2019-08-23, 01:44
Medlem
AnalBarbies avatar
Oklart gällande abok, sorry.

Någon mer än jag som hörde en sjuhelvetes smäll för ca 10 minuter sedan? Befinner mig i Solna. Lät som en vansinnig jävla explosion med tillhörande muller.

Slog blixten ner eller har ni något annat tips?

Edit: det var en "lång" explosion. Inget jag hört i samband med blixtnedslag. Men hör inga sirener eller något nu i efterhand.
Senast redigerad av AnalBarbie 2019-08-23 kl. 01:46. Anledning: Mer info
Citera
2019-08-23, 01:46
Medlem
vallpojkens avatar
Japp, hörde, funtade på om det var värt att starta tråd, men du hann före. Bor i västra skogen. Small som fan. 01.35 klockade jag.
Citera
2019-08-23, 01:46
Medlem
Bor nära Upplandsväsby och jag hörde ett svagt buller nyligen. Tänkte att det var åska långt bort men nu kanske det var något annat?
Citera
2019-08-23, 01:48
Medlem
Hördes i Danderyd.
Citera
Medlem
Muller låter som åskan. Är handgranaterna slut eller? Läser aldrig om sådana utan bara om bangers och sprängladdningar numer. Tänkte om alla sprängningar på sistone beror på att gängen försöker hitta ersättare till handgranaterna genom att labba lite själva och provspränger sina påfund?
Citera
Medlem
Jag bor i Solna, vaknade av smällen. Hela huset skakade!
Citera
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnalBarbie
det var en "lång" explosion. Inget jag hört i samband med blixtnedslag. Men hör inga sirener eller något nu i efterhand.

Nä. lät inte som åska. Det var kolugnt före och kolugnt såhär i efterhand. Har inte hört nåt muller.
Citera
2019-08-23, 01:49
Medlem
Hörde en hög smäll i Nacka vid samma tidpunkt. Tänkte på åska också, men detta lät annorlunda, därför jag skriver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Japp, hörde, funtade på om det var värt att starta tråd, men du hann före. Bor i västra skogen. Small som fan. 01.35 klockade jag.

Samma här vid Solna C, riktigt hög smäll och den kändes ”långvarig”, ett par sekunder. Visserligen regnar det, men det var inget typiskt åskmuller. Spännande tider.
Citera
Medlem
Prutmammas avatar
Är också i Solna, nära näckrosens tunnelbana. Hörde en hög smäll 01:35
Citera
2019-08-23, 01:50
Medlem
AnalBarbies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Nä. lät inte som åska. Det var kolugnt före och kolugnt såhär i efterhand. Har inte hört nåt muller.

Samma här. Det är nog bara jag som sitter och försöker intala mig att det var åska ändå.

Aldrig hört något liknande. Lät som att hela MOS rasade.
Citera
2019-08-23, 01:50
Medlem
caedrics avatar
Annan tråd finns där någon liksom jag noterade samma dova smäll så det hördes med viss gusto ända till Karlaplan / Gärdet vid tidpunkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in