2019-08-22, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Bildt är inte särskilt diplomatisk, han kritiserar Trump lika hårt som Bali kritiserade Bildt men då blir Bildt rosenrasande och hela moderatkåren säger att så får man inte uttrycka sig mot någon, inte ens meningsmotståndare. Men ta Bildt i örat då!

Jag älskar hur Bildt kritiserar Trump men önskar att fler politiker vågade göra det officiellt samt ännu tuffare. Men du har helt rätt i att det kanske blir lite motsägelsefullt att man gör skillnad på folk och folk.

Det här med Trump är dock ett separat kapitel, för mig som USA vän känns det fortfarande helt overkligt att han lyckades ta makten, en chock jag ännu inte hämtat mig ifrån. ;-) Visar tydligt att USA måste börja försöka minska ner deras klassklyftor, minska fattigdomen samt öka utbildningsnivån och kvalitéten.
Citera
2019-08-22, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Jag älskar hur Bildt kritiserar Trump men önskar att fler politiker vågade göra det officiellt samt ännu tuffare. Men du har helt rätt i att det kanske blir lite motsägelsefullt att man gör skillnad på folk och folk.

Det här med Trump är dock ett separat kapitel, för mig som USA vän känns det fortfarande helt overkligt att han lyckades ta makten, en chock jag ännu inte hämtat mig ifrån. ;-) Visar tydligt att USA måste börja försöka minska ner deras klassklyftor, minska fattigdomen samt öka utbildningsnivån och kvalitéten.

Inte bara lite motsägelsefullt, all media i Sverige kritiserar Trump stenhårt hela tiden och sedan beter de sig som ömtåliga snöflingor när andra kritiseras och säger att sådant kan vi inte tolerera. Patetiska hycklare!
Citera
2019-08-22, 11:49
Medlem
Citat:
Inte bara lite motsägelsefullt, all media i Sverige kritiserar Trump stenhårt hela tiden och sedan beter de sig som ömtåliga snöflingor när andra kritiseras och säger att sådant kan vi inte tolerera. Patetiska hycklare!

Visst, du har en liten poäng här men jag stödjer ändå allt Trump motstånd till 100%.
Citera
2019-08-22, 11:49
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:

Nu är väl inte han en aktiv politiker och har någon roll i moderaterna längre så för honom spelar det ingen roll vad han säger. Dvs han behöver inte blir rädd för att bli av eventuella uppdrag så det är inte så svårt att vara "modig" då.
Citera
2019-08-22, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Är du medlem i AFA? Du tycker att det var rätt att vandalisera däcken på hans bil som kunde orsakat hans död om han inte hade upptäckt det? Du tycker politikers ord ska mötas med våld och vandalisering? Typisk vänsterterrorist som hatar yttrandefriheten. De vänsterliberala globalisternas fotsoldater.

Om du vill kalla rena påhopp, indicier och annat som stretchar verkligheten som Hanif i vissa fall sysslar med för yttrandefrihet, utan att räkna med att det finns idioter som kommer lacka, så javisst.
Nej jag önskar inte att karln ska dö, tycker han trots sina clownerier fyller en funktion men att gå ut och grina offentligt då är man BARA sugen på att synas i alla lägen.
För övrigt är jag nog blåare än de flesta i denna tråd och jag kan hålla flera olika tankebanor i huvudet samtidigt.
Ha en fin dag
Citera
2019-08-22, 11:53
Medlem
Citat:
Visst, du har en liten poäng här men jag stödjer ändå allt Trump motstånd till 100%.

Då borde du av princip inte vara emot tonläget från Bali, i annat fall är du en hycklare. Ja det är du ändå förstås pga den punktlista du fick av mig.
Citera
2019-08-22, 11:53
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ja, vi har ältat det här några gånger. Tre politiska förebilder jag har är Reinfeldt, Björklund och Bildt, ungefär i den rangordningen. Björklund är nästan komiskt underskattad i Sverige, löjligt. Reinfeldt vet jag är mera kontroversiell bland SDare. ;-)

Björklund och Lööf förtjänar att adlas för hur de gemensamt samarbetade och stod upp mot SD under det senaste valet medan Kristersson och Thor närmade sig SD (det totala sveket).
Men då så. Du gillar deras personligheter och det slår högre än deras politik och vad de väljer att göra. Då har vi rätt; du röstar emot vad du tycker politiskt.

Dessa partier kommer med fler lögner, inte bara sin politik men även om andras politik; SD. Och du går på dessa lögner med. SD har den politiken du påstår dig vilja ha. Du ser dig inte som en dödknarkarnazist som hatar främlingar. Jag vill ha samma politik och röstar på SD och vips tror du en massa om mig och andra sd'are om hur hemska rasister vi är plötsligt.

Nej du, deras utspel emot Hanif Bali visar klart och tydligt vilka fega cucks de är som inte vågar stå bakom honom och kritiken han delar ut på twitter.
Snacka om svek. Men visst, sitt och vurma för dessa cucks och akta dig så inte nazisten kommer och tar dig
Citera
2019-08-22, 11:54
Medlem
Bali hade rätt i sak. Globalisten Carl Bildt är en av de största bovarna bakom nermontering av det svenska välfärdssamhället. Globalistkräket resonerar ständigt i kalla krigets termer det som är dåligt för Ryssland är bra för oss.
Nu testar jag era kräkreflexer, när Bildt ska knulla sin fru, kan ni föreställa i fantasin scenariot? Tar han av sej glasögonen? Fimpar han ciggen innan? Tar han av sej kavajen?
Citera
2019-08-22, 11:55
Medlem
Citat:
Då borde du av princip inte vara emot tonläget från Bali, i annat fall är du en hycklare. Ja det är du ändå förstås pga den punktlista du fick av mig.

Säkert, jag har aldrig påstått mig vara ofelbar.
Citera
2019-08-22, 11:56
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Kan någon vänligen förklara varför Bali är så trogen till M?

Pengar, pengar och återigen pengar.
Citera
2019-08-22, 11:56
Medlem
Citat:

Det det där är riktigt lustigt! En sittande president är det helt ok att spotta på dagligen av både etablerade politiker och hela MSM, ja ibland känns det som om de tävlar i vem som kan få fram de slibbigaste snorloskorna, medan en gammal avdankad svensk politiker tillhör de "heliga korna" och får inte kritiseras.
Citera
2019-08-22, 11:58
Medlem
Apexpredators avatar
Vad fick honom att tro att det går att bita den hand som föder honom?
Han var en nyttig idiot så länge han retade upp vänstern men självfallet kan han inte börja ge sig på moderata före detta statsministrar och starka ledare inom det parti han verkar. Han får sig en påminnelse om var han egentligen står, kan vara ett nyttigt uppvaknande för iraniern. Jag har roats av hans provokationer som verkar reta gallfeber på många. Jag är också road över att han måste se sig i spegeln varje morgon och sen sätta igång med att kritisera invandring, det roar mig till och med mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in