2019-08-21, 21:32
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rake1234
När jag läste din text... Då tänkte jag.. Fan du har rätt ! Vilken grej ! En invandrarkille som Statsminister för SD Klockrent !

Undra om han någon gång tänkt tanken

- Undra hur det hade varit om jag var SDare

Tror han lockas av det
Citera
2019-08-21, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Hanif är en fjant som försöker hävda sig genom att försöka nervärdera andra människor, det ser man tydligt på hans Instagram , lägger ofta upp bilder på andra människor så att andra kan håna dom

Detta går inte hem, varken hos väljarna eller hos partiledningen , han har ingen heder och beter sig ociviliserat , han har exakt det en kamrat inte ska ha..

Att ge sig på en person som Carl Bildt är helt befängt , tror verkligen den lille iraniern att han står över en fd statsminister och utrikesminister ? Hanif är pajas i jämförelse
Lever vi på samma planet? Hanif går verkligen hem hos folket, till skillnad från ”eliten” som får köpa följare för att åtminstone synas lite grann i backspegeln. Jag tror att Moderaterna gör ett stort misstag om de gör sig av med honom.

Tror du mig inte? Läs själv:

Citat:
”Men Ulf Kristersson har inte råd att vaska sin hetaste digitala valarbetare. En profil som i vissa kretsar är större än sitt eget parti.

Hanif Bali har faktiskt sagt det själv. Skulle han inte haft så många följare så skulle han fått sparken för länge sedan.”

https://www.breakit.se/artikel/14908/jag-har-synat-fenomenet-hanif-bali-sa-maktig-ar-han-pa-natet

Tillägg: Jag upptäckte din avatar först nu. Du ska nog knipa igen i den frågan och aldrig mer återkomma. Ska vi säga så?
Senast redigerad av GR82BSTR8 2019-08-21 kl. 21:37.
Citera
2019-08-21, 21:35
Medlem
Hanif är en clown som skjuter på så många kontroversiella grejer han kan med vinkeln att vara lite hardcore, problemet blir ju för hans egen agenda att han nu ber om ursäkt till Bildt dvs han står ju inte för mycket, på riktigt, av det han säger och skriver vilket ju har varit ganska lätt att genomskåda sedan typ dag 1.
Att han dessutom grinar över att någon vandaliserat hans bil understryker ju bara att han inte klarar av den leken han själv så ofta startar.
Citera
2019-08-21, 21:35
Medlem
Karlekskrigares avatar
Sympatiserar med Hanif 100 %. Klart han blir upprörd när islamist-diktatur-regimen som mördas stora delar av hans släkt välkomnas med öppna armar i Sverige. Wallström fjäskar genom att inte ens ta i hand.. men Sveriges delegation till Iran bar minsann slöja.. att ta seden dit man kommer gäller visst bara åt ena hållet.. tom Svetsaren sa; "i sverige tar vi i hand med varandra!". Nu helt plötsligt är tom vänstern jätteupprörda över att Bali kritiserar Carl Bildt som möter Irans utrikesminister..Jag tycker Bali raddade upp ganska många bra punkter gällande Calle, men han glömde Usa informatör.. Nej detta komiskt rent ut sagt. Hittills har jag bara hört en massa tyckande, ingen substansiell kritik på EXAKT vad han sagt som är så förfärligt. Verkligen lågt i tak! Känns som att väldigt många är kränkta just nu.. LoL
Senast redigerad av Karlekskrigare 2019-08-21 kl. 21:40.
Citera
2019-08-21, 21:36
Medlem
tremades avatar
Äh, nu har han bett om ursäkt på facebook. Kanske lämnar han en suppleant-post.
Efter det:
Buisiness as usual. Move along.
Citera
2019-08-21, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkisDiGorgonzola
Vad du personligen anser om Bildt - är tveklöst skit samma. Saknar du objektivitet kring Bildts politiska karriär, bör du hålla truten.

Nej - jag ser inte upp till Bildt, är inte ens moderat, att han är en av Sveriges vassaste politiker och debattörer genom tiderna, kan dock inte ha undgått någon som är någorlunda insatt och glad i politik. Over and out.

Mvh
Manfred 68 år från Göteborg
Hörru Manfred! Du har uppnått en aktningsvärd ålder, nu får du se till att leva upp till den också vettu! Du ÄR insatt i konsekvenserna av att Luciabeslutet ändrades, eller hur? Vad det gjorde med Sverige? Där har du verkligen något i hans fantastiska politiska karriär att förhålla dig till.

Vad jag minns gällande hans så kallade vassa retorik är att han allt som oftast såg ut som en fågelholk, snörpte med munnen och drog till med repliker i stil med "av lätt insedda skäl".

Bali känner igen en patetisk loser när han ser den, Bildt är en av dom.
Citera
2019-08-21, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Så bara för att det finns idioter ska man själv bete sig som en? En vettig person har principer som står i vägen för att bete sig illa, oavsett om andra gör det eller inte. Bra att Uffe markerar och visar att moderaterna inte är nått jävla dagis. Också viktigt att markera att det inte är okej beteende. Vill du ha ett samhälle där folk mobbar varandra för att man tycker olika? Skulle du vilja att någon sa så om dig som Hanif säger om Bildt?
Men herre gud.. Det är ORD. Vuxa människor emellan väx upp.
Citera
2019-08-21, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Vad svamlar du om? Om du ens läste bråkdelen av skit jag får kastat efter mig på nätet skulle du inte hålla på och böla som en efterbliven. Hanif har rätt, Carl Bildt har varit ett kroniskt stolpskott inom svensk politik, bl a berömde han rebellerna som försökte störta Assad. Om man är minsta allmänbildad vet man att en stor del av dessa ”rebeller” senare kom att agera under namnet IS. Bra jobbat Calle, kompassen uppe i nördfittan som vanligt.

I Sverige ”mobbas” redan alla som har avvikande åsikt, kan inte du bara sälla dig till Carl Bildts nyfunna vänner och låtsas som att ni har en poäng någon annanstans?

Hanifs största kritiker, samma jävla pack som vanligt, studera clowngalleriet:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kraftig-kritik-mot-hanif-balis-uttalande

Vem är det som svamlar? Att du sitter och käftar med folk anonymt på internet är en sak. Att på sin arbetsplats kastar skit på kollegor OCH konkurrenter är inte socialt accepterat beteende. Hans s.k.nyfunna vänner är, oavsett parti, personer som jobbar i samma bransch och som kanske känner till vad som är inom ramarna för normalt beteende i den branschen. Du skulle hellre se att politiker slängde skit på varandra till höger och vänster utan att respektera varandra? Det får stå för dig.
Företräder man ett parti som vill ha en seriös och fötroendeingivande framtoning så behöver man ha en respektabel framtoning. Oavsett hur pöbeln beter sig i sociala medier.
Citera
2019-08-21, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Haha tror M är mer rädda för att Hanif ska gå till KD eller SD än vad hans nästa tweet blir. Han tar några procent med sig vid en flytt.

Vadå ”rädda”?

Det är uppenbart att de inte är rädda.
Han har blivit av med uppdrag efter uppdrag och är nu en närapå ”nobody” hos M.
Det hade aldrig skett om de varit rädda såklart.

Är säker på att de sparkat ut honom ur Riksdagen också om de hade kunnat.

Att du har rätt i sak, att de tappar några väljare är såklart riktigt, men några procent handlar det inte om. Fick han inte typ 4500 personkryss senast? Det säger väl en del.

Personligen tycker jag det är korkat det här av Bali, förutsatt att det var helt spontant. Men är inte jätteförvånad heller. Har träffat på honom i olika sammanhang, såväl privata som offentliga. Han är speciell.. minst sagt.
Men det känns som att detta var för galet för att inte vara genomtänkt. Bali måste förstått att det skulle bli rabalder av uttalandet.
Ska bli spännande att se vad han har i kikaren.. om han har något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
Äh, nu har han bett om ursäkt på facebook. Kanske lämnar han en suppleant-post.
Efter det:
Buisiness as usual. Move along.

Ha ha har han bett om ursäkt nu? Vilken parodi.
Citera
Medlem
Citat:
Idag har Moderaternas riksdagsgrupp haft ett möte där man gemensamt beslutat att ta ifrån mig mina platser i arbetsmarknadsutskottet och EU-nämnden.

Jag har sedan jag var tonåring gått upp tidigt och lagt mig sent för att verka för att moderaterna och våra idéer ska påverka Sverige i så stor utsträckning som möjligt.

Det har riktats hård kritik mot mig från partikamrater och mitt uppsåt har ifrågasatts och det sårar mig självklart djupt.

Att få höra att man vill sitt parti illa gör extra ont i magen. Jag har inte offrat all form av normalitet i livet för något annat än att vinna förtroende för den politik som jag tillsammans med moderaterna anser är vara bäst för Sverige.

Det är mitt ansvar att göra mitt yttersta för att föra debatten på ett sätt som inte leder till att mitt parti tycker att det gör mer skada än nytta.

Varje parti äger själv rätten att definiera vilken politisk plattform man vill ge sina företrädare. Trots idogt bildsättning av meningsmotståndare så är jag demokrat och därmed alltid lojal mot partiets processer och demokratiska ramverk.

När partiets kollektiva vilja är att befria mig från mina sakpolitiska uppdrag i riksdagen är jag inte den som sätter sig över det.

Kritik av tidigare förd politik, oavsett hur populär den tidigare politikern har varit är viktigt för att kurskorrigera ett parti. Däremot måste det ske med takt och fingertoppskänsla. Att jag brustit i detta är uppenbart. Jag ber Carl Bildt om ursäkt för hur jag formulerade mig.

Jag måste ärligt säga att jag går lite på ångor. Attentatet i somras, hotbilden mot min person, de återkommande dreven från media och nu denna kritik från partiledning och riksdagskollegor har varit väldigt prövande. Jag är tacksam för det stöd jag har fått.
https://www.facebook.com/hanif.bali/posts/10156624886670686
Citera
2019-08-21, 21:42
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlekskrigare
Sympatiserar med Hanif 100 %. Klart han blir upprörd när islamist-diktatur-regimen som mördas stora delar av hans släkt välkomnas med öppna armar i Sverige.

Det riktigt vidriga i historien är att Bali blir extra upprörd för att det är Iran och inte något slumpmässigt skitland det handlar om.

Jag ifrågasätter hans lojalitet med Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in