2019-08-20, 21:36
  #2269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Mycket möjligt, hade som sagt inte tid att kolla efter källor men en i den tråden hänvisade till happarandas tingsrätt, kollade lite noggrannare nu o hittar ingen artikeln om häktning, isåfall hade de kanske inget att gripa dem för..

Nej det verkar inte så. Klart intressant vilka det var i bilen, men det blir svårt att ta reda på via offentliga grejer. Men nån som har nån info kring Cap0ne/Y0nis? Har han gittat utomlands? Tänker att han borde vara intressant i CPH-fallet eftersom så många andra runt han är det.
Citera
2019-08-21, 01:21
  #2270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baksidan163
Nej det verkar inte så. Klart intressant vilka det var i bilen, men det blir svårt att ta reda på via offentliga grejer. Men nån som har nån info kring Cap0ne/Y0nis? Har han gittat utomlands? Tänker att han borde vara intressant i CPH-fallet eftersom så många andra runt han är det.
Jag har också funderat lite angående hans roll i DP, inte läst så mycket om honom, har han figurerat i någon mordutredning? förresten är de han som står längst till höger på bilden och gör en skjutrörelse på bilden som figurerat här?
Citera
2019-08-21, 04:33
  #2271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Misshandeln på DP kille ligger på YouTube, kraftigt misshandlad kan man ju säga.. Frågan är vem de är? Ser absolut inte ut som Sadka som alla verkar tro.
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Sök bara på YouTube dödspatrull misshandlad
YouTubeklippet har jag för mig är Dumle. Det skall ha haft direktkoppling till Jaffarförneringen.
Sadkaklippet (kan bara tala för det korta, och har ingen önskan att se mer!!!) fanns inte på YouTube utan det var någon annan länk. Kommer ej ihåg, men länken finns flertalet ggr i någon/några av dessa trådar. Dock väldigt snabbt nedplockad av plattformen ifråga. Har inte hört att den skulle ha dykt upp igen. "Förnedringsmisshandeln" av Sadka har beskrivits som - å ena sidan - betydligt grövre än Dumlemisshandeln och - å andra sidan - betydligt mer "förnedrande" än Jaffargrejen. Enligt uppgift misshandlades Sadka till medvetslöshet (vilket absolut skulle kunna stämma utifrån det man ser i den korta versionen som visar en blundande, tillsynes livlös, person som blir sparkad liggandes på marken). Vad förnedringsdelen (ytterligare) bestod i vågar jag inte spekulera kring.
Citera
2019-08-21, 04:45
  #2272
Medlem
En annan DP jag funderat kring identiteten på är Dollar som SvD i sin kartläggning (som jag inte läst) menade är/var 23 år. I en FUP (den stora amfetamingrejen har jag för mig) hittade jag en annan man som jag felaktigt trodde var Dollar. Denna person (*hmed Boukh*ri T<m<ss<k) var betydligt äldre, född 1952) och som jag fick för mig fungerade denne man primärt administrativt som "fixare"... bokade flygbiljetter osv... Någon som kan hjälpa till med vem i gänget som SvD kallar Dollar resp kanske något om Boukh*ri T<m<ss<k?
Citera
2019-08-21, 07:13
  #2273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr
YouTubeklippet har jag för mig är Dumle. Det skall ha haft direktkoppling till Jaffarförneringen.
Sadkaklippet (kan bara tala för det korta, och har ingen önskan att se mer!!!) fanns inte på YouTube utan det var någon annan länk. Kommer ej ihåg, men länken finns flertalet ggr i någon/några av dessa trådar. Dock väldigt snabbt nedplockad av plattformen ifråga. Har inte hört att den skulle ha dykt upp igen. "Förnedringsmisshandeln" av Sadka har beskrivits som - å ena sidan - betydligt grövre än Dumlemisshandeln och - å andra sidan - betydligt mer "förnedrande" än Jaffargrejen. Enligt uppgift misshandlades Sadka till medvetslöshet (vilket absolut skulle kunna stämma utifrån det man ser i den korta versionen som visar en blundande, tillsynes livlös, person som blir sparkad liggandes på marken). Vad förnedringsdelen (ytterligare) bestod i vågar jag inte spekulera kring.

Klippet som ligger på YouTube på en mörk kille som.blir kraftigt misshandlad livlös är absolut inte Dumle det ser vem.som helst, då är det mer likt sadka isåfall. Men är.säker på de inte är någon av dom heller. Så du menar att de finns en misshandel till som är filmad?
Citera
2019-08-21, 09:37
  #2274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Klippet som ligger på YouTube på en mörk kille som.blir kraftigt misshandlad livlös är absolut inte Dumle det ser vem.som helst, då är det mer likt sadka isåfall. Men är.säker på de inte är någon av dom heller. Så du menar att de finns en misshandel till som är filmad?
Det finns 2, en av dem är ganska gammal, de är den som finns på youtube, men de är definitivt inte dummle utan någon svart kille, har för mig att de va nån dp supporter bara, den andra som e relativt ny och påstås vara sadka var mycket mer brutal då de sparkar honom när han ligger ner.
Citera
2019-08-21, 09:38
  #2275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr
YouTubeklippet har jag för mig är Dumle. Det skall ha haft direktkoppling till Jaffarförneringen.
Sadkaklippet (kan bara tala för det korta, och har ingen önskan att se mer!!!) fanns inte på YouTube utan det var någon annan länk. Kommer ej ihåg, men länken finns flertalet ggr i någon/några av dessa trådar. Dock väldigt snabbt nedplockad av plattformen ifråga. Har inte hört att den skulle ha dykt upp igen. "Förnedringsmisshandeln" av Sadka har beskrivits som - å ena sidan - betydligt grövre än Dumlemisshandeln och - å andra sidan - betydligt mer "förnedrande" än Jaffargrejen. Enligt uppgift misshandlades Sadka till medvetslöshet (vilket absolut skulle kunna stämma utifrån det man ser i den korta versionen som visar en blundande, tillsynes livlös, person som blir sparkad liggandes på marken). Vad förnedringsdelen (ytterligare) bestod i vågar jag inte spekulera kring.

Killen i de klippet ser ut att vara somalie nästan 100 på att de inte är dummle iaf
Citera
2019-08-21, 10:10
  #2276
Medlem
I ett klipp ligger en person medvetslös och mottar sparkar och i ett annat klipp är det en person vid medvetande.
Citera
2019-08-21, 13:58
  #2277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr
En annan DP jag funderat kring identiteten på är Dollar som SvD i sin kartläggning (som jag inte läst) menade är/var 23 år. I en FUP (den stora amfetamingrejen har jag för mig) hittade jag en annan man som jag felaktigt trodde var Dollar. Denna person (*hmed Boukh*ri T<m<ss<k) var betydligt äldre, född 1952) och som jag fick för mig fungerade denne man primärt administrativt som "fixare"... bokade flygbiljetter osv... Någon som kan hjälpa till med vem i gänget som SvD kallar Dollar resp kanske något om Boukh*ri T<m<ss<k?

Det är en av killarna som åkte fast i knarkhärvan: Mus* C*nteh (*=a, o). Om inte HR har ändrat tingsrättens dom borde han komma ut lagom till nästa sommar.
Citera
2019-08-21, 13:59
  #2278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det är en av killarna som åkte fast i knarkhärvan: Mus* C*nteh (*=a, o). Om inte HR har ändrat tingsrättens dom borde han komma ut lagom till nästa sommar.
Är mus* en del av DP alltså?
Citera
2019-08-21, 15:10
  #2279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Är mus* en del av DP alltså?

Han deltog ju i deras knarkaffärer.

Vissa talar om DP och Shottaz som om det var ”klubbar” som man ”är med i” men det är nog mer som företag. Vissa deltar i inköpsverksamheten, är väldigt beroende av varandra och håller nog ihop ganska tätt. De är väldigt få. Sedan har vi enstaka ytterligare som deltar i utspädning, förpackning och vidaredistribution av större partier. De som säljer någons narkotika på gatan har kanske inte så stora möjligheter att byta leverantör även om man hittar någon billigare. Sedan har vi nog en ”kompissvans” som mer är brukare.

Just den här konflikten verkar ha väldigt personliga inslag. Man hatar varandra.
Citera
2019-08-21, 15:12
  #2280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Han deltog ju i deras knarkaffärer.

Vissa talar om DP och Shottaz som om det var ”klubbar” som man ”är med i” men det är nog mer som företag. Vissa deltar i inköpsverksamheten, är väldigt beroende av varandra och håller nog ihop ganska tätt. De är väldigt få. Sedan har vi enstaka ytterligare som deltar i utspädning, förpackning och vidaredistribution av större partier. De som säljer någons narkotika på gatan har kanske inte så stora möjligheter att byta leverantör även om man hittar någon billigare. Sedan har vi nog en ”kompissvans” som mer är brukare.

Just den här konflikten verkar ha väldigt personliga inslag. Man hatar varandra.

Ja precis, de är svårt att hålla koll på alla... sen är de säkerligen 20+ springisar i DP som inte omnämts på flaschback, kan tänka mig att många snorungar där ute skulle offra sin högra arm för att få vara med på ett hörn i DP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in