Citat:
Ursprungligen postat av
RobertoSaviano
Ska vi spekulera i motiv?
För mig finns det några märkliga omständigheter:
1. Vad gör de båda hemma under dagen en onsdag? Eller skedde mordet kvällen innan?
2. Otrohetsdrama?
3. Nyss inflyttade, vad kan det tyda på om man ser ur aspekten på slutprodukten?
4. Ordnade förhållande annars och ingen brottshistorik.
Det är fortfarande lågsäsong och jag tror att Elizabethskolans verksamhet inte har kommit igång ännu på allvar. Det var nog dessutom en hel del att stå i nu när de just flyttat in i den fina lägenheten. Därför är de hemma gissar jag på.
Infekterat bråk om något personligt (som det kan bli mellan gifta personer) i kombination med sprit gissar jag på. Enda gången som jag har slagit en kvinna var när jag tyckte att min flickvän tjatade, klagade och var orättvis och jag själv var jättefull och blev supersårad. Det blev ett absurt gräl om principer där min flickvän tjatade och var elak och jag tyvärr spårade ur.
Vi skulle också ha beskrivits som levande under ordnade förhållanden och utan brottshistorik. Folk hade nog sagt att de inte hade kunnat tro det om oss eller mig. Det var flera år sedan och jag har ett nytt förhållande. Jag är nu jävligt observant på mitt eget beteende, så att det här aldrig mer ska upprepas.
En annan reflektion: Kanske det har varit problem med äktenskapet tidigare men att de givit soig i kast med flytten för att göra allt bättre (ungefär som när en del par skaffar barn, hund, etc för att hjälpa upp förhållandet). Nu hade de flyttat, men det blev inte bättre, allt var som förut.