2019-08-20, 22:00
  #1
Medlem
Mubutus avatar
Om man nu tänker sig denna hysteri som pågår som jag varken tror bu eller bä om..

Men kan den vara bra för Sverige? Man ser många varor som är producerade ute i Europa, om nu många av dessa produceras utanför Sverige, OM företagen då vill vara FÖR klimatet så borde de ju se till att tillverkningen finns i Sverige?

Vad tror ni, detta borde ta "hem" ett antal jobb!
Citera
2019-08-20, 22:02
  #2
Medlem
PaigeOwenss avatar
en tanke är att den lokala livsmedelsindustrin kanske kan börja satsa på kvalitet igen.
Citera
2019-08-21, 01:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mubutu
Om man nu tänker sig denna hysteri som pågår som jag varken tror bu eller bä om..

Men kan den vara bra för Sverige? Man ser många varor som är producerade ute i Europa, om nu många av dessa produceras utanför Sverige, OM företagen då vill vara FÖR klimatet så borde de ju se till att tillverkningen finns i Sverige?

Vad tror ni, detta borde ta "hem" ett antal jobb!

Det är ju inte företagen man bombarderar med propaganda utan snarare privatpersoner. Vinstdrivande företag kan nog inte bry sig mindre, de vill inte betala höga skatter för koldioxidutsläpp som de själv förmodligen inte ens själva tror ska orsaka någon form av katastrof. Företagen kommer påstå att prylarna är klimatsmarta i vilket fall så gemene slav köper skiten. Sen tänker jag rent spontant att det inte är bra att bygga saker ut lögner öht.
Citera
2019-08-21, 02:22
  #4
Medlem
Mubutus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaigeOwens
en tanke är att den lokala livsmedelsindustrin kanske kan börja satsa på kvalitet igen.
Exakt, och därför satsa på industri i Sverige igen!?
Citera
2019-08-21, 06:13
  #5
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mubutu
Om man nu tänker sig denna hysteri som pågår som jag varken tror bu eller bä om..

Men kan den vara bra för Sverige? Man ser många varor som är producerade ute i Europa, om nu många av dessa produceras utanför Sverige, OM företagen då vill vara FÖR klimatet så borde de ju se till att tillverkningen finns i Sverige?

Vad tror ni, detta borde ta "hem" ett antal jobb!
Möjligtvis ökar klimatentreprenaden, men det kommer främst vara luftföretag, som "föreläsare", "lobbyister" och kristallmånglare, såna som går omkull inom ett år eller lever på skattepengar.

Så nej, snarare kommer det få effekten att svensken slutar konsumera och priserna går upp. Vi går tillbaka till 1910 av kulturellt och gastronomiskt utbud.
Citera
2021-09-08, 23:51
  #6
Medlem
liksom-fbs avatar
https://www.di.se/nyheter/oljeskam-i-norska-valet-vi-maste-jobba-tatare-med-sverige/
Oljeskam i norska valet: ”Vi måste jobba tätare med Sverige”

OSLO. Oljans framtid har hamnat i centrum inför måndagens norska val och kan bli avgörande för vem som tar makten.

En växande oro för klimatet har väckt en skam, men även en rädsla för vad som ska kunna ersätta näringen som byggt den norska välfärden.

Snart står norrmännen i kö för att få köpa Svensk klimat-teknik.

(Tror det bara är norrmän. Några norrkvinnor lär väl inte vilja öppna börsen och betala).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in