2019-08-23, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Dom kör med lockpriser för nya kunder. Trogna kunder belönas inte. Det lönar sig inte.

En fundering. Ok att de "lockar" nya kunder, men när det gått ett år eller två då? Höjer de helt plötsligt premien rejält? Ts nämner ju "några tusenlappar per år". BTW gäller de tusenlapparna bara för EN bil eller räknade du, Polisen.Patrik, på alla bilarna i familjen?
Citera
2019-08-23, 02:39
Medlem
TattooedFuckers avatar
Några av mina bilar ställer jag av o på 10 ggr per år så historiken blir man knäpp av . Byt bolag om du inte är nöjd .

Bilsportförsäkring kör ja på fast är ju entusiastfordon med så
Citera
2019-08-23, 02:53
Medlem
Ställ av bilen, kontakta försäkringsbolaget och säg att du inte vill ha någon avställningsförsäkring. Vänta till du fått bekräftelse från nuvarande bolag om att du inte längre har någon försäkring hos dom. Ställ på bilen igen och teckna hos nytt bolag.

Gjort så själv två gånger mitt i försäkringsperiod och utan problem kunnat byta bolag. Tar några dagar som man måste ha bilen avställd, men man slipper fejkade ägarbyten osv.
Citera
2019-08-23, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.Patrik
Mitt försäkringsbolag håller på och muppar sig med mig. För ett år sedan slog jag upp priser för en likadan bil som jag äger på mitt personnummer och fick avsevärt billigare erbjudanden än vad min faktiska premie är. Mejlade kundtjänst ...
.

Vet iofs inte vilken generation du tillhör men kanske är det de senare "mejl-generationerna".

Vad det handlar om är att man mejlar inte i frågor som dessa, man RINGER eller BESÖKER (om de går).
Man FÖRHANDLAR om avtalen. Ja, om man nu kan det...
Citera
2019-08-23, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
En fundering. Ok att de "lockar" nya kunder, men när det gått ett år eller två då? Höjer de helt plötsligt premien rejält? Ts nämner ju "några tusenlappar per år". BTW gäller de tusenlapparna bara för EN bil eller räknade du, Polisen.Patrik, på alla bilarna i familjen?
Min senaste bil så kollade jag insplanet i samband med att vi bytte ägare med appen, jag tog den billigaste, Dina. Det var tre år sedan och min försäkring har ökat med ca 5:-/månad sedan dess, nu betalar jag runt 210:-/månad för halvförsäkring. Inte alltför saftig höjning.

Tilläggas bör att jag har ett annat bolag till övriga försäkringar, jag kollade med dom och dom ville ha 50% mer i premie för samma försäkring, dom kunde inte på något sätt matcha priset jag fått.
Citera
2019-08-23, 11:56
Medlem
Polisen.Patriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Det gäller en (1) bil, med en ganska dyr försäkring och även dyr mellanskillnad på vad jag betalar vs vad de erbjuder online. De kör iallafall inte med några lockpriser verkar det som.

Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Några av mina bilar ställer jag av o på 10 ggr per år så historiken blir man knäpp av . Byt bolag om du inte är nöjd .

Bilsportförsäkring kör ja på fast är ju entusiastfordon med så
Jag är ju nöjd med bolaget men inte med priset. Just nu är jag mest missnöjd med kundtjänsten och att de inte kan ge raka svar, vad är det ens för mening att hålla på att orma sig med sånt här? Jättelöjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av hoffmaestro90
Ställ av bilen, kontakta försäkringsbolaget och säg att du inte vill ha någon avställningsförsäkring. Vänta till du fått bekräftelse från nuvarande bolag om att du inte längre har någon försäkring hos dom. Ställ på bilen igen och teckna hos nytt bolag.

Gjort så själv två gånger mitt i försäkringsperiod och utan problem kunnat byta bolag. Tar några dagar som man måste ha bilen avställd, men man slipper fejkade ägarbyten osv.
Kanske testar det om jag ids, jag använder bilen ganska ofta så det känns meckigt att börja med avställningar. Men isf måste jag nog verifiera att mitt bolag verkligen går med på en uppsägning då och inte låter avställningsförsäkringen rulla på till förfallodatumet.

Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Vet iofs inte vilken generation du tillhör men kanske är det de senare "mejl-generationerna".

Vad det handlar om är att man mejlar inte i frågor som dessa, man RINGER eller BESÖKER (om de går).
Man FÖRHANDLAR om avtalen. Ja, om man nu kan det...
Jag betalar iallafall försäkringspremie som om jag fortfarande var 18 år.

Jag skickade en lång harang till kundtjänst igår som de inte ännu besvarat. Om de fortsätter ge mig korkade svar så ska jag ringa, det var inte alls någon dålig idé.
Citera
2019-08-25, 02:38
Medlem
Ställ av bilen, ring dagen efter när försäkringsbolagets register uppdaterats och säg upp avställningsförsäkringen, när den är borta så tecknar du hos nån ny och ställer på bilen igen. Så gör jag varje år med mina fordon om jag hittar billigare / bättre försäkring.
Jag har haft ALLA bolag genom åren och de kan inte neka dig till att säga upp avställningsförsäkringen. Sist sa jag bara att bilen är skrotad.
Senast redigerad av KLR 2019-08-25 kl. 02:40.
Citera
2019-08-27, 15:54
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Min senaste bil så kollade jag insplanet i samband med att vi bytte ägare med appen, jag tog den billigaste, Dina. Det var tre år sedan och min försäkring har ökat med ca 5:-/månad sedan dess, nu betalar jag runt 210:-/månad för halvförsäkring. Inte alltför saftig höjning.

Tilläggas bör att jag har ett annat bolag till övriga försäkringar, jag kollade med dom och dom ville ha 50% mer i premie för samma försäkring, dom kunde inte på något sätt matcha priset jag fått.
Tänk på att insplanet Suger på prisjämförelse, dom har inte med länsförsäkringar, dom tillsammans med svedea brukar vara dom absolut billigaste bolagen. Har du LF och använder deras bank också så sjunker priset med ytterligare 15%
Citera
2019-08-27, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Tänk på att insplanet Suger på prisjämförelse, dom har inte med länsförsäkringar, dom tillsammans med svedea brukar vara dom absolut billigaste bolagen. Har du LF och använder deras bank också så sjunker priset med ytterligare 15%
Du har säkert rätt men när man står på plats med en nyköpt bil och behöver försäkring för att köra lagligt så är det smidigt med insplanet, bara att klicka 'köp' på den billigaste.

Jag har kollat mc-fösäkringar och då är alltid svedea billgast för mig, dom finns åtminstone. LF vore nog inte ett alternativ för mig även om dom vore billigast, i så fall skulle dom vara avsevärt mycket billigare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in