2019-08-22, 11:30
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Oj det låter som en tragedi som hänt.
Men slulle ett beroende av LW leda till någon sorts hämd då menar du?

Ungefär så, i det långa loppet, tänker jag. Då inget hittills framkommit i tråden gällande LW och ett eventuell långvarigt stöd åt någon vuxen person med alkohol- och drogproblematik väljer jag att inte diskutera saken ytterligare i nuläget.
Citera
2019-08-22, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Nja, jag måste säga att ingenting i tråden och vad jag läst av det HD skriver, tyder på att HD haft denna roll. Passivt aggressiv kanske men inte ens det intrycket får man. Samtidigt är hon alltjämt rätt anonym, så vem vet? Eller förresten, just det gör att hennes narscissim är rätt nollad.

Hej Elsa!
Varför är HD så anonym, så nertystat kring HD?
Jag tycker det tyder på att de flesta daltar med henne, som om hon ska gå sönder, brista, explodera?
Att SD ringt HD arbetskamrater tror jag beror på stt hon tagit på offerkoftan när de ställt frågor på jobbet om mordet och hennes plötsliga semester hon inte bad om ledigt för.
Och där tar hon på offerkoftan i vanlig ordning, SD är återigen hennes marionettdocka och just där tror jag att hon hade dåliga avsikter för SD, för sin egen skull.

Mordet är välplanerat, då är GM förberedd på reaktioner.
När HD gnäller om sina arbetskamrater och SD reagerar i affekt, så finner jag det besynnerligt. Gör en mördare det?
Borde han inte som GM lugnat HD istället, allra helst som att det påstås att han är så smart kall och beräknande?

Det är massor som inte stämmer, detta är bara en sak som jag inte får ihop. Får du ihop det här?
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-08-22 kl. 11:41.
Citera
2019-08-22, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potomac
att jag kunde göra, medimira, men jag gjorde för länge sedan. vissa personer gillade inte det och jag tycker inte om att upprepa. Titta på mina första inlägg så står det redan där.

Undrar varför mitt senaste inlägg raderades om att sherlok ljuger när han säger att jag hotat (och som sagt har jag för få posts to be able to send PM)? Kanske för off topic, men jag tror det är bra att deltagarna här får svartpåvitt när andra postare ljuger för då vet man att man kan bortse från hens inlägg. Sherlok har ljugit widely om HD.

Så du håller fast vid att hon inte var sjukskriven?
Citera
2019-08-22, 11:35
Medlem
Citat:
att jag kunde göra, medimira, men jag gjorde för länge sedan. vissa personer gillade inte det och jag tycker inte om att upprepa. Titta på mina första inlägg så står det redan där.

Undrar varför mitt senaste inlägg raderades om att sherlok ljuger när han säger att jag hotat (och som sagt har jag för få posts to be able to send PM)? Kanske för off topic, men jag tror det är bra att deltagarna här får svartpåvitt när andra postare ljuger för då vet man att man kan bortse från hens inlägg. Sherlok har ljugit widely om HD.

Fast vi vet ju att du ljuger och hotar. Tinnaninna skrev utförligt om HDs sjukskrivningar och hur illa omtyckt det var på avdelningen. Hin skrev också om att SD kontaktat HDs arbetskamrater och om krismöten på avdelningen samt polisförhör mm.
Tinnaninna var trovärdig, du är det absolut inte.
Om du påstår att någon ljuger vore det bra att specificera vad och varför, men jag antar att du liksom snoris och de andra i SDs fanclub blir tysta när de krävs på svar.
Jag är inte rädd för dig, så hota på du. Ta det gärna i pm
Citera
2019-08-22, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Vad tror du?

Medimera så intressant att du svarar på en fråga med en ny fråga.
Gör du alltid så?
Citera
2019-08-22, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Hej.
Nej.
Tycker inte att du riktigt har svarat på min fråga. Den löd:
"Menar du att de skulle ha tillräckligt med bevis för att häkta någon men avstå för att de misstänker att det finns ytterligare en GM (för vilken de inte har så mkt bevis)?"
Du kontrade på frågan med en motfråga: Menar du att de ska väcka åtal mot bara en om de vet att det är två? (ung citat)

Häktning och åtal är lite olika saker.

Precis jag har svarat, ser du inte svaret i min fråga?
Jag tänker att de knyter ihop allt i säcken innan något händer. Förstår du mig nu vad jag menar?
Citera
2019-08-22, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Medimera så intressant att du svarar på en fråga med en ny fråga.
Gör du alltid så?
Jag gör som du, kontrar med en ny fråga
Citera
2019-08-22, 12:02
Medlem
Citat:
Så du håller fast vid att hon inte var sjukskriven?

HD👤 / Ifrågavarande var inte sjukskriven per Måndagen den 14 Maj år 2018.

Till observandum, en så kallad sjukskrivning sker med hjälp av ett utskrivet läkarintyg, gjort av en läkare vid ett sjukbesök.

Till nytt observandum, däremot till nyligen ovan sagda, så kontaktade HD👤 per telefon och själv, sin arbetsplats för att sjuk-anmäla sig Måndagen den 14 Maj år 2018.

1: ) Sjukskrivning 😷

2: ) Sjukanmälning ☎👤📞

Detta ovan är två skilda saker.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-22, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ungefär så, i det långa loppet, tänker jag. Då inget hittills framkommit i tråden gällande LW och ett eventuell långvarigt stöd åt någon vuxen person med alkohol- och drogproblematik väljer jag att inte diskutera saken ytterligare i nuläget.

Ja du märker om det dyker upp något som pekar åt det hållet.
Citera
2019-08-22, 12:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ser att det diskuteras igen om HD, och före semestern frågade jag runt lite, det är ingen som blivit kontaktat av SD överhuvud taget, och ingen har några tankar alls på att HD skulle använda sjukanmälan annat än när hon verklign är sjuk. Tvärt om så jobbar hon engagerat även om hon är krasslig och vi tycker alla hon är en stöttepelare här, kanske den allra viktigaste medarbetaren på avdelningen. Att HD skulle vara inblandad i mord är en löjlig tanke så ni bör tänka om där och låta henne vara ifred. Fast ni kan ju skriva vad ni vill här, jag tror inte hon läser här och det lär ju inte vara flashback som löser mordet utan det är nog bara en plats för enonymt och pinsamt näthat.

Och där kom du in...som vanligt när vi diskuterar Hanna och hennes - eventuella - roll i detta tragiska fall. Happens every time.

Såklart hon kommer på tal när hon var MGMs fru vid tillfället och en av de mest dominerande teorierna handlar om en urspårad relation, tillika otrohetsaffär, som resulterade Även om hon inte är -officiellt - misstänkt så vet vi inte mycket om hennes roll eller inställning till den långa otroheten. Att hon och ”Super nice and curious”-Stefan” efter skilsmässan numera är ännu mer tajta väcker säkert en hel del frågor.

Det har var många minst sagt konstiga inlägg från dig. Men trevligt att du nu vågar skriva på svenska så vi slipper de märkliga Googletranslejtade varianterna.

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1241511&threadid=294 2694
Citera
2019-08-22, 12:21
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Beklagar förlusten. Hur nära vän var du med LW? Visste du om hennes förhållande med SD?

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag var en vän och träningskompis så vi gjorde en del ihop och hade kontakt rätt ofta. Jag visste inget om "förhållandet" mellan henne och SD.
Hade sprungit på SD några gånger och han hälsade alltid glatt, förutom den gången då jag kom med LW och han inte med ett ord sa något utan bara blängde.
Tyckte det var konstigt då och såhär i efterhand olustigt. Om nu LW hängde efter SD skulle väl han inte betett sig så utan vara glad över det..
Han var helt klart störd över att jag umgicks med henne.

@Sh.Holmes kan du hjälpa mig att förstå följande så vore jag tacksam:

Enligt ditt inlägg ovan kände du inte till att LW och SD hade ett ”förhållande”. När fick du information om att de eventuellt (under en längre tid) hade umgåtts intimt? Var det först efter LW:s bortgång du erhöll uppgifter om den misshandel, smygfilmning och stalking du i tråden menat att SD utsatt LW för?
Citera
2019-08-22, 12:26
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Om du har hört dig för så kanske du kan ge klarhet i hennes sjukskrivning som det diskuteras om nu.

Precis...den vill även jag ha mer information om. Den omtalade sjukskrivningen vid den ödesdigra tidpunkten fick vi aldrig någon klarhet i.
Det var många konstigheter där.
Hannas närvaro/frånvaro just denna dag. Och av Potomac bekräftade arbetsdagar som krockade med geologgar som visade på aktivitet på annan ort. Och alla påhoppen på TinnaNinna.
Det var en turbulent diskussionsperiod i tråden.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in