2019-08-22, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
God morgon. MGM är redan fastställd. Läs ikapp!

Enda person med brottsregister 20 år gammal, potentiell fotbollsligist skrev du... men det är ju fel och det skrev jag ju. Det jag skrev har inget med mgm att göra, läs om och läs rätt nästa gång
Citera
2019-08-22, 14:56
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Mer troligt är väl att öppnat fönstret med blodiga händer för att tillkalla uppmärksamhet i en situation där hon var desperat.

Att blodet är just på utsidan och insidan tror jag är väldigt svårt att se då fönstret är på 6:e våningen. Troligtvis är det på insidan av fönstret.

Kan lika gärna vara GM som stängt ett öppet fönster med sina blodiga händer.
Citera
2019-08-22, 14:57
Medlem
Ja vissa kvinnor har ju en fäbless för män som slår kvinnor, det är sen gammalt. Den lägre misstankegraden talar nog mot ett mord. Var det såna uppenbara tecken i lgh borde det vara ”sannolika skäl”. Eller så är tecknen tydliga men att det faktiskt kan vara en tredje person inblandad. Ej omöjligt.
Citera
2019-08-22, 14:58
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadorerna
Enda person med brottsregister 20 år gammal, potentiell fotbollsligist skrev du... men det är ju fel och det skrev jag ju. Det jag skrev har inget med mgm att göra, läs om och läs rätt nästa gång

Det var när man trodde att brottet hade begåtts i 108:an. Varför läser du och kommenterar saker som skedde för typ tio sidor sen. Vi har gått vidare, jag föreslår att även du gör det.
Citera
2019-08-22, 14:59
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveiradafigueira
Ja vissa kvinnor har ju en fäbless för män som slår kvinnor, det är sen gammalt. Den lägre misstankegraden talar nog mot ett mord. Var det såna uppenbara tecken i lgh borde det vara ”sannolika skäl”. Eller så är tecknen tydliga men att det faktiskt kan vara en tredje person inblandad. Ej omöjligt.

Då gissar jag på ex-mannen, baserat på vad jag skrivit i tidigare inlägg.
Citera
2019-08-22, 15:12
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Det verkar vara knapphändiga uppgifter på detta. Ingen information har kommit fram huruvida grannar slog larm, om MGM själv ringde eller om uppmärksamhet påkallades genom just det öppna fönstret.

Otäck detalj det där.

Vad som talar mot ett "vanligt" mord är ju att tidningarna verkar tiga ihjäl sig om detta.

EDIT: hittade nu att larmet kom in via SOS
Vad är skillnaden mellan ett vanligt resp. ovanligt mord?
Citera
2019-08-22, 15:35
Medlem
quieenies avatar
Andrahandsuppgifter. Någon gång efter halv ett, hör person/er ett avgrundsskrik och därefter en enda hård högljudd smäll, liknande pistolskott.Obs, liknande pistolskott
Personen befann sig på gården i samma kvarter.
Angående fönster.. kan ha varit inåtgående fönster som stod öppet. Då kan blod ha hamnat på "utsidan" av glaset. Smällen kan kanske ha uppstått vid en hård stängning av fönstret. Vilket den som hörde det inte alls kunde tro.
Citera
2019-08-22, 15:38
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quieenie
Andrahandsuppgifter. Någon gång efter halv ett, hör person/er ett avgrundsskrik och därefter en enda hård högljudd smäll, liknande pistolskott.Obs, liknande pistolskott
Personen befann sig på gården i samma kvarter.
Angående fönster.. kan ha varit inåtgående fönster som stod öppet. Då kan blod ha hamnat på "utsidan" av glaset. Smällen kan kanske ha uppstått vid en hård stängning av fönstret. Vilket den som hörde det inte alls kunde tro.

De uppgifterna jag fick sades också att MGM hade "pangat på" sin kärring. Om det var pistolskott som menades, visste jag inte och nämnde det därför inte.
Citera
2019-08-22, 15:46
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Statistiskt sett är det inte speciellt vanligt, nej. Eller hävdar du motsatsen? Aldrig tidigare dömd för brott (Helt ostraffad) man som är högt uppsatt begår mord. Kan du nämna 3-4 sånna fall? Eller ens ett enda? Jag kan inte det.

Jo nog förekommer det tyvärr att någon debuterar med mord trots mångårigt lagligt leverna och yrkesmässig framgångsrik karriär.

Exempelvis familjen i Bjärred - pappan var docent i Juridik, Madsen välkänd entrepenör och "forskare", travtänaren i Sala var framgångsrik och välkänd inom sporten, Benny på Muskö var en välansedd ålderpensionerad bankman. Alla dessa tidigare ostraffade personer begick sina mord bara de senaste två åren. Historiskt sett finns det många fler.

Har BO hittats i lägenheten? Hon kan inte åkt ut genom fönstret, därav "smällen"?
Senast redigerad av Solglittret 2019-08-22 kl. 15:49.
Citera
2019-08-22, 15:49
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jo nog förekommer det tyvärr att någon debuterar med mord trots mångårigt lagligt leverna och yrkesmässig framgångsrik karriär.

Exempelvis familjen i Bjärred - pappan var docent i Juridik, Madsen välkänd etrepenör och "forskare", travtänaren i Uppsala - framgångsrik och välkänd inom sporten, Benny på Muskö var en välansedd ålderpensionerad bankman. Alla dessa tidigare ostraffade personer begick sina mord bara de senaste två åren. Historiskt sett finns det många fler.

Har BO hittats i lägenheten? Hon kan inte åkt ut genom fönstret, därav "smällen"?

Imponerande. Nu har jag inte koll på om alla dessa är totalt ostraffade, men jag litar på dig.
Ovanligt är det iallafall, även om det finns fall.

BO hittades i lägenheten och så även MGM, efter att någon larmat SOS.
Citera
2019-08-22, 15:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Var det inte en kniv i som for ut genom fönstret också? Tyckte jag läste det men kanske blandar ihop..
Citera
2019-08-22, 15:57
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Imponerande. Nu har jag inte koll på om alla dessa är totalt ostraffade, men jag litar på dig.
Ovanligt är det iallafall, även om det finns fall.

BO hittades i lägenheten och så även MGM, efter att någon larmat SOS.

Ok tack för info - i lägenheten således.
På söder i Stockholm finns det många etagelägenheter där det nedre planet har en balkong eller en altan. Kan det vara så även på denna våning högst upp på Ringvägen 106?

Kan hon fallit ut från ett övre fönster ner till en balkong som hör till samma lägenhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in