2019-08-21, 11:07
Medlem
Vanstertrollets avatar
Hammarby är lite som en musikfestival. Majoriteten som åker dit är totalt ointresserade av musiken som spelas, men man måste ändå bara dit för det är ju så ballt att vara på festival. Mainstream.
Citera
2019-08-21, 12:30
Medlem
Spännande med svaren.

Det pågår ständigt en stor inflyttning till Stockholm från övriga landet. Är Hammarby månne den största vinnaren på urbaniseringen? Verkar vara mer accepterat för exempelvis någon som flyttat till Stockholm Dalarna, Småland, Halland, Skåne etc att börja gå på Bajen och bli bajare i jämförelse med de andra lagen.
Citera
2019-08-21, 13:33
Medlem
Träffade en typisk bajare förra veckan. Han spelade "Just i dag är jag stark" för fulla muggar men när jag hintade om tabelläget hade han förstås ingen koll. Det är ofta kulturen, inte det sportsliga, som lockar dem.
Citera
2019-08-21, 15:45
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Träffade en typisk bajare förra veckan. Han spelade "Just i dag är jag stark" för fulla muggar men när jag hintade om tabelläget hade han förstås ingen koll. Det är ofta kulturen, inte det sportsliga, som lockar dem.
Jag träffade en full AIK:are som la en pizza på Debaser. Typiskt socialgrupp tre. Din anekdotiska bevisföring är inte vatten värd.
Citera
2019-08-21, 21:21
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Spännande med svaren.

Det pågår ständigt en stor inflyttning till Stockholm från övriga landet. Är Hammarby månne den största vinnaren på urbaniseringen? Verkar vara mer accepterat för exempelvis någon som flyttat till Stockholm Dalarna, Småland, Halland, Skåne etc att börja gå på Bajen och bli bajare i jämförelse med de andra lagen.

Leksand - Bajen är ju en gammal klassisk kombo, så varför inte Rögle/Växjö Lakers - Bajen?
Citera
2019-08-21, 22:22
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Leksand - Bajen är ju en gammal klassisk kombo, så varför inte Rögle/Växjö Lakers - Bajen?

Rögle är HIF. De enda skåningarna som börjar hålla på cirkusklubben när de flyttat till Stockholm och glömt sin dialekt och ursprung är de som aldrig gillat fotboll eller ens sett en match under hela sitt liv.
Citera
2019-08-21, 22:29
Avslutad
Att det är gott om lågt hårfäste i bajenklacken har väl sin förklaring.
Citera
2019-08-22, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jag träffade en full AIK:are som la en pizza på Debaser. Typiskt socialgrupp tre. Din anekdotiska bevisföring är inte vatten värd.

Jodå. Min anekdotiska bevisföring innehåller givetvis ett värde.
Citera
2019-08-22, 06:12
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Jodå. Min anekdotiska bevisföring innehåller givetvis ett värde.
Värdet är inte relevant i stort
Citera
2019-08-22, 09:22
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Gnagare saknar ofta värdighet och självinsikt. Det är ändå logiskt.
Dessutom har debaser dyr öl så det kunde lika gärna varit en blårand.

Folk som lägger pizzor på central bar däremot är bajare.

Finns folk som spytt på riche också.
Citera
2019-08-22, 11:00
Medlem
Citat:
Värdet är inte relevant i stort

Det vet vi inte. Det kan vara så att min anekdotiska bevisföring på ett fullgott sätt representerar verkligheten.
Citera
2019-08-22, 11:37
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Rögle är HIF. De enda skåningarna som börjar hålla på cirkusklubben när de flyttat till Stockholm och glömt sin dialekt och ursprung är de som aldrig gillat fotboll eller ens sett en match under hela sitt liv.
Det är inte alla Rögle-fans som har ett lag i fotbollsallsvenskan. Många av dem bryr sig mer om Premier League, men det stämmer som du säger att nästan ingen från nordvästra Skåne håller på stockholmslagen.
Senast redigerad av Needs.more.brandy 2019-08-22 kl. 11:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in