2019-08-21, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det kanske är uthyrt.

Kan va eller så gömmer hon sig för något?
Citera
2019-08-21, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Vet inte om reglerna ar exakta, men det börjar nog dra ihop sig till att Odd kan fa ensam varenda ifall han begär det
Megalomania måste vara mamman pa en bas-niva, dvs tvätta, laga mat, natta och hanga med och veta vad som hander i barnens liv
Vidare sa kan hon inte halla sig undan mer an en viss tid, som maste anses rimlig av sociala myndigheterna

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
OK. Läst ditt svar, jag menar att Odd snart får nog! och begär enskild vårdnad, att barnen inte ska bo hos henne mer, någonsin. Kanske träffas ibland på neutral mark någon timma, med Odd närvarande så klart.
Tror inte det ska vara helt omöjligt att få till faktiskt.

Tänk vad barnen hade fått det bra hos
sin omsorgsfulla pappa.

Det fetade
Citera
2019-08-21, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Vet inte om reglerna ar exakta, men det börjar nog dra ihop sig till att Odd kan fa ensam varenda ifall han begär det
Megalomania måste vara mamman pa en bas-niva, dvs tvätta, laga mat, natta och hanga med och veta vad som hander i barnens liv
Vidare sa kan hon inte halla sig undan mer an en viss tid, som maste anses rimlig av sociala myndigheterna

Tror du på riktigt att staten tar ifrån en vårdnaden om man inte tvättar kläderna själv till barnen, eller outsourcar matlagningen? Om du slår dina barn regelbundet och/eller är gravt alkoholiserad blir du kanske av med vårdnaden. Att ha barnflicka eller kock registrerar inte ens på skalan.
Citera
2019-08-21, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Tror du på riktigt att staten tar ifrån en vårdnaden om man inte tvättar kläderna själv till barnen, eller outsourcar matlagningen? Om du slår dina barn regelbundet och/eller är gravt alkoholiserad blir du kanske av med vårdnaden. Att ha barnflicka eller kock registrerar inte ens på skalan.
Men sluta nu, deras far Odd kan begära ENSKILD VÅRDNAD och vad det nu heter när de får träffa sin mor, under "ordnade former".
Citera
2019-08-21, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Tänk vad barnen hade fått det bra hos
sin omsorgsfulla pappa.

Det fetade
Kan bara instämma, håller med.
Citera
2019-08-21, 20:12
Medlem
Citat:
Kan va eller så gömmer hon sig för något?
Kronkalle? Hoppas det inte är så illa-än..
Citera
2019-08-21, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Men sluta nu, deras far Odd kan begära ENSKILD VÅRDNAD och vad det nu heter när de får träffa sin mor, under "ordnade former".

Han kan ju begära vad han vill, men jag försöker säga att det inte kommer att beviljas baserat på att Bella är självupptagen och har en kock. Jag förstår inte varför ni tror att det är så det funkar, hur gamla är ni egentligen?
Citera
2019-08-21, 20:47
Medlem
Citat:
Förstår inte varför hon inte bor i huset nu
när hon är i Sverige.

Hur vet du att hon inte bor i huset?
Citera
2019-08-21, 20:49
Medlem
Citat:
Han kan ju begära vad han vill, men jag försöker säga att det inte kommer att beviljas baserat på att Bella är självupptagen och har en kock. Jag förstår inte varför ni tror att det är så det funkar, hur gamla är ni egentligen?
Det är ju inte bara det då, hon har en diagnos eller flera, klarar inte sitt dagliga liv själv, inte barnens heller, hon har två pers till som ser efter henne och barnen, hur gammal är du själv?
Citera
2019-08-21, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cisan
Hur vet du att hon inte bor i huset?

Hon skriver ju hon är på hotell. Hon ljuger väl
aldrig
Citera
2019-08-21, 21:26
Medlem
Citat:

Frågan var inte ställd till mig.
Det handlar inte bara om dom punkter du tar
upp. Barnens utveckling mm.
Svårt att förstå kanske om man inte själv
har barn eller lever nära barn.
Senast redigerad av Doiten 2019-08-21 kl. 22:14.
Citera
2019-08-21, 22:15
Medlem
Citat:
Frågan var inte ställt till mig.
Det handlar inte bara om dom punkter du tar
upp. Barnens utveckling mm.
Svårt att förstå kanske om man inte själv
har barn.

Tror du barnens utveckling blir lidande för att bella inte kan eller vill laga mat själv? Det är liksom inte så det funkar, det blir ingen ensam vårdnad så länge barnen bor bra, äter bra, kläs bra, är rena och friska, har en mamma som är någorlunda lugn etc etc. det spelar ingen roll om mamma är en egodrottning med adhd. Det krävs mycket mer än så för att en mor ska mista vårdnaden.

Vi kan alla vara överens om att det finns bättrw mödrar, men det räcker liksom inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in