2019-08-21, 15:39
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag uppgav tidigt i tråden att HD sagt åt SD att han inte under några omständigheter fick ha kontakt med LW.
Källan är säker, men tidpunkten vet jag inte exakt fast jag har fått för mig att det var vintern-17 våren 2018.
Så ni kan ju glömma att det var LW som ville mer, det var SD som inte kunde låta henne vara ifred.
Stopp och belägg!
Det var alltid LW som ville mer.
Citera
2019-08-21, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
👤Lördagen den 19 Maj år 2018👤

Den då påbörjade Kriminaltekniska 🚙 under-sökningen per den 19 Maj år 2018 samt vid Lördags-eftermiddagen och med då påbörjat arbetet strax efter klockan 🕔17:20, uppställdes bland annat en Kriminalteknisk stege innanför själva bullerplanket i en diagonal lutning ↗ mot bullerplanket's innervägg, detta ägde rum i själva riktningen var den avlidna kvinno-kroppen då låg vilandes på markgrunden, ytterligare en [extra] Kriminalteknisk stege uppställdes sedan därefter på själva utsidan av bullerplanket, också den stegen, i diagonal lutning ↖ vilandes mot bullerplanket.

Bägge de två uppställda Kriminaltekniska stegarna, varav en på dess insida respektive den andra, på sin utsida ... sammankopplades med hjälp av ett mörkblått spännband, för att sålunda [av den anledningen] inte kunna glida isär vid själva gång-trampningarna på stegarna nedifrån och upp gällande bägge sidorna av själva bullerplanket.

Den Kriminaltekniska undersökningen gjordes då med avsökning 🔎🔍👤 i vertikal riktning nedifrån och upp hela vägen till toppen och sedan därefter [därnäst] över på andra sidan om bullerplanket i vertikal riktnings-avsökning uppifrån och ned till marknivån, därnäst genomsöktes även det stora vegetations-området 🌳🌳🌳🔎🔍👤 noggrant på dess båda sidor av bullerplanket. Flera spår kunde då inom detta Kriminaltekniska arbetet säkras därstädes.

Mvh/ @JokerMannen

Avsökning gjordes och flera spår kunde säkras.
Ja, vi vet det.
Citera
2019-08-21, 15:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Om vi så lyfter blicken över knasbollarna som fantiserat sig upp till dubbla livstidsstraff för SD, HD och JG och återgår till realiteter .

både brottsplats , brottsoffer, tidpunkt för gärningen och trolig dödsorsak finns så är det ofrånkomligen så att det gränsar till omöjligt att den misstänkta gärningsmannen som från första dagen är misstänkt inte går att binda vid mordet. Man behöver inte vara insatt i utredningsarbete för att förstå att går inte ihop.

Om man skulle drista sig till att göra en sannolikhetskalkyl så är det statistiskt så att det egentligen inte kan ha varit han.

Om GM på något sätt hanterat kroppen med eller utan tillhygge och ändå lyckats med trolleriet att inte lämna spår efter sig bör å andra sidan ett icke-överensstämmande dna-resultat innebära att han istället ska frias från misstankar om mordet.

Med detta sagt skulle den fullständiga träffrapportinformationen som framkommit under den osedvanligt långa tid NFC undersökt kroppen visa på resultat som talar till den misstänktes fördel. Det går svårligen undvika misstanken om att det är anledningen till att utredningen har gått i stå och där kommer förbli.

Sannolikheten att det är en GM som av Quick- tunnelseende missats är odiskutabelt större än att den okriminelle MGM skulle ha en sån aldrig förut skådad tur.

Bland dom tidigare missgrepp vilka vi blivit varse bör nog läggas till att Åkl lagt alla sina ägg i NFC korgen till skada för (glädjelöst)ordinärt polisarbete. En rasande snabb utveckling av analystekniker kittlar den lättstimulerade Åkl-lättjan intill återvändsgränder såsom i detta fall.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-21 kl. 15:59.
Citera
2019-08-21, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Stopp och belägg!
Pja, man kan ju tänka sig att även SD såg det som en invit att hon tog avstånd. Ungefär som killen i Greensleaves: " If you intend thus to disdane, it does the more enrupture me". Var du där och såg det, eller var det bara din näsa?
Citera
2019-08-21, 15:55
Medlem
Citat:
Stopp och belägg!

Jag och även andra har upprepade gånger frågat dig hur du kan veta det?
Hittills har du vägrat svara så jag antar att det är samma nu.
Din trovärdighet angående allt som rör fallet är absolut noll.
Citera
2019-08-21, 16:15
Medlem
Denna tråd har löpande matat försvaret med alternativa hypoteser, men teorierna sinar och MGM är alltjämt SD.
Citera
2019-08-21, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
SmartaMarta666 ställer massor med frågor men typ inga om han som är misstänkt för mordet. Det gör mig nyfiken.

Ja, det är lite mycket fiskande helt plötsligt.
Man kan läsa om tråden, bara ett tips
Citera
2019-08-21, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Avsökning gjordes och flera spår kunde säkras.
Ja, vi vet det.

Du har överhuvud taget ingen som helst kännedom om vilka spår som då vid det aktuella tillfället kunde säkras, detta med anledning av du högst troligen inte befann dig på platsen under den då pågående Kriminaltekniska undersökningen.

Du som påstår dig ha god kännedom om detta skall få svara på följande frågor.

Hur många mindre träd 🌱🌱🌱 och även grenar 🌿🌿🌿 sågades av på den då aktuella brottsplatsen av Kriminalteknikerna ?

Hur många mindre träd så och även grenar bort-togs från insidan av bullerplanket ?
och hur många gallrades bort från utsidan av bullerplanket inom vegetations-området ?

Vad var den egentliga anledningen till att man på Kriminaltekniskt väg bestämde sig för att ta bort träd och grenar från platsen ?

Mvh/ JokerⓂannen
Citera
2019-08-21, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Du har överhuvud taget ingen som helst kännedom om vilka spår som då vid det aktuella tillfället kunde säkras, detta med anledning av du högst troligen inte befann dig på platsen under den då pågående Kriminaltekniska undersökningen.

Du som påstår dig ha god kännedom om detta skall få svara på följande frågor.

Hur många mindre träd 🌱🌱🌱 och även grenar 🌿🌿🌿 sågades av på den då aktuella brottsplatsen av Kriminalteknikerna ?

Hur många mindre träd så och även grenar bort-togs från insidan av bullerplanket ?
och hur många gallrades bort från utsidan av bullerplanket inom vegetations-området ?

Vad var den egentliga anledningen till att man på Kriminaltekniskt väg bestämde sig för att ta bort träd och grenar från platsen ?

Mvh/ JokerⓂannen

Berätta kort och koncist om du har svar på frågorna.
Citera
2019-08-21, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag tror inte "massor" ville mörda LW. Det fanns en, möjligen två och dom gjorde det också.
Statistiken talar emot HD som ensam mördare men inte som delaktig, tvärtom är det vanligt. Det har inte framkommit ytterligare alternativa gm eller några troliga motiv, och det kan vara ett mord utan motiv men inte troligt.

Intressant är att se hur alla som figurerat i tråden lever och vad de gör idag, har de ändrat livsstil, flyttat osv.
Nej det verkar som allt fortgår som vanligt, det enda ovanliga jag kan se just nu är väl att ett par som skilt sig umgås mer än någonsin tidigare trots allt i bagaget. Och bägge i paret hade motiv att mörda LW.
Bägge bor också alldeles nära.
JG bor en bit bort men inte mer än att det tar 20 min på cykel.

Tycker det är ganska uppenbart att de inte har något annat val än att umgås med varann som läget är för dom nu? Vill någon ens hälsa på dom när de går utanför dörren.
Personer det pratas illa om blir ju ignorerade, så är det alltid. Sånt märks alltid väldigt tydligt, så det tror jag nog de är väldigt medvetna om.
Citera
2019-08-21, 16:38
Medlem
Blessedfruits avatar
Har svårt att låta bli att tänka på det där med att det enligt utsago skulle vara en komplicerad utredning, att det är 600-700 förhör och att det inte verkar hända något på häktningsfronten. Det jag tänker är att det är en utmaning att få någon ordning på en stor och komplicerad utredning. Det kräver kompetens. Om någon kom och släppte hur många mappar/dokument det nu kan handla om på mitt skrivbord med orden ”lös det här” skulle det innebära fri lejd för GM.

Undrar om det inte är just det som har hänt. En serie dåliga beslut kring tidiga insatser, en turbulent utredning som ledde till missar och dålig kontinuitet, en växande utredning som ställer (för?) stora krav på ansvariga utredare?

Om MGM är i klass med Fossmo/Möller och om han har haft turen att många bevis blev förstörda innan L*na hittades då kräver det nog sin kvinna/man att lösa fallet. Jag har skrivit det förut, men tycker fortfarande, att det skulle behövas något i stil med en LGW som skärskådade och ställde utredarna mot vägen.

Kanske är jag orättvis? Jag vet inte om det är en bra eller dåligt skött utredning. Det finns naturligtvis utredningar och omständigheter som de mest kompetenta utredarna i världen inte kan rå på. Kanske det är omständigheterna och inte kompetensen som är problemet, men lite medialt tryck skulle inte skada. Kanske det skulle leda till en välbehövliga omprioriteringar av utredningsresurser?
Citera
2019-08-21, 16:38
Medlem
Citat:
Stopp och belägg!

Stämmer inte alls med verkligheten som vi andra lever i. Be SD visa upp de hot och trakasserier han bedrivit mot LW så kan du återkomma senare. Mitt stalltips är att du inte lär våga tillbaka in i tråden sedan pga att du skäms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in