23 kl. 06:48.
Citera
2019-08-23, 07:05
Medlem
sommarlovs avatar
Jag har aldrig hört talas om att magneter skulle hjälpa mot smärta.
Den enda seriösa rapporten jag läst, var en studie som undersökte om magnetism hjälpte benbrott att läka snabbare.

Här är en humorbild om vad de flesta anser om frågan:
https://www.forumbilder.com/i/rd0m
Citera
2019-08-23, 07:33
Medlem
borrizs avatar
Trevligt att du upplever att magneterna hjälper mot dina besvär
ts.
Jag skulle trots detta uppmana andra att i första hand besöka läkare.
Citera
2019-08-23, 12:31
Medlem
De armbanden fanns redan på 80-talet.
Citera
2019-08-23, 14:44
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroke99
De armbanden fanns redan på 80-talet.
Magnetarmband och minns jag inte helt fel så fanns det också koppararmband
Citera
2019-09-09, 08:08
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag har aldrig hört talas om att magneter skulle hjälpa mot smärta.
Den enda seriösa rapporten jag läst, var en studie som undersökte om magnetism hjälpte benbrott att läka snabbare.

Här är en humorbild om vad de flesta anser om frågan:
https://www.forumbilder.com/i/rd0m

Magnetism vidgar blodkärlen och ökar cirkulationen vilket motverkar smärta och skyndar på läkning.
Skador inom sporter brukar ibland behandlas med magneter för att skynda på läkning.. vilket är bra om sportslaven måste användas igen snart.

Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Trevligt att du upplever att magneterna hjälper mot dina besvär
ts.
Jag skulle trots detta uppmana andra att i första hand besöka läkare.

Jag har inga besvär som jag motverkar genom att bära magneter.
Det finns bara inga bieffekter, men dock positiva effekter.. så jag använder magneter dygnet runt.
Jag tillåmed sover med magneter.

Det finns magnetiska sängmadrasser att köpa.. så visst finns det folk som vet om de positiva hälsoeffekterna som magnetism innebär.
Citera
2019-09-10, 21:59
Medlem
Jag äger en magnetmadrass som faktiskt har hjälpt mig väldigt mycket. Inte bara med smärtor utan utslag och annat också. Jag tror som du att magneter ökar blodets cirkulation och att det på något sätt leder till bättre hälsa. Kanske ökar syresättningen och tillförseln av näring till organ och vävnad? Många sjukdomar verkar ju ha en koppling till trögflytande blod, därav blodförtunnande medel..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in