2019-08-21, 17:10
Medlem
Vilken dubbelmoral från alexander, alexander har ju själv erkänt att han är alkolist och inte kan hantera alkohol. Men när rasken själv dricker till det så tycker han att han har rätt att träffa sina barn? men inte när hans far dricker någon 3.5a. Han säger själv att han har huset fullt med alkohol? Han som vet så mycket om missbruk, hur fan kan han ha alkohol framme i sitt hus ifall hans far har såna problem? Inte konstigt att hans pappa blev sugen på en bärs när han ser alkohol vart han än kollar i huset?
Citera
2019-08-21, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkka
Helt uppenbart projicerar Alex återigen sina egna problem (alkoholproblem) på farsan. Rask har sagt att han aldrig mer kan dricka då han ej kan hantera alkohol. Denna sommaren har han druckit som en alkis, samt betett sig som en idiot på fyllan. Så han hade ju uppenbarligen rätt i att han ej kan eller ska dricka.

Jag hade fått för mig att tråden låg gömd för enbart användare med 200 posts vilket inte stämmer, den ligger öppen för alla vilket är positivt!

Så upplever jag det också, har flertalet gånger ihärdigt både i kommentarer och i hans live försökt få svar på hur han ska göra med sitt alkoholmissbruk ....

Det har varit seriösa frågor inget trams och eftersom Rask låter oss få följa med i hans liv och veta allt som händer så tänkte jag att jag skulle få ett svar men det har blivit nobben, ignore och eller block.

Ang hans farsa så är han nog snart där igen om han börjat sniffa på folkölen.
Citera
2019-08-21, 18:26
Bannlyst
Verz har gjort en ny video, där han pratar om Elias, samt kommenterar rasks inblandning i detta! Länkar videon längst ner i mitt inlägg!

Verz säger att Elias försökt ta kontakt med honom via ett alternativt instagram konto, och ber om att få köra live mellan dom två. Samt att Tilda, tjejen som ska ha blivit utsatt för Elias, har ångrat sig, för att Elias sagt ”förlåt”, och medverkat i en live med Elias, samt att de är vänner igen! Det här är alltså samma tjej som rasken pratade med i telefon i ett av sina videoklipp, där rasken kommenterar dramat kring Elias!

Verz säger även följande i sin nya video.

- Men iallafall, på det här nya instagram kontot har han suttit och skrivit till mig, och tjatat på mig i DMs att jag ska livestreama med honom. Vem som helst fattar att han vill ha följare till sin nya instagram, så jag sa nej!
- Och det här är jättekonstigt, för av någon anledning valde han att köra en livestream med rask. Ehh, ja. Och visst, han har gjort ett videoklipp på honom. Men... Ehh... Alltså... Man blir lite väl desperat när man börjar köra livestreams med rask!

Verz fortsätter sedan att kommentera om den livestream som var mellan rask och Elias, och säger sedan.

- Men efter typ 30min så bröts den här liven iallafall, och det ryktades om att polisen kom hem till honom. Och jag vet inte om det är sant eller inte, men folk skrev det i chatten, och det var därför den avbröts. Och om polisen kom hem till honom, så är det bara helt underbart som helst! Men synd att ni inte plockade honom på plats, det hade varit ännu roligare!

Så detta ska ha varit anledningen till att liven mellan rask och Elias helt plötsligt bröts den där kvällen! Om det är sant eller inte, vet nog bara Elias själv! Vad som dock verkar sant, är att Elias har en hel del bilder på unga tjejer, som kan klassas som barnporr på sin mobil!

Precis som tidigare skrivits i tråden, verkar inte Verz gilla rasken speciellt mycket, och att han blandat sig i det här dramat, samt att han försöker mjölka visningar på Verzs content! Rask själv har såklart fått hybris igen, och tar mycket cred för allt detta, samt har intalat sig själv att han är en hjälte!

Titel: ELIAS AFEN SVARAR MIG *ELIAS ÄR TILLBAKA PÅ INSTAGRAM*. Uppladdad: 21 aug. 2019. Beskrivning: Verz uttalar sig om dramat med Elias, samt kommenterar rasks inblandning. Länk: https://youtube.com/watch?v=zREOQoz435c
Senast redigerad av Booobies 2019-08-21 kl. 18:36.
Citera
2019-08-21, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Booobies
Verz har gjort en ny video, där han pratar om Elias, samt kommenterar rasks inblandning i detta! Länkar videon längst ner i mitt inlägg!

Verz säger att Elias försökt ta kontakt med honom via ett alternativt instagram konto, och ber om att få köra live mellan dom två. Samt att Tilda, tjejen som ska ha blivit utsatt för Elias, har ångrat sig, för att Elias sagt ”förlåt”, och medverkat i en live med Elias, samt att de är vänner igen! Det här är alltså samma tjej som rasken pratade med i telefon i ett av sina videoklipp, där rasken kommenterar dramat kring Elias!

Verz säger även följande i sin nya video.

- Men iallafall, på det här nya instagram kontot har han suttit och skrivit till mig, och tjatat på mig i DMs att jag ska livestreama med honom. Vem som helst fattar att han vill ha följare till sin nya instagram, så jag sa nej!
- Och det här är jättekonstigt, för av någon anledning valde han att köra en livestream med rask. Ehh, ja. Och visst, han har gjort ett videoklipp på honom. Men... Ehh... Alltså... Man blir lite väl desperat när man börjar köra livestreams med rask!

Verz fortsätter sedan att kommentera om den livestream som var mellan rask och Elias, och säger sedan.

- Men efter typ 30min så bröts den här liven iallafall, och det ryktades om att polisen kom hem till honom. Och jag vet inte om det är sant eller inte, men folk skrev det i chatten, och det var därför den avbröts. Och om polisen kom hem till honom, så är det bara helt underbart som helst! Men synd att ni inte plockade honom på plats, det hade varit ännu roligare!

Så detta ska ha varit anledningen till att liven mellan rask och Elias helt plötsligt bröts den där kvällen! Om det är sant eller inte, vet nog bara Elias själv! Vad som dock verkar sant, är att Elias har en hel del bilder på unga tjejer, som kan klassas som barnporr på sin mobil!

Precis som tidigare skrivits i tråden, verkar inte Verz gilla rasken speciellt mycket, och att han blandat sig i det här dramat, samt att han försöker mjölka visningar på Verzs content! Rask själv har såklart fått hybris igen, och tar mycket cred för allt detta, samt har intalat sig själv att han är en hjälte!

Titel: ELIAS AFEN SVARAR MIG *ELIAS ÄR TILLBAKA PÅ INSTAGRAM*. Uppladdad: 21 aug. 2019. Beskrivning: Verz uttalar sig om dramat med Elias, samt kommenterar rasks inblandning. Länk: https://youtube.com/watch?v=zREOQoz435c

Om han får sin dokumentär efter detta är allt hopp ute för Raskens hjärnceller. En sån där nödig rapbattle som youtubers sysslade med förut hade faktiskt varit bättre.
Jag tror verkligen inte att polisen kom hem till Elias. Jag tittade själv när han livade med Rask och om jag inte minns helt jävla fel så fortsatte han en kort stund efter. Däremot satt alla småbarn och taggade @polisen i chatten. Ska polisen ha åkt hem till honom och sagt "sluta pedofila dig" och sen åkt iväg? Så han kunde fortsätta efter max 10 min.
Det var schysst eller framförallt smart att inte slänga flickan under bussen helt, vilket det verkade som när hon och Elias körde en live igår som Verz kommenterade.

Ni som säger att Rasken på något sätt planerat detta med pappan. Om ni har rätt så måste jag säga att Rask är en riktigt skicklig skådis. Han sitter ju och slår sönder mormoderns bil pga folkölsincidenten. Sen kan denna händelse absolut vara en anledning till att han inte väntar in monsterdatorn däremot.
Citera
2019-08-21, 19:22
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Baronen är inte känd för att erkänna sina brister och fel, däremot är han känd för att gång på gång på gång dra samma storytimes där han utlever sin Kiss&Bajs fetischism samt situationer där det funnits våldsamheter och våld och annan extremism i hans närhet.

Han har ett behov av att odla en image om att han besitter ett Rejält Våldskapital (Senast nu när han som till i dag då bjöd upp till dans för vem som helst ville men som självklart sedan annulleras när modet tillsammans med alkoholen gick ur kroppen, och innan dess blev han synad av Verz om en konfrontation som inte blev av pga att GPS:en inte fungerade ) samt ett förflutet som involverar detsamma.
Men det är som sagt bara en illusion han försöker måla upp genom -överdrifter, klickbaits, och rena falsarierna, han har inga egentliga historier att berätta om sin tid som "stridsmaskin" utan det rör folk i hans närhet eller krystade klickbaits.
Att ovetandes på fyllan ha blivit tatuerad med ett hakkors "av sina polare" borde ligga som #1 på listan över "fucked upp" histories att upprepat berätta men det gör den inte .. det här uppdagade först efter att någon kommenterat tatueringen om vad det var för något..

Så med vetskapen om vad för slags information och historier Trosabaronen Gärna och Ofta vill delge oss om och den sällsynta förekomsten av just denna så förefaller det vara en efterhandskonstruktion och falsarium i min bok och även många andras..

Men! jag är inte "Den Som Är Den", även jag kan ändra mig om jag blir övertygad.
Nu när Verz ska göra en Storsatsning och Dokumentär om BB så vore det ett ypperligt tillfälle att rentvå sig i den här sällsamma historien som har så många frågetecken...
Bjud in ett par gamla "homies" vettja som med Rask får återberätta hur det gick till och hur det landade detta "Prank" ….
Jag vet mycket väl hur Rask fungerar.
Citat:
För att rasken brukar ljuga! För att hans bortförklaring av hur det där hakkorset hamnade på hans ben, är extremt dålig!

När Cluee News tar upp detta i en av sina videos, ger rask följande förklaring...

- ”Jag var på en efterfest 2007/2008 (10-11 år sedan) och fick den tatuerad på mitt ben av någon annan utan mitt medgivande då jag var medvetslös, dock ville jag ej ha ett hakkors på benet så jag gjorde som vilken normal människa som helst hade gjort och tatuerade det till ett fönster istället, case closed. Glad midsommar Cluee!”

Läs det fetmarkerade! Du hör ju hur det låter... Att han var ”medvetslös”, samt att detta skulle ha skett ”utan hans medgivande”. Tror man på det där, är man helt efterbliven...
Det är en trådsanning då med andra ord.
Citera
2019-08-21, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Jag vet mycket väl hur Rask fungerar.

Det är en trådsanning då med andra ord.
Ja, alltså, det finns mycket som sägs i den här i tråden som man inte kan veta om det stämmer till 100%. t.ex. att han ska ha varit och vandaliserat hemma hos sin morsas granne. Var det någon som var där och såg detta!? Nej! Men vad är mest sannolikt? Sen råkade han säga tiden på dygnet detta hände, på sin insta, men du kanske tycker att vi ska ignorera det.

Sen finns det mycket som sagts här, t.ex. att han har pissat på en tjej, stekt en bajskorv, allt han sagt i sin story på insta osv osv. När rask väl har raderat ”bevisen” (vilket han alltid gör), så kommer folk komma in i den här tråden om några månader och läsa detta, och sedan undra om allt detta verkligen stämmer.

Det är helt upp till dig om du vill tro på vad rask säger om den där tatueringen, och hur den kom till! Min åsikt står fast. Tror man på den förklaringen han ger, är man efterbliven! Rask är en mytoman.

Men om du vill veta saker med 100% säkerhet, så får väl du bjuda ut rasken på en fika, och diskutera det som påstås i denna tråd. Fast å andra sidan, rasken kan såklart välja att ljuga, och sedan står du där som en idiot och tror på allt han säger! Vilket dilemma för dig. Måste kännas jobbigt!
Senast redigerad av Booobies 2019-08-21 kl. 20:32.
Citera
2019-08-21, 20:10
Medlem
Viper08s avatar
Jag trodde Rask var konduktör och inte hängde på andra saker. nu mjölkar han detta för fullt. bruden är 14 år, VARFÖR kontaktar inte Rask hennes föräldrar och förklarar allting om hon blir hotat istället för att göra content av det. Om det nu händer denna tjej något och hennes föräldrar är helt omedvetna om vad som sker på nätet kan du då ha det på ditt samvete då Rask? Det här är inget ni ''kreatörer'' på nätet ska hålla på med och leka cyber poliser. blir hon hotad ta kontakt med polisen istället för att göra content av det.

Edit: kul att han rabblar upp 1, ber om nudes 2, vill träffa barn 3, ljuga om sin ålder 4, ber om nakenbilder
psst rask nudes o nakenbilder är samma sak.
Senast redigerad av Viper08 2019-08-21 kl. 20:18.
Citera
2019-08-21, 20:20
Medlem
Bajsbaronens avatar
Rask anser själv att hans youtubekanal är som Uppdrag Granskning/Kalla Fakta. Jag skulle säga att han är snarare är en expertkommentator på youtubedrama i paritet med vad Tobbe Mårtensson är expertkommentator inom politik.

Han är så jävla lat. Hade han haft något driv hade han varit den som tagit upp detta från första början eftersom han själv blivit tipsad, men i klassisk baron-manér sitter han och rider på andras framgångar genom att ringa brottsoffer och lägga upp samtalen oredigerade.

Senaste videon tigger han även om likes, för om han får tillräckligt många kommer han eventuellt konfrontera Elias personligen. Vem vågar sätta pengar på att den tuffe Baronen ens vågar konfrontera den anorektiska fjollan?
Citera
2019-08-21, 20:33
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ja, alltså, det finns mycket som sägs i den här i tråden som man inte kan veta om det stämmer till 100%. t.ex. han ska ha varit hemma och vandaliserat hemma hos sin morsas granne. Var det någon som var där och såg detta!? Nej! Men vad är mest sannolikt? Sen råkade han säga tiden på dygnet detta hände, på sin insta, men du kanske tycker att vi ska ignorera det.

Sen finns det mycket som sagts här, t.ex. att han har pissat på en tjej, stekt en bajskorv, allt han sagt i sin story på insta osv osv. När rask väl har raderat ”bevisen” (vilket han alltid gör), så kommer folk komma in i den här tråden om några månader och läsa detta, och sedan undra om allt detta verkligen stämmer.

Det är helt upp till dig om du vill tro på vad rask säger om den där tatueringen, och hur den kom till! Min åsikt står fast. Tror man på den förklaringen han ger, är man efterbliven! Rask är en mytoman.

Men om du vill veta saker med 100% säkerhet, så får väl du bjuda ut rasken på en fika, och diskutera det som påstås i denna tråd. Fast å andra sidan, rasken kan såklart välja att ljuga, och sedan står du där som en idiot och tror på allt han säger! Vilket dilemma för dig. Måste kännas jobbigt!
Fast nu var det inte det jag ifrågasatte, eller hur? Huruvida han stod för skadegörelsen eller inte får väl bevisen tala för sig, eller hur? Du vet: vittnen, iakttagelser etc. Men visst talar mycket för att han åtminstone var delaktig i det.

Stekt en bajskorv har han ju själv berättat om i sin långfilm "Jockiboi kan slänga sig i väggen", men huruvida det är sant eller inte kan vi inte veta. Men det är ju egentligen inte konstigt om det vore sant, så det väljer jag att åtminstone tro på. Mycket kring Rask kretsar ju kring avföring: sitter på toaletten och vloggar samtidigt som han bajsar, han smetade in pappa Rasks lägenhet med bajs när han var yngre (också återberättat i sin långfilm), när pappa Rask var på affärsresa i Los Angeles. Så det mesta kring bajs är säkert sant för han verkar tycka att det är hysteriskt kul med avföring.

Att han är mytoman säger jag inte emot. Det finns mycket som talar för det även fast jag tror att det är mer att han kryddar sina historier snarare än ljuger om dem. För han verkar ju inte tvångsmässigt vara tvungen att ljuga. Utan det det handlar snarare att han måste spetsa sina historier med Rohypnoi så att hans tittare somnar in i hans värld och köper allt han säger.

Ett exempel som han nämnde i sin långfilm var när han och Black Slim Jim (mother fucker) satt på en krog i Trosa och träffade två biffiga ryssar. De satt där ett tag och drack öl när plötsligt Jim går ut och snackar med ryssarna utanför för att röka. Rask sitter kvar och ser hur Jim börjar bråka med dessa ryssar och slog ner bägge två. Den där tanige jävla amfetaminpundare skulle inte inte ens kunna fälla en chihuahua. Tydligen var anledningen att Jim hade sagt "you're a nice guy" och ryssen hade då trott att Jim sa att ryssen var gay.

Ett annat exempel är när han berättade hur han, när han var typ 12 år, tillsammans med sina vänner beställde hem en lastbil med saker till hans lärare - sexleksaker för att vara specifik. Den historien är en uppenbar lögn som Rask förmodligen aldrig kommer själv erkänna.

En annan rolig historia han berättar i sin video om cannabis är att han satt på en hemmafest en gång och där röktes det. Plötsligt så drabbades Rask av plötslig demens då han inte kunde uppfatta vad hans tjej på den tiden sa till honom. Han berättade även hur han var tvungen att gå ut på balkongen och spy och kände sig yr och allmänt kass. Det där är definition av en fylla - inte av passiv cannabisrökning.
Citera
2019-08-21, 20:52
Medlem
rytaris avatar
Citat:

Ett exempel som han nämnde i sin långfilm var när han och Black Slim Jim (mother fucker) satt på en krog i Trosa och träffade två biffiga ryssar. De satt där ett tag och drack öl när plötsligt Jim går ut och snackar med ryssarna utanför för att röka. Rask sitter kvar och ser hur Jim börjar bråka med dessa ryssar och slog ner bägge två. Den där tanige jävla amfetaminpundare skulle inte inte ens kunna fälla en chihuahua. Tydligen var anledningen att Jim hade sagt "you're a nice guy" och ryssen hade då trott att Jim sa att ryssen var gay..

Ja, minns också det, haha, "två ryska skinnskallar" förmodligen nåt smågruff som i rasks fantasi förvandlades till en Chuck norris-rulle..
Angående bajseriet.. Han har ju dessutom erkänt att han och en kompis badade tillsammans och drack varandras piss och lekte med kukarna, stackars Therese får nog använda rask som mänsklig toalett i sängkammaren, eller det kanske bara är andra mäns piss han dricker?
Citera
2019-08-21, 20:54
Bannlyst
Citat:
Fast nu var det inte det jag ifrågasatte, eller hur? Huruvida han stod för skadegörelsen eller inte får väl bevisen tala för sig, eller hur? Du vet: vittnen, iakttagelser etc. Men visst talar mycket för att han åtminstone var delaktig i det.

Stekt en bajskorv har han ju själv berättat om i sin långfilm "Jockiboi kan slänga sig i väggen", men huruvida det är sant eller inte kan vi inte veta. Men det är ju egentligen inte konstigt om det vore sant, så det väljer jag att åtminstone tro på. Mycket kring Rask kretsar ju kring avföring: sitter på toaletten och vloggar samtidigt som han bajsar, han smetade in pappa Rasks lägenhet med bajs när han var yngre (också återberättat i sin långfilm), när pappa Rask var på affärsresa i Los Angeles. Så det mesta kring bajs är säkert sant för han verkar tycka att det är hysteriskt kul med avföring.

Att han är mytoman säger jag inte emot. Det finns mycket som talar för det även fast jag tror att det är mer att han kryddar sina historier snarare än ljuger om dem. För han verkar ju inte tvångsmässigt vara tvungen att ljuga. Utan det det handlar snarare att han måste spetsa sina historier med Rohypnoi så att hans tittare somnar in i hans värld och köper allt han säger.

Ett exempel som han nämnde i sin långfilm var när han och Black Slim Jim (mother fucker) satt på en krog i Trosa och träffade två biffiga ryssar. De satt där ett tag och drack öl när plötsligt Jim går ut och snackar med ryssarna utanför för att röka. Rask sitter kvar och ser hur Jim börjar bråka med dessa ryssar och slog ner bägge två. Den där tanige jävla amfetaminpundare skulle inte inte ens kunna fälla en chihuahua. Tydligen var anledningen att Jim hade sagt "you're a nice guy" och ryssen hade då trott att Jim sa att ryssen var gay.

Ett annat exempel är när han berättade hur han, när han var typ 12 år, tillsammans med sina vänner beställde hem en lastbil med saker till hans lärare - sexleksaker för att vara specifik. Den historien är en uppenbar lögn som Rask förmodligen aldrig kommer själv erkänna.

En annan rolig historia han berättar i sin video om cannabis är att han satt på en hemmafest en gång och där röktes det. Plötsligt så drabbades Rask av plötslig demens då han inte kunde uppfatta vad hans tjej på den tiden sa till honom. Han berättade även hur han var tvungen att gå ut på balkongen och spy och kände sig yr och allmänt kass. Det där är definition av en fylla - inte av passiv cannabisrökning.
Jo, visst ljuger rask en jävla massa, det gör han! Dessa historier du berättar har jag aldrig hört förut. Slimjim skulle typ gå av på mitten, om han någonsin hamnade i en fight. Så jävla tanig som den killen är! Haha, hysteriskt kul! Rasken briljerar som vanligt!

Min poäng jag försökte göra var följande... Han har sagt detta i sina videos visst, men när han väl raderar dessa (bevisen på att han har sagt detta), då återstår endast påståendet om att han ska ha sagt allt detta i tråden! Och när någon ny användare eller läsare, som ej har följt tråden, sedan ser detta, så kommer hen ställa sig exakt samma fråga. Är allt detta sant!? Det var det jag försökte förmedla! Men men, nog om det!

Raskens s.k bajslekar är något jag aldrig kommer förstå mig på, framförallt inte att han erkänt allt detta öppet för en massa människor! Så jävla pinsamt! I gårdagens live erkände han typ att det åtminstone kan finnas en möjlighet, att det är något fel i huvudet på han. Han kanske har börjat inse detta efter att ha läst igenom denna tråd... Som någon annan sa lite längre bak i tråden...

”-Hur frisk är man, om man steker en bajskorv?”.
Senast redigerad av Booobies 2019-08-21 kl. 20:58.
Citera
2019-08-21, 21:17
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsbaronen
Rask anser själv att hans youtubekanal är som Uppdrag Granskning/Kalla Fakta. Jag skulle säga att han är snarare är en expertkommentator på youtubedrama i paritet med vad Tobbe Mårtensson är expertkommentator inom politik.

Han är så jävla lat. Hade han haft något driv hade han varit den som tagit upp detta från första början eftersom han själv blivit tipsad, men i klassisk baron-manér sitter han och rider på andras framgångar genom att ringa brottsoffer och lägga upp samtalen oredigerade.

Senaste videon tigger han även om likes, för om han får tillräckligt många kommer han eventuellt konfrontera Elias personligen. Vem vågar sätta pengar på att den tuffe Baronen ens vågar konfrontera den anorektiska fjollan?

Självklart kommer han inte våga möta spagettin, storaludde kommer att tala om för rasken att han kan bli mördad. rask kommer senare säga att det har framkommit att elias har åkt dit för att burit kniv vilket också kommer vara baronens argument för att inte möta denna spagetti öga mot öga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in