2019-08-22, 17:08
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Det är inte alla Rögle-fans som har ett lag i fotbollsallsvenskan. Många av dem bryr sig mer om Premier League, men det stämmer som du säger att nästan ingen från nordvästra Skåne håller på stockholmslagen.

Oavsett så skulle någon vilsen skåning hålla på cirkusklubben så är det någon som på hemmaplan aldrig sett en match/gillar fotboll. Av någon anledning så måste dessa förändra sin personlighet för att smälta in i samhället och bli wannabes. Pinsamma iallafall.

Hellre lite fans som djurgården än många plastfans, bönder och wannabes som cirkus Bajen.
Citera
2019-08-22, 17:32
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Det vet vi inte. Det kan vara så att min anekdotiska bevisföring på ett fullgott sätt representerar verkligheten.
Vi kan konstatera att du inte är gemene tölp som använder anekdotisk bevisföring för att leda teser i bevis. Det du skriver ovan leder till tanken om huruvida man bör argumentera så, om det hjälper eller stjälper en debatt men det blir OT
Citera
2019-09-24, 15:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Superettan fanns inte på 90 talet. DIF låg inte i Allsvenskan hela 90 talet.

Jag skrev "dåvarande superettan", underförstått serien under allsvenskan.

Bajen hade högre publiksnitt i division ett, än Dif hade SAMMA ÅR i allsvenskan (1996).
Senast redigerad av se_där... 2019-09-24 kl. 15:29.
Citera
2019-09-24, 18:01
Medlem
I gamla svenska filmer är det mest Hammarby som varit framträdande. Ytterst sällan som AIK eller Djurgården varit det lag som huvudrollsinnehavaren haft som favoritlag.

Anderssonskans Kalle hade dessutom låt om Söders koppling till Bajen med i båda versionerna
Citera
2019-09-24, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Det är väl lite detta det kokar ned till. Lägger vi kukmätningen åt sidan kan vi väl vara överens om att Bajen och DIF väl har supporterkärnor av liknande storlek men att Bajen har ett avsevärt större turistfölje. Frågan är väl bara i vilken utsträckning det är problematiskt.

Hade du som gårdare sett det som bekymmersamt om det började strömma till ex antal tusen plastfans på era matcher?

Problematiskt vet jag inte om det är att många bajare är inflyttade. Det blir dock larvigt när bajare stoltserar med sin publiksiffra och hånar Djurgårn. Då blir det relevant. Fotboll är gemenskap; cirkus är underhållning. Jag bryr mig inte så mycket om publiksiffran.

Som svar på din fråga: Ja, det hade jag. Särskilt om det dessutom fanns en ”Stadionmyt” och jag i övrigt fann dessa turistföljare irriterade precis som jag inte gillar PK-bönder som svalt Södermyten, liksom berlinarna inte gillar s.k. Prenzlauer-Schwaben med pusherväska och fejkdialekt.
Senast redigerad av Aethelred 2019-09-24 kl. 19:50.
Citera
2019-09-24, 19:55
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Hellre färre i publiken o vinna sm-guld än att vinna publikligan och vara loosers.
Citera
2019-09-25, 05:24
Medlem
The-Butchers avatar
Fotboll och politik är aldrig lyckat, Jag känner knappt en AIK'are som inte är white trash och röstar på SD, Djurgårdare är identiska som moderaterna med sina jävla hånflin och har incest med sina tvillingar KD + SD i smyg men dom är så jävla efterblivna så dom fattar inte att det finns kameror nu för tiden

Tacka vet jag Hammarby IF där varenda människa är välkommen, du får inte ens en fråga vad du röstar på, för det är din åsikt och inte en jävel bryr sig!

Det finns en anledning att Bajens budskap sällan ifrågasätts, det är för dom ofta är helt korrekta, några exempel:

"Defend söderort" helt klockren, lokalpatrioter som älskar sin del av staden!
"Folkets lag från Stockholms stad" även den här sloganen utklassar ju innebörden av DIF's "Stockholms Stolthet" som alla bara skrattar åt och rycker lite på axlarna åt och knallar vidare
"Från barnsben till gravsten"
"Mina drömmars stad - Mina drömmars lag"
"Synder eller ej gör detsamma - allt för Bajen och för mamma"

Jag kan hålla på resten av natten men poängen fattas nog ändå.
Citera
2019-09-25, 07:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorAnus
Hellre färre i publiken o vinna sm-guld än att vinna publikligan och vara loosers.
Detta beskriver skillnaden tydligt. Vanliga fotbollssupporters tjatar om resultat. Bajen e en livsstil och resultatet e då inte lika intressant för laget man supportar
Citera
2019-09-25, 08:12
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Detta beskriver skillnaden tydligt. Vanliga fotbollssupporters tjatar om resultat. Bajen e en livsstil och resultatet e då inte lika intressant för laget man supportar

Precis, bajen är en hipster-accessoar för inflyttade bönder från katrineholm som bor i fjärdehand i en sunkig etta vid hornstull.
Citera
2019-09-25, 10:05
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorAnus

Vad har det med sakfrågan att göra? Helst vill man väl både vinna sm-guld och ha fulla läktare? Det är ju knappast som man kan välja det ena eller det andra inför säsongen.
Citera
2019-09-25, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Vad har det med sakfrågan att göra? Helst vill man väl både vinna sm-guld och ha fulla läktare? Det är ju knappast som man kan välja det ena eller det andra inför säsongen.

Nej men Dif och Aik har ju bara fulla läktare när de vinner sm guld, bajen har ju mycket publik oavsett
Citera
2019-09-25, 16:23
Medlem
The-Butchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Precis, bajen är en hipster-accessoar för inflyttade bönder från katrineholm som bor i fjärdehand i en sunkig etta vid hornstull.

Stoppa pressarna...Du håller alltså på blåvitt, laget i Sverige med flest sympatisörer av alla lagen i hela landet

Ni är enda "laget" i en miljonstad, med aktiva supportrar från Uddevalla i norr, Falkenberg i söder och Ulricehamn åt öster.

Det finns en bra anledning varför borta stödet ofta håller högre nivå än hemma stödet = alla bonde sympatisörer runt om i Sverige!

Snälla Glen sätt dig ner i båten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in