2019-08-21, 21:44
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Vem är det som svamlar? Att du sitter och käftar med folk anonymt på internet är en sak. Att på sin arbetsplats kastar skit på kollegor OCH konkurrenter är inte socialt accepterat beteende. Hans s.k.nyfunna vänner är, oavsett parti, personer som jobbar i samma bransch och som kanske känner till vad som är inom ramarna för normalt beteende i den branschen. Du skulle hellre se att politiker slängde skit på varandra till höger och vänster utan att respektera varandra? Det får stå för dig.
Företräder man ett parti som vill ha en seriös och fötroendeingivande framtoning så behöver man ha en respektabel framtoning. Oavsett hur pöbeln beter sig i sociala medier.

Det gäller alla utom Jimmy antar jag?
Citera
2019-08-21, 21:45
Medlem
Korv-Bajss avatar
Skulle det inte vara kul med en poll här.
Vem har du störst förtroende för?
Bali?
Bildt?
Citera
2019-08-21, 21:45
Medlem
Carl bild lyckades ställa till det under Balkan kriget också, indirekt har han blod på sina händer. Jag hade skickat han till Haag .
Citera
2019-08-21, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det riktigt vidriga i historien är att Bali blir extra upprörd för att det är Iran och inte något slumpmässigt skitland det handlar om.

Jag ifrågasätter hans lojalitet med Sverige.

Du är dum i huvudet. Balis lojalitet med Iran står inte i konflikt med hans lojalitet till Sverige, hur skulle den kunna göra det?
Citera
2019-08-21, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfluke90
Hanif är en clown som skjuter på så många kontroversiella grejer han kan med vinkeln att vara lite hardcore, problemet blir ju för hans egen agenda att han nu ber om ursäkt till Bildt dvs han står ju inte för mycket, på riktigt, av det han säger och skriver vilket ju har varit ganska lätt att genomskåda sedan typ dag 1.
Att han dessutom grinar över att någon vandaliserat hans bil understryker ju bara att han inte klarar av den leken han själv så ofta startar.

Är du medlem i AFA? Du tycker att det var rätt att vandalisera däcken på hans bil som kunde orsakat hans död om han inte hade upptäckt det? Du tycker politikers ord ska mötas med våld och vandalisering? Typisk vänsterterrorist som hatar yttrandefriheten. De vänsterliberala globalisternas fotsoldater.
Citera
2019-08-21, 21:49
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Ja helvete vad han krälade på buken i sitt Facebook inlägg. Allt snack om syltryggar visade sig vara en klassisk varit av "man känner andra som man känner sig själv"!

Jaja, hos politikerklassen intet nytt. Han ville bara ha massa röster så han kan få en fet lön och bostad betald av skattebetalarna.

Spela Allan på Twitter och pöbeln jublar och röstar, sen när Allan Ballan gick ut över några som är okränkbara. Ja då går lille Hanne ner på knä och suttar den sure för att få vara kvar. Syltryggarnas konung!! Den mjukaste ryggraden i sitt kungarike!
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Du är dum i huvudet. Balis lojalitet med Iran står inte i konflikt med hans lojalitet till Sverige, hur skulle den kunna göra det?

Du är dum i huvudet. Wolodarskis lojalitet med Israel står inte i konflikt med hans lojalitet till Sverige, hur skulle den kunna göra det?
Citera
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Nu tror jag att de flesta SD-sympatisörer faktiskt röstar på SD. Hanif Balis påverkan är nog högst marginell vad det gäller att hålla väljarna kvar hos moderaterna, men visst, utan honom vore de förmodligen ett något mindre parti. Kristersson är i vilket fall som helst ett sänke för M.

Jag tror Bali håller kvar en del. Oförtjänt förstås, eftersom han uppenbarligen inte har partiet med sig. Det visar med all önskvärd tydlighet att M bara snackar när dom försöker distansera sig från tidigare förd politik.

Carl Bildt är underhållande och rapp, men knappast den lykta av godhet även vänstern nu målar upp honom som. Allt gammalt groll plötsligt glömt. Det som inte sägs säger mer för mig, och bekräftar bara det vi alltid sagt. Att det finns en agenda bortom partipolitiken.
Citera
2019-08-21, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Landet står i lågor och man tar notis om hur en sanningstalande man väljer att formulera sanningen? Bröd och skådespel åt folket för att schabbla bort korten.

Varför inte nysta i Balis påstående och kritisera innehållet i det han säger istället för hur han säger det?

2016 tröttnat folket i USA och valde att rösta fram en man som bland många ansågs säga "som det var" utan att linda in orden. 2022 lär vi se något liknande i långa landet lagom.

Ja många väljer att lyssna på sådana som gnäller, klagar och kritiserar andra personer. Det är lätt att klaga på hur jävla dåligt och piss allting är, men inte fan gör det saken bättre. Hela Trump kampanjen byggde på att rida på människors missnöje och trycka på rätt knappar för att få dem känslomässigt engagerade / upprörda. På samma sätt som i Brexit kampanjen. Dessa kampanjer byggdes med hjälp av statistik och väljardata, och man ville optimera möjligheten att vinna valet och det gjordes lättast genom att spela på folks missnöje och vända det mot etablissemanget och för någon diffus "förändring" (Make America great again) . För det tänder en primitiv vilja vi människor har. Viljan att projicera alla sina egna missöden på någon annan istället för att själv ta ansvar och göra något vettigt av sitt eget liv. Det är inte smart eller modigt, det är ett tecken på att man är för lat för att ta tag i sina egna problem, ett tecken på att man är för lat för att tänka konstruktivt.
Citera
2019-08-21, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Vem är det som svamlar? Att du sitter och käftar med folk anonymt på internet är en sak. Att på sin arbetsplats kastar skit på kollegor OCH konkurrenter är inte socialt accepterat beteende. Hans s.k.nyfunna vänner är, oavsett parti, personer som jobbar i samma bransch och som kanske känner till vad som är inom ramarna för normalt beteende i den branschen. Du skulle hellre se att politiker slängde skit på varandra till höger och vänster utan att respektera varandra? Det får stå för dig.
Företräder man ett parti som vill ha en seriös och fötroendeingivande framtoning så behöver man ha en respektabel framtoning. Oavsett hur pöbeln beter sig i sociala medier.
Anonymt? Jag har sociala medier precis som alla andra, under eget namn, med bild och dylikt. Man behöver inte låta som en Flashbackare på jobbet för att obstinata PK-hennar ska få grus i fittorna. Vi väljare är makten, inte politikerna, de är anställda för att vara våra hantlangare men det funkar inte med ynkryggar som du i väljarbasen. Varför lever du ens, fyller du något syfte överhuvudtaget, din strykrädda hund?
Citera
2019-08-21, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Det gäller alla utom Jimmy antar jag?

Återigen så gör väl inte två fel ett rätt? Lite OT men jag har inte sagt något om Jimmy eller Sverigedemokraterna. SD har ju för övrigt uteslutit både partimedlemmar och ungdomsförbund på grund av olämpligt beteende. Svårt att generalisera men i grunden tycker jag det är bra att man håller rent i sitt hus.
Citera
2019-08-21, 21:55
Medlem
Amors avatar
Enligt Louise Löfqvist på twitter är Carl Bildts bror gift med systern till Ulf Kristerssons fru.

Förklarar kanske denna reaktion?

Oavsett vilket patetiskt menlöst parti Moderaterna är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in