Speciellt när HD diskuterats/ifrågasatts (särskilt arbetstidsnärvaron/frånvaron vid brottstillfället) men även när medlemmarna av Järngänget synats lite närmare.
Det skyddande "Järngänget" kanske bara var "låtsasvänner" med MGM? Bara HD och JG finns kvar att luta sig till?
Är SS och PN verkligen ihop? Jag tycker de ser synnerligen omaka ut. Hon är väldigt attraktiv och han ser försupen och knubbig ut.
Jag uppgav tidigt i tråden att HD sagt åt SD att han inte under några omständigheter fick ha kontakt med LW.
Källan är säker, men tidpunkten vet jag inte exakt fast jag har fått för mig att det var vintern-17 våren 2018.
Så ni kan ju glömma att det var LW som ville mer, det var SD som inte kunde låta henne vara ifred.
Du är inte ensam om att tro det är en man som är GM. Själv tror jag olika och därför vinklar och pendlar fram
och tbx.
Men från början trodde jag faktiskt på en kvinna, jag har sedan ändrat mig i tanken flers ggr beroende på vad jag fått veta men är inte övertygad om någon speciell, varken kvinna eller man! Jo korta stunder kan jag vara lite övertygad i tanken, sen kommer en ny information som gör att jag inte får ihop det och får börja om igen. Delar mest mina tankar i hopp att det ska finnas någon som tänker, sådär nu fick jag till ytterligare en av mina sista pusselbitar!
Det är ju ofantligt många pusselbitar som ska stämma ihop för att frågetecknen ska försvinna!! Och det dyker upp nya frågetecken hela tiden som ställer till det dessutom.....!!!
Ju mer jag funderar blir jag faktiskt mindre övertygad tyvärr...det förvånar mig om inte fler känner likadant men jag kanske är för trög?!
Men alla vägar bär till Rom, och alla ledtrådar (även villospår) leder till mördaren/na vem det än är!!!!!
Det är något som är sant och som jag är övertygad om!!! Sanna mina ord!!!
Så dags att gräva vidare och aldrig ge upp...
Dessa initialer är helt nya för mig, har de nämts i tråden tidigare?
(minnet sviktar emellanåt så ber om ursäkt om
jag glömt och frågat tidigare).
1. AD heter? Och varför verkar hon ha psykiska problem? Vem är Hj*ntemyra som hon varit gift med? Bor de båda i örebro?
2. R-MU och JU heter?? Bor i örebro?
3. Har dessa personer varit aktiva i någon av de inblandades liv sista tiden före mordet? Eller efter mordet?
1
AD Kallas A N Z I
Jon*s D*hlin (a,i) – Geocahcaren hjontem*r* (y,a), Örnsköldsvik
LW och JD var på helgutflykt till Strömstad 17-18 november -17. Många bilder finns att se på deras geocachkonton från de aktuella datumen.
JD har synts medverka i Lyxfällan oktober -08 p g a att AD har problem med köphysteri.
Han är Befäl på Färjerederiet, bor i hus i Bonässund och f d frun bor i lgh.
De har 2 tonårsbarn
Deras giftermål 23/11 -04 blev omnämnt i det kristna nyhetsforumet Dagen, så de tillhör/de någon församling.
Han är ursprungligen från Göteborg och hon är från Sollefteå. Ingen av dem hette Dahlin innan giftermålet.
JD trivs på sjön där han praktiskt taget bor eller har bott genom sina yrken. Samtidigt är han en inbiten geocachare.
Enligt mig, så påminner JD om UW och SD. Om jag vore utredare, så skulle jag ha kontrollerat Dahlinarna.
2
R-MU = R*s-Mari Ung tidigare gift med J*han Ung (o). Båda i samma ålder som LW. Han bor på Skiftesvägen 1 0 snett över gatan och kunde se vilka som rörde sig till och från LW:s bostad. R-MU flyttade till annan adress i området i feb -18.
3
Vet inte.
Senast redigerad av Honan6 2019-08-21 kl. 13:45.
Anledning: Tillägg
Därför att hen inte vill riskera att gå på ofrivillig semester?
Om du menar att JM riskerar det så har du fel. Har redan säkerhetskollat med moderator om 1.06. och det är inga problem sålänge jag har gett mitt medgivande.
Bra Daalan!!
Du har en poäng där, om JokerMannen vill ha förtroenden så förstår jag inte varför han inte tar det tillfället???
För du har väl varit på förhör Daalan?? Dum fråga jag vet, men hoppas att du förstår varför jag ändå frågar. Tydlighet är ao i sammanhanget.
Det känns som att jag inte har lämnat några frågetecken kring det i mina tidigare inlägg.
Om du nu frågar "Kurt Jokern Olsson" så får jag väl hålla dig god ton och svara.
Vi är ganska säkra på att det ingick i Gärningspersonen's egen plan, det vill säga, att det högst troligaste händelseförloppet inom detta sammanhanget var, att efter det, att Gärningspersonen hade utfört sin brutala och hänsynslösa misshandel och då med uppsåt att döda sitt offer bakom bullerplanket, så var det Gärningspersonen själv som i egen hög person tog Lena's nycklar och sedan helt iskallt gick tillbaka till bostadsrätten och därstädes med stor försiktighet öppnade upp låset till ytterdörren och sedan ställde ytterdörren i ett så kallat glänt-läge 👤🚪 detta med anledning av att Gärningspersonen då ville ge sken av att Hjärsta-kvinnan hade överfallits inuti bostadsrätten och sedan dragits ut mot sin egen vilja, och det villospåret lyckades ju väl för Gärningspersonen då man gjorde själva upptäckten av den då glänt-stående ytterdörren till bostadsrätten på Tisdagen den 15 Maj år 2018 intill morgon-tiden.
Mvh/ @JokerⓂannen
Vem vågar sig fram och in i Lenas lägenhet efter att brutalt mördat henne och riskerar att bli iakttagen av någon?
Det får mig automatiskt att tänka att denna person är fullkomligt orädd och struntar i några risker och/eller fullkomligt säker på att inte bli igenkänd av Lenas grannar?
Jag uppgav tidigt i tråden att HD sagt åt SD att han inte under några omständigheter fick ha kontakt med LW.
Källan är säker, men tidpunkten vet jag inte exakt fast jag har fått för mig att det var vintern-17 våren 2018.
Så ni kan ju glömma att det var LW som ville mer, det var SD som inte kunde låta henne vara ifred.
Det stämmer att HD förbjöd SD att träffa LW efter att deras affär uppdagats.
Det stämmer att HD förbjöd SD att träffa LW efter att deras affär uppdagats.
Spelar det någon roll vad HD säger till SD, när dom hade så fin ring och pastor som tecken för deras förhållande.
Vad är en SD än ett par stycken i skogen.. fråga HD hon kanske vet.
Man ska inte kasta pärlor till svin som Carinah78 brukar säga