2019-08-22, 12:24
Medlem
Apexpredators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Håller med.

Vad i hela helvete skriver du människa?

Det roar mig att det land som öppnade sitt hjärta för honom i hans ögon har ett lite för öppet hjärta. Det finns en ironi i det som knappast undgår honom. Alla som hejar på honom gillar tanken på att ha invandrare som håller med. Men vad är det de håller med varandra om? Minskad invandring, tuffare asylskäl. Sådant som mest troligt hade diskvalificerat just honom från att vara här. Jag tycker att han kämpar på bra nu när han ändå är här.
Senast redigerad av Apexpredator 2019-08-22 kl. 12:29.
Citera
2019-08-22, 12:26
Medlem
nobarzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickShadow
Varför s.k. ”invandringskritiska” tagit just HB till sina hjärtan i detta land är för mig en gåta, han är ju allt det man ogillar med ickesvenskar: skränig, ohyfsad, labil - kort och gott kaoz.
Snart är HB själv en föredetting.

Rakt igenom osvenskt beteende verkar uppskattas av "Sverigevännerna".
Citera
2019-08-22, 12:27
Medlem
Apexpredators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du får gärna ha dina åsikter men det är ett märkligt tankesätt att tycka att Hanif inte borde kunna se sig själv i spegeln för att han är kritisk till den invandring vi har idag. Det är sunt att vara det.

Han kom hit pga. Kuwaitkriget. Det är ett bra exempel på när en Iranier inte borde släppts in i Sverige, du kanske inte håller med. Då har vi olika tankar kring asylskäl.
Citera
2019-08-22, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apexpredator
Han kom hit pga. Kuwaitkriget. Det är ett bra exempel på när en Iranier inte borde släppts in i Sverige, du kanske inte håller med. Då har vi olika tankar kring asylskäl.

Nej jag tycker inte att det ska vara tillräckliga skäl och det tycker inte Bali heller.

Vad både han och jag tycker är däremot att att det är naturligt att människor försöker uppnå förbättringar i sitt liv och det är inget konstigt om personer med den bakgrunden söker sig hit. Det är dock inget skäl för att Sverige ska acceptera det.

Nu blev dessutom Bali ivägskickad hit som 3-åring så det var inte hans beslut men även om det skulle ha varit det är det som sagt var inget konstigt om människor tar de chanser som erbjuds. Om staten erbjöd mig en massa bidrag skulle jag inte säga nej heller även om jag är emot att staten ska erbjuda bidrag.
Citera
2019-08-22, 12:33
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Du är tillfreds med de ca 85% som är skötsamma och aldrig kommer att hamna i klammeri med rättvisan då antar jag?
Öppna gränser så länge de ”sköter” sig.
Hanif Bali verkar inte vara det vilket roar mig. Förstår du verkligen inte varför så fråga en kompis.
Jag röstar SD och är verkligen emot öppna gränser. Majoriteten som kommit är kriminella då de har falsk identitet och söker asyl fast de inte är asylanter.

Hanif Bali påpekar vänsterblivnas inkompens och hycklande.
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
En del invandrare av första, andra och tredje generationen, kallar sig SDare och som själva hårt kritiserar invandringen glömmer bort att de kanske inte ens skulle existerat på jordens yta om det inte vore för Sveriges skull, de otacksamma typerna. Den attityden är nog bland det absolut värsta jag vet faktiskt. När de sitter där och försöker göra skillnad på folk och folk, sorterar, räknar på vad en invandrare kostar per styck och ser sig själv som mera värdefulla än en fattig krigsflykting från Afrika.

Äckligt, fy f-n, just dessa personer förtjänar faktiskt att visas ut.
Bla bla bla Du pratar skit. Du tycker inte illa om dem. Det är viktigare att vara emot SD. Du är en utav anledningarna det ser ut så här idag så sluta klaga på din egen politik.

Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Skulle säga att det just är den skötsamma majoriteten av våra invandrare som både oroar sig o uttalar sig om de kriminella ”kaosblattarna”.

Dels för att det är oftast de själva o deras familjer som får ta konsekvenserna av statens oförmåga att styra upp det hela.

Dels för att detta skapar en ökande rasism o poloralisering i samhället där pigmenteringen blir en klassmarkör som inte kan tvättas bort.

Majoriteten av svenskarna tycker allt som har med invandring att göra är så jobbigt att de stänger av mentalt. Flertalet av de andra knyter näven i fickan och håller tyst av sociala skäl. En svensk tiger.
Precis - det finns de som inte är här för att kaosa eller sprida fredens religion utan vill bara leva ett gott liv. Hanif Bali är en utav dem och han kan kritisera utan att någon kallar honom rasist. Fast då blir han kallad husblatte i stället och jag vet inte om det är så mycket bättre lol
Citera
2019-08-22, 12:35
Medlem
nobarzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Tror du verkligen att han kommer att få svårt att få ett jobb?

Vad skulle han vara attraktiv som? Han har ingen akademisk utbildning. Tio år gamla programmeringskunskaper på en gymnasists nivå. Ingen erfarenhet av något arbete utanför Moderaterna.

Går inte att ha i möblerade rum.

När riksdagspensionen och bidragspengarna tynat återstår att bli Swish-debattör, lågbetald f-skattad tyckonom till SvD Ledare eller Timbro.
Senast redigerad av nobarz 2019-08-22 kl. 12:57.
Citera
2019-08-22, 12:38
Avslutad
"Tuffe-Uffe" visade sig i själva verket inte vara så tuff.
https://mobile.twitter.com/Ove15692296/status/1164455514954194944/photo/1
Senast redigerad av Grus-Olle 2019-08-22 kl. 12:41.
Citera
2019-08-22, 12:39
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
Det är inte Bali’s omdöme man borde ifrågasätta utan det är den där pajasen som utropade sig själv som statsminister på valnatten.

Det borde ju stå utom allt rimligt tvivel vems nyttige idiot Kristersson verkligen är.

Nu vet jag inte om jag ifrågasatt Hanifs omdöme?

Utan min kritik var ju riktad mot Kristersson.

Däremot borde Hanif Bali vakna upp och begripa att Moderaterna är det sämsta och mest menlösa opposition parti man sett maken till.
Citera
2019-08-22, 12:43
Medlem
nobarzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes111
Kan ni sluta säga att Hanif är främlingsfientlig och invandrarkritisk?!

Han är emot att främmande kultur kommer in i landet och tar över och raderar ut den svenska kulturen och sättet vi har levt på i Sverige under lång tid tillbaka. Vill människor komma hit, få skydd, göra rätt för sig, jobba ihop sitt egna leverne så skiter han fullständigt i om du är från Oslo eller Bagdad.

Mycket märkligt att så många på vänsterkanten har så svårt att förstå ett så enkelt och simpelt synsätt.

"Babben vill hindra att Sverige blir babbigt genom att bete sig som en babbe"
Citera
2019-08-22, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Så du förstår inte skillnaden mellan att ta emot någon som kommer hit med ärliga avsikter och ljugande lyxflyktingar som vi måste försörja?
Om du inte förstår så ta ditt eget råd och fråga en kompis.

Man ska inte ens lasta bidragsmigranterna för att de vill få bättre ekonomi, man ska lasta de svenska väljarna för att de tillåter detta ske på vår bekostnad.
Citera
2019-08-22, 12:45
Avslutad
Citat:
Vad får dig att anse att han tillhör något annat än den politiska eliten?
Det är en seriöst menad fråga?
Vem pratar du om? Hanif eller Calle?
Jag pratar om Bildt.
Citera
2019-08-22, 12:45
Medlem
nobarzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Jag tror Ekeroth och Bali vore ett bra radarpar.

Två alkoholiserade parasiter. Låter som ett lysande koncept.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in