2019-08-20, 17:26
Medlem
Acevixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag håller med om att Jewels ska betala skatt för pengarna de får in via sin YT, både samarbeten och donationer. Men det är skatteverkets sak att sköta den myndighetsutövningen, vilket jag också utgår från kommer göras, och då också kommer det ske med ett skattetillägg eller annan bestraffning. Fram tills dess gör inte familjen något moraliskt fel vad jag kan se.
När det gäller annan inkomst, så vill jag påstå att det är skatt på sjukersättning. Helt 100 är jag givetvis inte, men nästan säker. Det är ju skatt på sjukpenning i alla fall.

Och vad händer när skatteverket kommer kräva pengarna hon är skyldig att betala?
Då kommer det upp en ny gråtvideo där hon tigger pengar för att betala av dem skulderna.
Är det inte hyra är det nått annat.
Enligt mig ser jag inget dem Jewels gör rätt. Familjen gör inget då Oliver ansvarar inte för något och finns inget på den hans morfar. Givetvis är det skatt på sjukpenning. Hon betalar ingen skatt ändå kräver hon pengar. Gråter för ''ingen hjälper, ingen ger pengar, oj luften är så jobbig'' snälla nån det är HON som måste hjälpa sig själv.
Citera
2019-08-20, 18:13
Medlem
Japonicas avatar
Citat:
Jag håller med om att Jewels ska betala skatt för pengarna de får in via sin YT, både samarbeten och donationer. Men det är skatteverkets sak att sköta den myndighetsutövningen, vilket jag också utgår från kommer göras, och då också kommer det ske med ett skattetillägg eller annan bestraffning. Fram tills dess gör inte familjen något moraliskt fel vad jag kan se.
När det gäller annan inkomst, så vill jag påstå att det är skatt på sjukersättning. Helt 100 är jag givetvis inte, men nästan säker. Det är ju skatt på sjukpenning i alla fall.

Ja, det är skatt på sjukersättning.
Citera
2019-08-20, 18:50
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:

Så du säger att om man begår ett brott så har man inte gjort någonting moraliskt fel förens man döms och får sitt straff? Förklara gärna logiken bakom ditt extremt dumma påstående, tack.

Edit då jag råkade citera fel person först!
Senast redigerad av 54NDR0 2019-08-20 kl. 18:59.
Citera
2019-08-20, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urvf
Varför ska människor ha möjlighet att skriva massa skit (vilket jag förmodar att det är med tanke på att det raderas) på ett barns instagramsida?

Nu får du dra ut pinnen ur röven. Läs först.
Ingenstans har jag skrivit att det är okej. Endast förtydligat vart de kommenterat någonstans.
Citera
2019-08-21, 00:06
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Nu får du dra ut pinnen ur röven. Läs först.
Ingenstans har jag skrivit att det är okej. Endast förtydligat vart de kommenterat någonstans.

Precis. Urvf har en tendens att vrida och vända på allt som skrivs här verkar det som.
Citera
2019-08-21, 01:56
Medlem
vigilante99s avatar
awww an english video from oliver.....his accent is so cute......tyler riley and hollie watched it...maybe one day oliver will play fortnite with them too that would be nice
Citera
2019-08-21, 05:10
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
awww an english video from oliver.....his accent is so cute......tyler riley and hollie watched it...maybe one day oliver will play fortnite with them too that would be nice

It made me truly happy to see Oliver in this video, I think this concept is suitble for his age and community. Yay for gaming channel!
Citera
2019-08-21, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imsdal93
It made me truly happy to see Oliver in this video, I think this concept is suitble for his age and community. Yay for gaming channel!

Verkar inte populärt bland följarna dock.

https://socialblade.com/youtube/channel/UCwFsyPnNvGZc8NxGehCpohA

De måste raderat mycket på kanalen. Minus nästan 7 miljoner visningar.
Citera
2019-08-21, 07:01
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Verkar inte populärt bland följarna dock.

https://socialblade.com/youtube/channel/UCwFsyPnNvGZc8NxGehCpohA

De måste raderat mycket på kanalen. Minus nästan 7 miljoner visningar.

Det har ju varit ganska många namnbyten på kanalen senaste tiden, samt mycket farandes hit och dit med allt som varit. Jag hoppas Oliver kan få ha kanalen för sig själv nu och att han vågar fortsätta med sitt koncept, utan inblandning från Jewels.

Jag förstår bytet till engelska, men i och med att majoriteten av följarskaran är svensktalande blir det nog en hel del som går förlorade.

Sen tror jag även att kommunikationen är viktig, att tillåta kommentarer på klippen är A & O. Att de som följer ska kunna känna att de har en "relation" med Oliver. Men det kanske kommer om ett tag när han känner sig redo och inte låter sig påverkas av Jewels.

Nu är Jewels roll att vara en mamma. En mamma som kan stå stadigt i bakgrunden och se till att göra sitt yttersta för Oliver's välmående, samt att pusha honom till att klara av skolan. Låta honom stå mer på egna ben, så att han kan växa i sig själv och få självförtroende inför framtiden.

Jag hoppas innerligt att Jewels har förstått kritiken som varit riktad mot henne, och att allt detta kan leda till något gott för alla parter, inklusive pappan.
Citera
2019-08-21, 10:37
Medlem
Tarmstuvnings avatar
❤️

Gaming Community är det vad kanalen ska bli?
Javisst, inte helt fel om det är något Oliver brinner för.
Dom kommer tappa följare och om Jewels lämnar kanalen kommer många Jewels fans och hatefans försvinna.
Oliver kommer få nya följare som delar hans intresse så jag ser ingen nackdel i detta. Tvärtom.
Det är ju i huvudsak Olivers kanal så låt så förbli. Vill nu Jewels göra youtube karriär kan hon skaffa sig en egen kanal. Det är vad jag tycker men tror inte Jewels kommer lämna då dom gillar att göra videos ihop.
Hoppas det går bra för Oliver i skolan. Att Jewels ist jobbar lite mer på sig själv och Mammarollen. Hjälpa, stötta och pusha. Skapa rutiner och trygghet så Oliver orkar med skolan.
Hoppas också att han kanske lär känna sina syskon genom spelet. Bra sätt att öva upp sin engelska. Det kommer han ha nytta av.
Önskar både Jewels och Oliver lycka till i denna nystart.
Lämna hatet och det negativa bakom och lägga mer fokus på det dom tycker är roligt.

❤️
Citera
2019-08-22, 17:26
Medlem
Tror kanalen brakar om det blir gaming mestadels. Kanske några mer nära fans vilket kan vara bra. Mindre klick och inkomst dock.
Citera
2019-08-22, 18:20
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Tror kanalen brakar om det blir gaming mestadels. Kanske några mer nära fans vilket kan vara bra. Mindre klick och inkomst dock.

Kanalen brakar oavsett. När? Efter vad började dom rasa?
Nu går det mycket fort nedåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in