2019-08-22, 09:26
Medlem
Hur går det till rent praktiskt när VD:n för dessa två företag Elisabethskolan och Dermarome är misstänkt för mord? Alla inbokade möten och åtaganden? Ljuger man och säger att han är sjuk? Vem tar över?
Citera
2019-08-22, 09:40
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Eller ännu hellre tryck in en * men ta inte bort några bokstäver.
Ännu bättre! 👍
Citera
2019-08-22, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Även VD i Elisabethskolan där hans sambo var lärare. Nyinflyttad i en BR på 146 kvm. Sorgligt.

Ja det är sorgligt. Och en outgrundlig tragedi. För alla närstående, familj, släkt och vänner. "När man dödat ett barn är allt för sent" Skrev Stig Dagerman i den fantastiska essän "Att döda ett barn". Efter att ha dödat sin sambo "är allt för sent". Inga tårar, ingen ångest hjälper. Ingenting hjälper!

Det avgrundsdjup som nu öppnar sig för så många är svårt att ta in.
Citera
2019-08-22, 09:51
Medlem
RobertoSavianos avatar
Ska vi spekulera i motiv?

För mig finns det några märkliga omständigheter:

1. Vad gör de båda hemma under dagen en onsdag? Eller skedde mordet kvällen innan?
2. Otrohetsdrama?
3. Nyss inflyttade, vad kan det tyda på om man ser ur aspekten på slutprodukten?
4. Ordnade förhållande annars och ingen brottshistorik.
Citera
2019-08-22, 10:05
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano

1. Vad gör de båda hemma under dagen en onsdag? Eller skedde mordet kvällen innan?
2. Otrohetsdrama?
3. Nyss inflyttade, vad kan det tyda på om man ser ur aspekten på slutprodukten?

1. Är väl inte helt otroligt att det har med flytten att göra. Han väljer naturligtvis själv sina tider som VD (och ev ägare av bolagen).
Citera
2019-08-22, 10:12
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
1. Är väl inte helt otroligt att det har med flytten att göra. Han väljer naturligtvis själv sina tider som VD (och ev ägare av bolagen).

Potentiella anledningar till att mörda någon strax efter en flytt? Är det som i renoveringsdraman? Man försöker rädda relationen genom att byta miljö eller renovera och när det inte fungerar blir frustrationen så total att det slutar med det mest ultima, mord?
Citera
2019-08-22, 10:36
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:

2. Otrohetsdrama?

Det är fortfarande lågsäsong och jag tror att Elizabethskolans verksamhet inte har kommit igång ännu på allvar. Det var nog dessutom en hel del att stå i nu när de just flyttat in i den fina lägenheten. Därför är de hemma gissar jag på.

Infekterat bråk om något personligt (som det kan bli mellan gifta personer) i kombination med sprit gissar jag på. Enda gången som jag har slagit en kvinna var när jag tyckte att min flickvän tjatade, klagade och var orättvis och jag själv var jättefull och blev supersårad. Det blev ett absurt gräl om principer där min flickvän tjatade och var elak och jag tyvärr spårade ur.

Vi skulle också ha beskrivits som levande under ordnade förhållanden och utan brottshistorik. Folk hade nog sagt att de inte hade kunnat tro det om oss eller mig. Det var flera år sedan och jag har ett nytt förhållande. Jag är nu jävligt observant på mitt eget beteende, så att det här aldrig mer ska upprepas.

En annan reflektion: Kanske det har varit problem med äktenskapet tidigare men att de givit soig i kast med flytten för att göra allt bättre (ungefär som när en del par skaffar barn, hund, etc för att hjälpa upp förhållandet). Nu hade de flyttat, men det blev inte bättre, allt var som förut.
Citera
2019-08-22, 10:48
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Nej. Är ni helt efterblivna eller? Har ni inte slutledningsförmågan att gissa er till vad namnet är när jag maskat EN bokstav per namn, då FÖRTJÄNAR ni fan inte att få veta någonting.

De flesta andra i tråden har ju utan problem kunnat hitta personen.

Fan vad trött jag blir på er söndercurlade idioter som inte kan lyfta ett finger, utan ska ha allt serverat på ett jävla silverfat för att kunna ens lista ut den enklaste grejen.

Var tacksam istället för att jag utmanar er att använda hjärnan för en gångs skull och håll käften och sluta tjaffsa i den här tråden med off topic larv nu. Smuts.
Efternamnet hade i alla fall två möjligheter och du ersatte 2 boktstäver med bara en * i förnamnet så sluta vara så jävla spydig.
Citera
2019-08-22, 10:51
Medlem
säkert en kolatorsk som var dålig med att betala. Riktig standard för malm. R och Kalashen står på standby men indrivningsverksamheten är aldrig på standby.
Citera
2019-08-22, 10:53
Medlem
Googlar man på namnet Joak*im Borgm*lm så dyker det upp en bild på en herre med stirrig blick, dom där vattniga ögonen som kan indikera på missbruk, lite plufsig uppsyn.

Måste ju ha tiltat ordentligt i huvudet och tror att detta skedde under rejäl berusning redan under tisdagskvällen/natten mot onsdagen. Han vaknar upp ur fyllan på onsdagsförmiddagen och ser vad han ställt till med.
Tar några järn till och ringer själv polisen, erkänner på plats. (Det fanns ju en man på plats i lägenheten när det hela uppdagades som också greps)

Bara spekulationer såklart. Hur som helst en tragedi för så många. En av många som sker i missbruks (om det nu är det) kölvatten varje år i vårt land.
Citera
2019-08-22, 11:16
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Potentiella anledningar till att mörda någon strax efter en flytt? Är det som i renoveringsdraman? Man försöker rädda relationen genom att byta miljö eller renovera och när det inte fungerar blir frustrationen så total att det slutar med det mest ultima, mord?

Jag svarade på varför de var hemma mitt på dagen en onsdag...
Citera
2019-08-22, 11:24
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Ja det är sorgligt. Och en outgrundlig tragedi. För alla närstående, familj, släkt och vänner. "När man dödat ett barn är allt för sent" Skrev Stig Dagerman i den fantastiska essän "Att döda ett barn". Efter att ha dödat sin sambo "är allt för sent". Inga tårar, ingen ångest hjälper. Ingenting hjälper!

Det avgrundsdjup som nu öppnar sig för så många är svårt att ta in.
Tvivlar på att det kom som en blixt från klar himmel. Gissar på en psykopat till vd med aggressionsproblem. Chef över en massa vackra kvinnor. Hm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in