2019-08-21, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Extremt lustigt att nu när Bali för en gångs skull sagt något som överensstämt med sanningen nämligen att Bildt varit i princip konstant inkompetent, då ber Bali om ursäkt och slickar sina partimassar i röven. Sicken loser!
Fast det är ju såna som du som tvingar honom att be om ursäkt. Tror du verkligen att någon går på dina sorgliga ursäkter till argument?
Citera
2019-08-21, 22:56
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realism2000
Hörru Manfred! Du har uppnått en aktningsvärd ålder, nu får du se till att leva upp till den också vettu! Du ÄR insatt i konsekvenserna av att Luciabeslutet ändrades, eller hur? Vad det gjorde med Sverige? Där har du verkligen något i hans fantastiska politiska karriär att förhålla dig till.

Vad jag minns gällande hans så kallade vassa retorik är att han allt som oftast såg ut som en fågelholk, snörpte med munnen och drog till med repliker i stil med "av lätt insedda skäl".

Bali känner igen en patetisk loser när han ser den, Bildt är en av dom.

Jag är heller ingen älskare av Bildt, men få har lyckats reta upp sina motståndare som just Bildt. Även om han på senare tid taggat ner. Bildt och Palme är dom två som lyckas reta upp sina motståndare bäst med sin retorik, något som absolut saknas i dagens politik.

Många är naturligtvis nöjda med att se hur du plötsligt försvarar en invandrare och ensamkommande dessutom. Tar sd emot Halif så har den sista invandrarfientliga utposten besegrats.
Senast redigerad av locknloll 2019-08-21 kl. 23:03.
Citera
2019-08-21, 22:57
Medlem
Carl Bildt har säkert tagit en rejäl whiskey ikväll och myser gott i soffan efter resultatet för Hanif Bali. Vilken dag för Bildt.
Citera
2019-08-21, 22:59
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Om kollegan är en idiot, vad ska man kalla en sådan om inte just idiot? Problemet med Sverige är att ingen vågar säga ifrån, utan hellre knyter näven i byxfickan utan att få något uträttat. Fjollifieringen av ett stolt folk gick verkligen rasande snabbt.

Trams. Finns inget vettigt parti som skulle låta partikamrater kasta paj i ansiktet på varandra på sociala medier. Det signalerar kaos och förstör väljarnas förtroende.
Citera
2019-08-21, 23:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
Nyckelord: Allmänhetens förtroende.

Rapporteras regelbundet (som jag kan leta upp om det känns viktigt) om bottennivåer för amerikaners förtroende för Trump, både relativt hans tidigare siffror men framför allt relativt andra närtida presidenter.

I Sverige har jag sett siffror på 10-17 % förtroende, och ja, med undantag av Ryssland och Israel så är det en väldigt tydlig trend internationellt.

Uppmärksamhet: Ja. Tillit: Nej. Det bör Hanif Bali fundera över, vilka prioriteringar han väljer i sin approach till väljarna. Går man så snabbt från upprördhet till Twitter utan något filter däremellan för eftertanke, research/fakta och hur man formulerar sig så blir det ofta problem.
Ja, leta gärna upp stöd för att Trump saknar allmänhetens förtroende. Snubben kommer att vinna nästa val så det visslar om det, motståndet består av rena fullblodsidioter som garanterar långvarigt republikanskt maktinnehav framöver. Hanif är inne på helt rätt spår, ärlighet vinner i längden oavsett hur plumpt det framförs.

Du hävdar att Bali inte gjort sin research, ändå handlar allt om ”tonläge”. Hanif piskar skiten ur alla när det gäller detaljerna, jag har hittills inte noterat att någon angriper honom med annat än ”anständigheten”.
Citera
2019-08-21, 23:02
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Om kollegan är en idiot, vad ska man kalla en sådan om inte just idiot? Problemet med Sverige är att ingen vågar säga ifrån, utan hellre knyter näven i byxfickan utan att få något uträttat. Fjollifieringen av ett stolt folk gick verkligen rasande snabbt.

Det kan inte ha varit lätt för dig i verkligheten om du kallat alla idiotiska kollegor du stött på för idioter... Låt mig gissa, du har aldrig haft ett vanligt jobb? Om man har kollegor man tycker är idioter (Carl Bildt) och dessa dessutom skyddas av ledningen (Ulf Kristersson m fl) gör man bäst i att ta sitt pick och pack och sticka till en annan, idiotfriare arbetsplats.
Citera
2019-08-21, 23:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Trams. Finns inget vettigt parti som skulle låta partikamrater kasta paj i ansiktet på varandra på sociala medier. Det signalerar kaos och förstör väljarnas förtroende.
Nej du, väljarna är fittor som rör sig i stora stim. Alla måste tycka likadant, annars vågar ingen tycka någonting.
Citera
2019-08-21, 23:03
Medlem
nobarzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderavallting
Ar det nagot Bali aldrig, aldrig gjort ar det att klaga pa att folk hoppar pa honom pa twitter.

Det är ju det precis det han har gjort. Precis nu ikväll. På facebook.
Citera
2019-08-21, 23:05
Medlem
Jofs avatar
Förnedrande Iranskt arabiskt att kalla den äldre Carl Bildt för "grabben".
Va fan gjorde han det för? Om inte det vore att det sitter ett arabiskt muslimskt förnedringsdna i honom!

Säga vad man vill om Calle om men grabb är inte - och inte if förhållande till Hanif.
Citera
2019-08-21, 23:06
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobarz
Det är ju det precis det han har gjort. Precis nu ikväll. På facebook.

Nej, inte på twitter. Men några media-drev har det varit i större tidningar bl.a.
Citera
2019-08-21, 23:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Det kan inte ha varit lätt för dig i verkligheten om du kallat alla idiotiska kollegor du stött på för idioter... Låt mig gissa, du har aldrig haft ett vanligt jobb? Om man har kollegor man tycker är idioter (Carl Bildt) och dessa dessutom skyddas av ledningen (Ulf Kristersson m fl) gör man bäst i att ta sitt pick och pack och sticka till en annan, idiotfriare arbetsplats.
Jag jobbar inte bland idioter särskilt ofta, det ligger liksom i sakens natur att försöka trivas med sin omgivning. De gånger jag träffar en idiot får idioten ångra att denne träffade mig.

Jag har inte haft ett vanligt jobb? Dröm vidare... Jag är inte beroende av allmosor, jag styr min framtid. Konkurrensen är inte särskilt svår i detta löjliga leksaksland.
Senast redigerad av GR82BSTR8 2019-08-21 kl. 23:49.
Citera
2019-08-21, 23:07
Medlem
Jack-Ryans avatar
Bildt är en tröttsam besserwisser. Bra att Bali knäppte till honom lite. Så farligt var det väl inte, men Moderaterna är extremt känsliga och PK nuförtiden. Kristersson borde driva oppositionen mot Stefan Löfven och hans rödgröna röra isf att försöka mästra Hanif Bali som han f.ö. inte skulle ha en chans mot i en öppen debatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in