2019-08-22, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Hanif Bali är endast försvarad av idioter. Så långt stämmer din enfaldiga oneliner. Hönshjärnor som gillar Hanif Bali har inget i moderaterna att göra. Det är ett parti för den högutbildade människan och arbetaren, och skall också premiera densamme.

Du menar som Carl Bildt eller hårfrisörskan Beatrice Ask? Jag tror bestämt att din definition av "högutbildad" skiljer sig från den gängse definitionen.
Senast redigerad av Eventor 2019-08-22 kl. 22:21.
Citera
2019-08-22, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Är du helt bakom.? Det vet väl alla! Det är hans stora fördel att inte vara svensk och inte politiskt korrekt.
Herregud, du tycker alltså att det är en fördel att inte vara svensk?

Dumjäveln är moderat. Och det har han varit under hela tiden som moderaterna vill att vi ska öppna våra hjärtan. Han är med andra ord en skitstövel.
Citera
2019-08-22, 22:00
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
De flesta svenska politiker blir helt handfallna när Trump börjar käfta, Bildt vågar varje fall kommentera och bemöta det samt stå upp för Sverige. Han vänder inte andra kinden till som många andra mesiga svenska politiker. Sedan om man tycker att Bildt har rätt eller fel i det han skriver är en totalt annan sak, personligen respekterar jag Bildt väldigt mycket.

Stå upp för Sverige, det vetefan. Den jäveln har varit inblandad i mycket skit och skumraskaffärer.
Citera
2019-08-22, 22:17
Medlem
När de värsta kritikerna står till vänster vet man att Bali borde försvaras.
Citera
2019-08-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Mycket #backahanif i sociala medier nu. Men hur många är M-väljare som faktiskt kommer överge partiet?

Kommer det verkligen märkas av i kommande mätningar att M-ledningen klippt vingarna på Bali?

En hög andel är säker moderatväljare eller potentiella moderatväljare. Det är nog få som inte alls ser M som ett alternativ som försvarar Bali, inte så många från V, MP, S, C, L direkt.
Citera
2019-08-22, 22:37
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Mycket #backahanif i sociala medier nu. Men hur många är M-väljare som faktiskt kommer överge partiet?

Kommer det verkligen märkas av i kommande mätningar att M-ledningen klippt vingarna på Bali?

Jag tror inte det handlar om att överge M. Alltför många människor ute i kommunerna arbetar gratis för partiet år efter år för att lägga allt det på hyllan.

Processen handlar snarare om att bygga upp en stöd för en ny ledning eftersom den nuvarande inte längre representerar hela partiet. Detta har varit tydligt rätt länge när jag pratat med bekanta som är engagerade inom partiet.
Den gamla falangen kommer dock inte släppa taget frivilligt, så det brukar ta ett tag, men jag ser det som ofrånkomligt. Kristersson blir inte långvarig.

Anledningen till att vänstern stöttar Kristersson och Bildt är för att detta får dom att framstå som svaga, vilket kan kasta in M i en partiledarkris lagom till nästa val.
Citera
2019-08-22, 23:24
Medlem
Så två debattörer, som båda ogillar moderaterna, satt i TV igår och diskuterade Hanif. Folk frågar sig varför ingen företrädare för moderaterna var med? Svaret är väl att partiledaren inte tillåtit någon moderat att medverka.
Citera
2019-08-22, 23:55
Medlem
Danneliuss avatar
Hur mycket man än hatar M så var HB en frisk fläkt när han gång på gång drog ner brallor på alla batiktwittrare..
Citera
2019-08-23, 00:05
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Många, mig själv inkluderad, ser Hanif Bali (m) som en av de viktigaste och mest relevanta politikerna i dagens Sverige. Han har en tuff debattstil, visst, men han engagerar folk och belyser aktuella frågor. Och ett engagerat folk är nödvändigt för en levande demokrati. Nu har Bali i dag talat lite väl "tufft" om partivännen Carl Bildt och då var det dags för krismöte igen i moderaterna.

https://www.expressen.se/nyheter/hanif-bali-attackerar-carl-bildt-en-man-som-inte-lyckats-ha-ratt/

Som om Carl Bildt, mannen som gav teflonet ett ansikte, skulle ha tagit åt sig av Balis uttalande. Bildt får anses vara en av de mest kapabla som finns att försvara sig själv om det behövs. Nej, här ligger nog annat bakom.

Tänker moderaterna försöka tysta Bali? Det har drevats länge nu mot Bali från den desperata vänstersidan, och media, vilka bara hjälplöst kan se på när Bali smular sönder s k sanningar på löpande band. Hans engagemang mot att religion åter ska bre ut sig i vårt samhälle samt hans belysande av dubbelmoralen hos diverse debattörer får väl redan anses vara legendariskt. Jag försvarar inte allt Bali uttalat men att han i dagens läge är oerhört viktig för ett levande politiskt samtal står jag benhårt fast vid.

Vad tror ni andra? Vad kommer ut av dagens moderat-möte? Hur skulle moderaterna klara sig om de tvingar Bali att tystna på nätet? Vilken betydelse tycker ni Bali har i dagens politiska läge?

Jag tycker Bali är en riktigt frisk fläkt i detta annars så vämjeliga politiker Sverige.

I tider med så mycket politikerförakt så behövs rättframma personer som Hanif.
Citera
2019-08-23, 00:12
Medlem
hannybannys avatar
Ja, alltså Moderatledningen har bara väntat på ett tillfälle att kunna knäppa Bali, pga hans obekväma (sanningsenliga visserligen) uttalanden. Nu fick de ett tillfälle, och tog det. Hade det varit nån annan, som de tyckt kunde vara kvar på uppdrag, hade Ulf gått ut med tillsammans med den personen, ett uttalande om att det var ett skämt eller en tabbe eller inget illa ment, etc.
Citera
2019-08-23, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Så två debattörer, som båda ogillar moderaterna, satt i TV igår och diskuterade Hanif. Folk frågar sig varför ingen företrädare för moderaterna var med? Svaret är väl att partiledaren inte tillåtit någon moderat att medverka.
Anders Lindberg och lena mellin?!
Citera
2019-08-23, 00:20
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Du kan väl svara på min fråga: Hur mycket av sin politik har nya snälla SD fått igenom?

Lika mycket som AFS å MED, dvs inte ett skit. Utstötta mobboffer. 1,4 miljoner människor är utmobbade, persona non grata. Länge leve konsensus. Go with the Flow...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in